2022-11-04, 08:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake
Ja motivet kan mycket väl vara bråk om en man.
Som Jonna Henningsson.

Influens av droger + alkohol skulle kunna vara en bidragande orsak till att det gick såhär.

T.ex. amfetamin i kombination med alkohol kan ge hyperaggressivt beteende.

Är det känt om JJ och MH brukade droger?

Jonna Henningsson erkände ju allt ganska snabbt. MGM i det här fallet har nekat hela tiden.
Citera
2022-11-04, 08:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Jag drömde faktiskt att det var någon kille i lägenheten(stor nypa salt) men inget är omöjligt, kan ju ha anslutit någon på vägen hem? nån som vet ish när de kom till lägenheten ?

Bästa inlägget hittills. Källa: dröm
Citera
2022-11-04, 08:19
Medlem
lindblomsgröns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rullgardajna
Tack! Hamnde hon på psyket p.g.a det här?

Vet ej någon annan kanske vet?
Citera
2022-11-04, 08:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TorsteniSthlm76
Ja den teorin är högst troligt, likaså orohetsteorin!

Väntar på ledtrådar....
kanske dax att Polisen tar ett snack med bartendern o anhåller denna, han vet nog en hel del..
Citera
2022-11-04, 08:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake
Ja motivet kan mycket väl vara bråk om en man.
Som Jonna Henningsson.

Influens av droger + alkohol skulle kunna vara en bidragande orsak till att det gick såhär.

T.ex. amfetamin i kombination med alkohol kan ge hyperaggressivt beteende.

Är det känt om JJ och MH brukade droger?

Jag tror inte det är känt om dom brukade droger. Känns som jag hört teorin om droger här tusentals gånger dock, men vet någon egentligen om dom drogade? Om dom gjorde det så vet förstås folk om detta och borde kunna bekräfta det.
Citera
2022-11-04, 08:25
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av SuraStina
Undrar om T kan ha låst in sig på toan efter att bråket eskalerat i lägenheten, ringt pojkvännen för att be om hjälp/ hämta henne, samtidigt som GMs står utanför och bankar och ropar till henne? När hon kommer till svararen (och kanske GMs var på väg att få upp dörren med en kniv utifrån) så inser hon att hon måste ta sig ut själv. Hon försöker, överfalls (kanske i badkaret?), släpas ut i hallen för att det är svårt att sitta på/ strypa nån i ett badkar, och där sparkar T i väggen när grannen är uppe och ringer på. Bara en tes.
Njae, vad ska pojkvännen göra? borde man inte ringt polisen istället? och skrikit jag är i telefon med polisen, då hade hon nog levt idag.
däremot håller jag med om att hon blev nog strypt
Citera
2022-11-04, 08:25
Medlem
[Strange Days]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjorven4
Bästa inlägget hittills. Källa: dröm

😂😂 Ungefär lika bra som det där inlägget som ett "medium" skrev om att hen hade fått spirituell vittring på Toves kropp och att den skulle ligga på nån ängsmark eller vad det var.

Ja jösses. Tur att polisen inte tar mediala personer på allvar i alla fall. Snacka om slöseri med både tid och resurser om de hade ränt runt och undersökt alla platser som mediumena föreslår.
Citera
2022-11-04, 08:26
Avstängd
Kan vi snälla vara överens om att mordet är OPLANERAT?
man vill knappast döda någon i sin egna lägenheten t.ex
Bråk som eskalerade är väl mycket rimligt
varav JJ är den drivande och som avslutade det hela
Citera
2022-11-04, 08:28
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Hallonfisken
Om du syftar på vägen som går nedåt dvs mot Flagesjön, så är den i sämre skick. I slutet av den vägen ligger en sommarstuga (gammalt soldattorp) vägen som går upp för backen där avspärrningen var är en skogsbilväg. Finns inget hus på den vägen. Ja jag VET detta. Vill inte outa mig. Och tänker heller inte säga var kroppen hittades även att jag också vet detta med respekt för de anhöriga och markägare.
men kan du säga om den hittades i eller öppet samt i vatten eller på land?
Citera
2022-11-04, 08:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tjorven4
Du verkar ju uppenbart hela jävla obildad inom fallet. JJ sov hos sin pappa på söndag till måndag, hon kan ha ridit söndag kväll, alltså återvänt till platsen. Är det helt jävla otänkbart för din lilla hjärna eller? Så trött på sånna som dig som bara tror sig veta allt hipp som hepp. Goddag yxskaft.
kolla bartendern han vet nog en hel del....
Citera
2022-11-04, 08:30
Medlem
lindblomsgröns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GulKnoxPortion
Fast detta med att JJ skulle ha hotat/övertalat MH är absolut ingenting som är bekräftat, så det är enbart spekulationer ifrån din sida. Var gärna tydlig med det så slipper tomtar i tråden att inbilla sig att det är fakta.

På Johannas facebook igår posten där hon skriver att hon är i förhållande 2018 har en kvinna kommenterat igår ”kunde Maja tvinga henne till något så vidrigt”
Citera
2022-11-04, 08:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av [Strange Days]
😂😂 Ungefär lika bra som det där inlägget som ett "medium" skrev om att hen hade fått spirituell vittring på Toves kropp och att den skulle ligga på nån ängsmark eller vad det var.

Ja jösses. Tur att polisen inte tar mediala personer på allvar i alla fall. Snacka om slöseri med både tid och resurser om de hade ränt runt och undersökt alla platser som mediumena föreslår.

Det är så så tyst från polisen just nu. Vilket är bra men såklart tråkigt. Men jag tycker det skall spekuleras och när sanningen väl kommer fram så kommer den ju fram så då är allt detta meningslöst ändå. Men kul och intressant att få alla typer av tips.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in