Citat:
Ursprungligen postat av
Polarice
Något åt det hållet tänker jag mig också, därav mitt tjat om vem tjejen var som hon sökte. För jag får verkligen inte ihop det annars, varför hon hux flux ska ägna natten åt att bli sams med JJ som hon sedan länge, och till och med under kvällen, varit ovän med, det stämmer bara inte.
Jag tror definitivt att flickan som Tove var orolig för och letade efter har med denna tragiska händelse att göra. Varför var T orolig för flickan? Kan flickan gå i den skola som T jobbar på? Är flickan väldigt ung och på något vis utnyttjad av JJ?
Finns ingen logik i varför T annars skulle följa med JJ hem som hon inte umgicks med längre och dessutom haft ett gräl med strax före
Citat:
Ursprungligen postat av
Sheea
Jag är inne på samma spår och att TT även sagt något om att mista jobb inom Vetlanda kommun eftersom både hon o JJ jobbar inom skolan. Skulle kunna vara det hotet om förlorat jobb som fick säkringarna att brinna i JJs huvud.
Och som jag skrivit tidigare, hon kanske hade sökt jobb på TT skola eftersom TT skulle börja på sjukhuset. Där skulle då inte TT ge henne goda referenser kanske TT sagt?
Det handlar nog om något som skulle skada JJ, en polisanmälan eller som du skriver en risk att JJ skulle förlora jobbet. Något kärleksgnabb tror jag absolut inte på