2022-11-03, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flaeskegott
Skröt vet jag inte om han gjorde, han berättade varför han hade stygn och skärsår på kroppen och konstaterade att en av killarna "kommer aldrig göra något igen."

Nu när jag läser det med det vi vet idag känns det lite overkligt att man inte reflekterade mer över det, men alltså... Allan är/var ingen kuf eller skummis, han var omtyckt av sina arbetskamrater, lättsam och rolig att ha och göra med, bra på sitt jobb och hjälpsam. Allt han hade att säga sades med självförtroende och eftertryck.
För fyra veckor sen hade jag kunnat ta gift på att han aldrig skulle ha kunnat göra det som han nu är häktad för.

Just pga av psykopater, sociopater, narcisisster osv är svår att avslöja. Utåt sett så är dom den trevliga grannen, arbetskamraten osv. Att ha å göra med tex en narcissist i en relation är fruktansvärt, och de är oftast den som är utsatt av en som får ta hela smällen. Dom är skickliga el vad man ska säga.
Citera
2022-11-03, 14:51
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaeskegott
Han sade att han var till polisen redan samma kväll och dom avskrev det som självförsvar på en gång.
Det finns ingen polis som kan avskriva ett dödande som självförsvar samma dag.
Konstigt att inga klockor ringde hos er?
Citera
2022-11-04, 00:11
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medvetenommycketxx
Liselotte försvunnen 1 vecka, hittades ute i naturen.
Tove försvunnen ca 2,5 veckor, hittades ute i naturen.

Toves identifiering tog runt 10 timmar.
Liselottes identifiering tog väl nästan upp till 1 vecka.

A måste försökt kremera henne, eller använt någon sorts syra för att lösa upp kroppen.

Fy fan vad jag lider med alla dessa anhöriga som får sina nära och kära brutalt mördade av svin.

Lyssnar på någon brottspodd(krimrummet) och har inte följt tråden så noga men där nämdes att stugan brann ner någon gång och då hittades en anhörig i stugan. Kan de ha varit första mordet
Citera
2022-11-04, 00:17
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vincenza
Det är ju inte säkert att hon hade försäkringar som täcker begravningskostnader. När min son dog gick begravningen på över 20.000kr och stenen på 35.000kr. Jag tror de säljer möblerna för att ha som tillskott till alla begravningskostnader och det är väl mer än förståeligt.

Beklagar ❤
Citera
2022-11-04, 04:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MissBergman
Alltså är det någon som följer Tove-fallet här?! Denna tråden har ju svalnat rejält och det är inte alls lika mycket uppståndelse kring denna händelse som den med Tove.. den tråden är uppe i över 1600 sidor. Men jag får fan rysningar då dem i Tove-fallet hittade en kopp idag och dem nu ikväll gick ut med att dem har identifierat kroppen som den försvunna Tove. I fallet Liselott tog det åtskilliga dagar innan man kunde fastställa identiteten, vad fan har han gjort med henne då det tog sådan tid i dethär fallet?! 😭 Vet att det har pratats om att han bränt henne men det är ju en obekräftade uppgift.. jisses, får kalla kårar vilka dårar som finns.

undrar samma sak. Och varför så tyst om vad han gjorde?
Citera
2022-11-04, 09:52
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Lyssnar på någon brottspodd(krimrummet) och har inte följt tråden så noga men där nämdes att stugan brann ner någon gång och då hittades en anhörig i stugan. Kan de ha varit första mordet

Det har diskuterats och besvarats säkert en 20-25ggr i tråden redan, varför använder du inte bara sökfunktionen och letar upp det själv så slipper tråden en massa upprepningar hela tiden..??
Citera
2022-11-04, 09:54
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissDecibella
Det har diskuterats och besvarats säkert en 20-25ggr i tråden redan, varför använder du inte bara sökfunktionen och letar upp det själv så slipper tråden en massa upprepningar hela tiden..??

Vad skulle jag ha sökt på tänkte du? Ett ord eller en lång mening? Brand?
Citera
2022-11-04, 10:38
Medlem
Citat:
Utredningen av stugbranden kom fram till att det inte låg något brott bakom branden.

( går tex att söka på ordet stugbranden )
Citera
2022-11-04, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av listigtjej
undrar samma sak. Och varför så tyst om vad han gjorde?

För att det mesta redan är sagt om det man vet i den här tråden.

Jag läser Tove tråden och tycker att det är väldigt skönt att det inte är 1600+ sidor med 90% dravel och upprepningar även denna tråd.
Det är redan tillräckligt med upprepningar även i denna tråd.
Tråden om Tove är bland dem jobbigaste trådarna hittills att läsa, varje dag tillkommer det ca 100 sidor med upprepande frågor från folk som tydligen inte kan läsa svaren som redan finns tydligt i tråden.

Utan nu är det mest till att vänta på ny info ifrån media/polis/åklagare, eller att FUP kommer när det blir åtal.
Kan även vara intressant med vänner/bekanta/kollegors upplevelser om MGM personlighet.
Senast redigerad av systemrq 2022-11-04 kl. 11:04.
Citera
2022-11-04, 12:11
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:

Driver du nu eller du är seriös??

All info om det du eftersöker finns i tråden, har du inte använt sökfunktionen tidigare trots att du varit här sedan 2007 är detta ett ypperligt tillfälle att börja!
Citera
2022-11-04, 16:13
Medlem
har någon info kommit hur kroppen var? bränd elller styckad etc?
Citera
2022-11-05, 01:04
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emelieb
har någon info kommit hur kroppen var? bränd elller styckad etc?
Nej
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in