2022-11-04, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av suffragistviolence
Varför har det påståtts att det här är ett ”ovanligt och unikt fall”? Fyllebråk och kvinnliga gärningsmän finns det ju gott om. Verkligen tragiskt att det fick en såhär allvarlig utgång, men unikt i svensk rättshistoria är det väl ändå inte?

Om det inte är unikt, nämn ett liknande fall?
Inte bara att unga kvinnor dödat. Utan ur alla aspekter. Väldigt unga kvinnor, utan kriminell bakgrund, ordnade familjeförhållanden, inget tungt missbruk som dödar en annan kvinna i samma ålder även hon väldigt ordnat liv, inget samröre med vare sig kriminella, droger eller liknande. Att dem sedan har gömt kroppen så det tar 17 dagar innan kroppen hittas, under hela den tiden så nekar dem brott och pratar inte, trots häktning med fulla restriktioner i 2 veckor.
Citera
2022-11-04, 00:07
Medlem
Badrummet var helt städat när tekniker undersökte det, vad tyder det på?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlueGypsy
Ja juste ja, nu när du nämner det så minns jag att jag läst det här också. Men var det inte samma person som skrev att hon skulle ha huserat rånarna i sin lägenhet som rånade Helges (Ica nära) här i stan? För det var ju just bara ett rykte då hon inte flyttade in in lägenheten förens 7-8 månader efter rånet.

Ja absolut, det tror jag också att det gjort. Har känslan av att hon ”ballat ur” lite senaste året/åren, hon har ju inte så bra rykte i vissa umgängen jag också känner, hon beskrivs bland annat som jobbig, klängig, speciell etc, bland annat för att hon klänger på killar som har flickvänner och även är väldigt tydliga med det och säger ifrån, men hon ger sig inte (stort OBS, detta har jag alltså fått veta INNAN något av detta hände, vill ändå flika in det då det såklart kan bli mycket sådant snack om en person om dem står misstänkta för sådant här tex)
Nu är det ju självklart inget kriminellt med att vara klängig, men säger kanske lite om personen ändå.

Då kanske vi kan stryka hotell-incidenten helt från listan på saker J misstänks för med andra ord. Jag noterar det, tack för rättelsen.

Det du beskriver låter ju som en tjej som saknar konsekvenstänk. Att ge sig på andras pojkvänner utan att bry sig om efterföljderna som kan bli vittnar om att det egna jaget har ett högt prioritet, och det på bekostnad av andras välbefinnande. Just detta ligger ju lite också i en person med brist på empatisk förståelses natur, att helt enkelt inte bry sig, som man skulle säga i vardagstal. Jag tror (min spekulation) att många av de personer (både killar och tjejer) som får sådana rykten om sig inte riktigt förstår varför de uppstår eller hur de ska agera för att inte hamna i den spiralen. Saknar man den empatiska insikten och förståelsen för hur sociala protokoll fungerar så blir det så här till slut för en. Jag känner ju (uppenbarligen) inte J alls, blott här via tråden och i media som jag har kunnat snappa upp saker kring henne, men bilden man får pekar ju åt ett håll...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Swenne88
Toves föräldrar ligger på sjukan läste jag tidigare i tråden. Undra hur mgms föräldrar har påverkats i allt detta.. Så jävla många som drabbas p.g.a. något idiotiskt tonårstjafs.

Mgms föräldrar lär ju få flytta. Vem hade velat bo kvar i en liten stad efter att ens barn har mördat någon.

TT:s föräldrar? Var det inte MH:s pappa som fått hjärtinfarkt och MH:s alternativt JJ:s mamma som lagts in på psyket?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlueGypsy
Om det inte är unikt, nämn ett liknande fall?
Inte bara att unga kvinnor dödat. Utan ur alla aspekter. Väldigt unga kvinnor, utan kriminell bakgrund, ordnade familjeförhållanden, inget tungt missbruk som dödar en annan kvinna i samma ålder även hon väldigt ordnat liv, inget samröre med vare sig kriminella, droger eller liknande. Att dem sedan har gömt kroppen så det tar 17 dagar innan kroppen hittas, under hela den tiden så nekar dem brott och pratar inte, trots häktning med fulla restriktioner i 2 veckor.

Det är så ovanligt att till och med den erfarne GW tvivlar på MGMs skuld i det hela trots omfattande indicier som talar för att de är skyldiga. En statistisk anomali.
Citera
2022-11-04, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Swenne88
Toves föräldrar ligger på sjukan läste jag tidigare i tråden. Undra hur mgms föräldrar har påverkats i allt detta.. Så jävla många som drabbas p.g.a. något idiotiskt tonårstjafs.

Mgms föräldrar lär ju få flytta. Vem hade velat bo kvar i en liten stad efter att ens barn har mördat någon.

Nej det gör dem inte, det handlade om MHs föräldrar, snälla läs ordentligt innan ni kommenterar, ni rör bara till det och skapar desinformation!
Citera
2022-11-04, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anderus

Vart har du läst det?
Antingen är hon pedant eller så har hon röjt något.. men det är i princip omöjligt att städa bort stora blodmängder har jag hört så något sånt har de nog inte lyckats städa bort. Har hört att man kan göra på sig när man går bort så det kanske var avföring som
Städades bort men idk. Vi vet verkligen ingenting för polisen vill inte förstöra utredningen.
Citera
Medlem
Citat:

Vart har du fått den informationen ifrån?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av linakova
Då kanske vi kan stryka hotell-incidenten helt från listan på saker J misstänks för med andra ord. Jag noterar det, tack för rättelsen.

Det du beskriver låter ju som en tjej som saknar konsekvenstänk. Att ge sig på andras pojkvänner utan att bry sig om efterföljderna som kan bli vittnar om att det egna jaget har ett högt prioritet, och det på bekostnad av andras välbefinnande. Just detta ligger ju lite också i en person med brist på empatisk förståelses natur, att helt enkelt inte bry sig, som man skulle säga i vardagstal. Jag tror (min spekulation) att många av de personer (både killar och tjejer) som får sådana rykten om sig inte riktigt förstår varför de uppstår eller hur de ska agera för att inte hamna i den spiralen. Saknar man den empatiska insikten och förståelsen för hur sociala protokoll fungerar så blir det så här till slut för en. Jag känner ju (uppenbarligen) inte J alls, blott här via tråden och i media som jag har kunnat snappa upp saker kring henne, men bilden man får pekar ju åt ett håll...

Åt vilket håll pekar det? Jag tror definitivt att hon förstår, hon bryr sig bara inte. Någon som inte förstår och sen blir tillsagd att den har gjort fel känner definitivt ånger, skuld och empati.
Citera
2022-11-04, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av linakova

Väldigt klok analys och jag håller med dig fullt ut!
Citera
2022-11-04, 00:12
Medlem
Citat:

Att det var nyrenoverat?
Citera
2022-11-04, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av belloq
Att det var nyrenoverat?

renoverat över en natt då eller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto