2022-11-03, 21:33
Medlem
aztlans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TyrgilScramasax
Är det belagt, bevisat och officiellt?

Jag menar att Putin är inte gillad av väst så en så uppgift är nåt alla kan hänga på. Men vi måste själva vara försiktiga med att hänga med på rykten.

Men är det så att han har cancer så är det så.
Nåt kraftigt fel har dvärgen vilket bevisas i hans handlingar, inte många rätt där 😄
Citera
2022-11-03, 21:36
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Citronita
Zelensky är 170 cm, lika lång som Putin var en gång i tiden. Han har självklart krympt med åldern, så dessa dvärgar du jiddrar om bor i Kreml.
Känns lite fattigt att man tar upp personers längd.

Det är en klassiker, vad jag läst, att Napoleon inte allt var särskilt kort med dåtidens medellängd. Men engelsmännen använde detta för att psyka motståndaren och upprymma sina egna män med mod. Att man hittar på saker spelar egentligen ingen roll, bara lögnen ger avsedd effekt.
Citera
2022-11-03, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av YBB641
Du tänker inte att Österrike borde vara med först för att kunna rösta emot?

Tog lite tid för mig att tolka vad du menade.
Jag ber om ursäkt för dröjsmålet.

Jag förstår nu att du tror att det är en NATO-fråga eftersom Österrike gömmer sig.
Om jag inte missförstod det hela så är det en EU-fråga?

Och sist jag passerade Österrike så var de en medlem i EU.
Citera
2022-11-03, 21:40
Medlem
Citronitas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
RyZZen uppskattar verkligen Ukrainas artilleri 😂

https://twitter.com/wartranslated/status/1588262345683632128?t=QiXS5XGP2CuDI5G24hpdXA&s=19

Underbart att höra, ryssen är extremt imponerad av ukrainarnas material. Vilken chock det måste vara för dem när de, iförda 70-tals prylar från Sovjet, möter ukrainare med 2020-tals grejer från USA. Som en annan värld.
Citera
2022-11-03, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svartellervitt
Tog lite tid för mig att tolka vad du menade.
Jag ber om ursäkt för dröjsmålet.

Jag förstår nu att du tror att det är en NATO-fråga eftersom Österrike gömmer sig.
Om jag inte missförstod det hela så är det en EU-fråga?

Och sist jag passerade Österrike så var de en medlem i EU.

Ah ok, jag kopplade ditt svar till annan fråga i tråden.
Citera
2022-11-03, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
RyZZen uppskattar verkligen Ukrainas artilleri 😂

https://twitter.com/wartranslated/status/1588262345683632128?t=QiXS5XGP2CuDI5G24hpdXA&s=19

Det måste kännas så jävla svettigt och dåligt att veta att det inte blir någon förvarning och chans att lägga i backen. Bara poff så finns man inte. Kan inte vara kul känsla att sitta i en t72 och hela tiden veta det. Ryskt artilleri måste ju mer vara att det slår ner huller om buller och man känner att man har en chans så länge man lever.
Citera
2022-11-03, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av YBB641
Du tänker inte att Österrike borde vara med först för att kunna rösta emot?

Han utgår ifrån att NATO fungerar som Ryssland! Då kan alla rösta som röstar "rätt".
Citera
2022-11-03, 21:50
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tammer
Okej, men de är ju kristna i alla fall. Till skillnad från muslimerna i Tjetjenien.

Tja, "kristna" Patriark Krill" är en fd KGB agent, (vanligt att sådana infiltrerade den rysk-ortodoxa kyrkan unders sovjet-tiiden). Putlers favorit filosof Ivan Iliyn propagerade, i praktiken, för en kristen fascism. Han ansåg att RySSland hade rätt att göra vad som helst "för att rättta till Guds misstag".

Naturligtvis så finns det många froma kristna i den rysk-ortodoxa kyrkan, men ledningen är, definitivt inte, det. Känner du till "lögnens folk" och "av frukten känner man trädet", i bibeln? Stämmer bra på stora delar av det ryska folket i den RF, respektive RySSland, som lands, agerande. "Ani-chist" stämmer bra in på Krill.

Slava Ukraini!

(Som har en egen ortodox kyrka)
Senast redigerad av Ola Schubert 2022-11-03 kl. 22:02.
Citera
2022-11-03, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saggi
Inför valet på tisdag:

76% av amerikanarna säger att det är mindre sannolikt att de kommer rösta på en kandidat som är för fortsatta vapenleveranser till Ukraina.

66% tycker det är ok att skicka vapen.
38% tycker Biden hanterar Ukraina på ett bra sätt.

https://www.ipsos.com/en-us/news-polls/americans-agree-us-continue-support-ukraine-despite-russia-threatening-use-nuclear

6% av amerikanarna har med kriget i Ukraina på top-tre-listan över viktiga frågorna inför valet.

https://responsiblestatecraft.org/2022/09/27/poll-americans-support-quick-diplomatic-end-to-war-in-ukraine/

Ljuger du eller är din engelska lite för dålig?

Citat:
Also, compared to late April, Americans are less likely to support a candidate who advocates for continuing to provide Ukraine with military aid (69% vs 76% in late April) or one who supports

69% stödjer fortsätta leveranser
Citera
2022-11-03, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Citronita
Zelensky är 170 cm, lika lång som Putin var en gång i tiden. Han har självklart krympt med åldern, så dessa dvärgar du jiddrar om bor i Kreml.

Märkligt hur ukraina-krigshetsarna här på forumet har en pryl för längden på folk.
Skulle gissa det säger allt man behöver känna till i övrigt om både nivå på känsla för medmänsklighet och bildning
Citera
2022-11-03, 22:05
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrNoob
Märkligt hur ukraina-krigshetsarna här på forumet har en pryl för längden på folk.
Skulle gissa det säger allt man behöver känna till i övrigt om både nivå på känsla för medmänsklighet och bildning
Diktatorälskarna, ryska-krighetsarna, anti-demokraterna och frihetshatarna, har förstås även de nedsättande epitet. Narkomanen, Jude-nazisten, usa-marionetten o.s.v
Citera
2022-11-03, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saggi
Inför valet på tisdag:

76% av amerikanarna säger att det är mindre sannolikt att de kommer rösta på en kandidat som är för fortsatta vapenleveranser till Ukraina.

66% tycker det är ok att skicka vapen.
38% tycker Biden hanterar Ukraina på ett bra sätt.

https://www.ipsos.com/en-us/news-polls/americans-agree-us-continue-support-ukraine-despite-russia-threatening-use-nuclear

6% av amerikanarna har med kriget i Ukraina på top-tre-listan över viktiga frågorna inför valet.

https://responsiblestatecraft.org/2022/09/27/poll-americans-support-quick-diplomatic-end-to-war-in-ukraine/

Ljuger du eller förstår du inte? Jag gissar att du inte förstår eftersom du länkade till en källa själv. Du får läsa om noga för din översättning/tolkning är inte nära. Å andra sidan är du den andra ryssvänliga bara i dag som översatt en engelsk text själv och ändrat på hela innebörden.
Senast redigerad av YBB641 2022-11-03 kl. 22:20.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in