2022-11-03, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Vet du om några fynd har gjorts?

Nja, min pappa hade sett att det låg en massa metallskrot av olika storlek uppe vid rastplatsen. Men polisen har inte sagt något om några fynd.
Citera
Medlem
Lizaveta.Yepanchins avatar
Det borde förövrigt forskas på Hästkvinnor. Johanna Jansson är en hästkvinna. https://www.facebook.com/johanna.jansson.737/

Det är väl allmänt känt att de ofta är förbannat knepiga? Har varit rätt många kvinnliga mördare som varit just hästkvinnor. Ändå rätt sjukt, varför blir de sånna?

Det sker ju så ofta att det inte längre är en stereotyp
Citera
Medlem
maxatdunders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halte Harald
Är det en trådsanning att de misstänkta kvinnorna håller på med droger?

Alkohol är ju en "farlig" drog, minst sagt en sinnesförändrande drog. Om det tas andra droger låter jag vara osagt.
Citera
2022-11-03, 21:52
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ozyrecon
Jag tyckte bilderna på vägen där dumpningen skett såg sparsamt använd ut. Om ett hus ligger längre ner på den vägen kan jag tycka det borde vara mer uppkört, om det inte är ett sommarhus med få besök.

Är det helt 100 det va exakt där hon hittades?

Det finns en vägbom på den vägen, så den lär
ju inte vara flitigt använd.
Citera
2022-11-03, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av euromixers
Detta är vägen ner mot de huset. Och det är INTE där hon hittades. Utan det är vägen upp mitt emot.

https://www.bildtagg.se/bild/dvcxdu243a1brvpup3gczvb

Om du läser mitt inlägg igen så var det precis det jag skrev. Vägen upp där avspärrningarna var. Inte NER mot sommarstugan och sjön.
Citera
2022-11-03, 21:53
Medlem
euromixerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hallonfisken
Om du läser mitt inlägg igen så var det precis det jag skrev. Vägen upp där avspärrningarna var. Inte NER mot sommarstugan och sjön.

Jajamän. Det läste jag. Ville bara förtydliga ditt inlägg.
Citera
2022-11-03, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Annakondan77
Är väl inte så svårt att förstå varför hon är det ) Tänk dig själv

Har knappast påstått något annat heller. Svarade på en enkel fråga.
Citera
2022-11-03, 21:56
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av belloq
Nja, min pappa hade sett att det låg en massa metallskrot av olika storlek uppe vid rastplatsen. Men polisen har inte sagt något om några fynd.
Jag tänkte närmast om det gått viskningar. Polisen är väldigt förtegen.
Citera
2022-11-03, 21:57
Medlem
Det här fallet har suttit på näthinnan 24-7. .....Om vi hoppar några år tillbaka i tiden så umgicks JJ,TT o TT's pojkvän AW....TT flyttar till Linköping för att läsa.....en kort tid därefter så tror jag att TT's pojkvän strular med JJ på hemmaplan....TT blir tokig.....Vänskapen med JJ bryts....Tror att detta är svårt att släppa för TT o det blir bråk med pojkvännen AW med jämna mellanrum om denna incidenten......Lördagen på Nöjet så tror jag att bråket på Nöjet handlar om detta......På något konstigt vis slutar det med att TT följer med JJ hem med MH......TT säger,hotar med något....JJ ser svart o stryper, kväver TT....MH hjälper till reflexmässigt eller gör inget(chockad).....Tror de 5-10 sparkarna,dunsarna som grannen hör från badrummet är när syret tar slut för TT.....JJ går ner för trapphuset kl 03....Grannen öppnar dörren o JJ blir chockad men samlar sig.....blir en tur o retur resa till MD....men innan hon åker med grannen så springer hon upp till MH o säger att hon måste åka till MD med grannen o att hon bara ska vänta....gissar att kl är 03.30 när de är tillbaka från MD.....JJ går upp till MH....de är i chock men måste handla......tror de smyger ner för trappuppgången...antingen så leder de i väg cykeln tillsammans o dumpar mobilen med....eller så gör de varsitt uppdrag..(.03.50 dör TT's mobil)....smyger upp för trappuppgången.......sen kommer det kluriga......när får de ut kroppen? Kanske kanske samma natt.....lindas in i två täcken kuddar med tejp,snören som håller ihop "paketet".....sedan 04.25 typ så öppnar de dörren försiktigt.....tar små smygande steg nedför trappen o drar TT nedför .....inga dunsar pga den mjuka paketeringen......när de väl kommit ut ur huset så in i bilen........Sedan blir det en dumpning i närheten av JJ's far.......JJ var en hästtjej o kände säkert till miljön inom en radie på ca 5 km väl då hon red mycket......alternativ två är att endast cykeln o mobilen gjordes av med på natten o att de var så iskalla o dumpade inte kroppen förrän natten mot Måndag......mina tankar är hos T*ve o ljuset brinner för henne....
Citera
2022-11-03, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ellaaa
I SVT, direkt efter den direktsända pressträffen igår.

Rättelse: han pratade inte specifikt om en bild, men sa att TT på baren sökt efter de nu misstänkta kvinnorna.

Cool, tack!

Att det inte läckt vad konflikten handlade om är konstigt…

Iom att den även delade kompisgänget måste den ju vara välkänd.
Citera
2022-11-03, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Polarice
Det var väl det du var inne på, nån som vabbat eller dyl?

Det var mest på skämt men ibland kan det ju finnas såna anledningar till att expertis inte är på plats.

Bara för att förtydliga så menar jag alltså om denna ”kartläggning av deras rörelsemönster” kunnat gå snabbare.

Det är ju inte hur de rört sig i arresten resp häktet som hjälpt polisen utan det bör vara nåt tekniskt som fastställt den.
Eller så mörkar man att någon pekat ut platsen.
Citera
2022-11-03, 22:00
Medlem
Lizaveta.Yepanchins avatar
Maja Hellmans TikTok är för sjuk.

https://www.tiktok.com/@maja.hellman/video/6786281074164075781?is_from_webapp=v1&item_id=6786 281074164075781

Hon beskriver sig själv som "mentalt instabil" ger mig fan på att hon blivit helt vild och gått berserk på den stackars tjejen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in