2022-11-03, 21:32
Medlem
ellaaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WastedEd
I vilken media har det delats vem Tove visade bild på till barchefen?

I SVT, direkt efter den direktsända pressträffen igår.

Rättelse: han pratade inte specifikt om en bild, men sa att TT på baren sökt efter de nu misstänkta kvinnorna.
Senast redigerad av ellaaa 2022-11-03 kl. 21:37.
Citera
2022-11-03, 21:32
Medlem
Hur har GW kommit fram till att det finns en sannolikhet att tjejerna inte har något med saken att göra? Håller med GW i vanliga fall och han har haft rätt i mycket tidigare, men om man kollar på faktan i det här fallet så är det alldeles för många indicier som talar emot tjejerna och som inte går att förklara bort.

En misstänksam indicie? Kan finnas annan förklaring. Men 5-10 konstiga sammanträffanden och indicier? Blir svårare att förklara bort.
Citera
2022-11-03, 21:34
Medlem
SuraStinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kungenslillapiga
.

Jag tror att allt har att göra med flickan som Tove letade efter på Nöjet. Enligt bartendern var Tove orolig för henne. Det kan ha varit den flickan som var på förfest hos J. Bråket mellan T,J och M började ju också på Nöjet.
Säg att J sa att flickan gått före hem till henne och att Tove kunde prata med henne där. Det kanske bara var en bluff. I min tes så har J haft dåligt inflytande på den flickan och kanske gett henne droger, vilket var anledningen till Toves oro och anledning till att hon följde med till J s bostad. Efter att de pratat en stund kan Tove sagt att hon tänker göra en polisanmälan. Därefter ringer hon sin pojkvän och meddelar att hon tänker cykla hem. Pojkvännen hör något i samtalet, något i bakgrunden som är en varningssignal. Kan ju vara något typ " det här ska du få för" eller liknande.
Jag tror att T gick på toaletten innan hon skulle cykla hem. Utanför dörren stod J beredd att överfalla henne. J brottade ner henne ( därav dunsarna ) och sen satte hon sig på T och ströp henne.
Då blev det överrumplande och inga skrik. Så tror jag tyvärr att det gått till

Jag tror faktiskt din tes kan vara nära sanningen. Har funderat i liknande banor.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Jag var inne på att det kan komma anledning att ge polisen konstruktiv kritik och med det menade jag att det vid åtal/fup visar sig hur snabbt/långsamt de jobbat med ”kartläggning av deras rörelsemönster”. Alltså som du är inne på, hade det gått att hitta henne tidigare?
Det är ju ingen siare som polisen anlitat menar jag.

Det var väl det du var inne på, nån som vabbat eller dyl?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fibonaccital
Kolla på min karta från i morse från "min Karta" och välj "Karta" uppe till höger och zooma in.

Min Karta - Fyndplats, ungefär:

(FB) 21-åriga Tove försvunnen i Vetlanda (2022-10-16). Hittad död (2022-11-02)
Om ni använder kartlager "terrängskuggning" så får ni en högupplöst radarbild över hur terrängen ser ut under all skog. Där framgår att det är en höjd med ett mindre lång sänka väldigt nära fyndplatsen, som egentligen ligger 150m öst om din markering "Fyndplats?" på den länken.

Det är en mindre bäck, smal grund ravin, gammal vägren, eller motsvarande. Känns troligt att det är där.

Edit: Dvs här:https://minkarta.lantmateriet.se/plats/3006/v1.0/?e=511944&n=6357728&z=13&mapprofile=terrangskuggni ng&background=3&boundaries=false&name=Fyndplats%3F
Senast redigerad av johann78 2022-11-03 kl. 21:37.
Citera
Medlem
Bylines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemmatant
Jag kanske borde googla
Men eftersom den samlade expertisen ändå verkar finnas här och min fråga rör det som är relevant i tråden ; vad är det för skillnad på oplanerat mord och dråp tro ?
Ingen expert, men mig veterligen finns det bara straffrättsligt tre typer av berövande av liv på annan människa... Mord, dråp och vållande.
Citera
2022-11-03, 21:36
Medlem
Citat:
Jag kanske borde googla
Men eftersom den samlade expertisen ändå verkar finnas här och min fråga rör det som är relevant i tråden ; vad är det för skillnad på oplanerat mord och dråp tro ?

Skillnaden är uppsåtsdelen. Alltså om GM har till syfte att döda offret.

Är det en medveten handling till syfte att döda någon är det mord.
Om det däremot är en medvetet skadande handling som dödade offret, men där det inte var till avsikt egentligen att döda så är det dråp.

Att det är oplanerat innebär att det inte var planerat i förväg. Men ett mord är alltså ändå ett mord även om det är oplanerat om det vid handlingen var tänkt att offret skulle dö.
Citera
2022-11-03, 21:37
Medlem
Citat:
Jag kanske borde googla
Överlevde hon vad som nu hände i lägenheten och de flyttade och gömde henne borde det bli mord. Hoppas jag iaf.
Citera
2022-11-03, 21:38
Medlem
Bylines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Hur har GW kommit fram till att det finns en sannolikhet att tjejerna inte har något med saken att göra? Håller med GW i vanliga fall och han har haft rätt i mycket tidigare, men om man kollar på faktan i det här fallet så är det alldeles för många indicier som talar emot tjejerna och som inte går att förklara bort.

En misstänksam indicie? Kan finnas annan förklaring. Men 5-10 konstiga sammanträffanden och indicier? Blir svårare att förklara bort.

Vad har du fått din formulering från? GW sade ordagrant...
Citat:
Leif GW Persson vill vänta med att uttala sig utförligare tills obduktionsrapporten kommit. Men att kvinnorna hittills nekat till brott kan tyda på att de faktiskt inte gjort det de anklagats för, fortsätter han.

– En förklaring till det kan vara att de inte har med saken att göra, säger han.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sommarsol67
Profilen verkar vara inaktiverad

Citat:
Ursprungligen postat av Umpalavemang
Att dessa bägge misstänkta kvinnorna kunde sjunka så förbannat lågt som mördar en 21-årig ung kvinna som hade framtiden för sig, det kunde man inte tro att det skulle existera på världskartan , för dessa bägge kvinnorna som släckte ned 21-åriga kvinnans liv så att den 21-åriga kvinnan aldrig mer fick chansen att uppleva sin fortsatta uppväxt och sin fortsatta fotbollskarriär.

Dessa bägge kvinnor lär nog inte vara så populär bland folk i Vetlanda efter detta och deras föräldrar och bekanta som får reda på det blir inte så precis glad när de får reda på att deras döttrar har begått ett allvarligt brott mot en ung 21-årig kvinna för dessa bägge misstänkta kvinnorna har definitivt förstört för både sig själva och för andra.

Och de lär nog bli medveten om att konsekvenserna för grova brott är att de lär nog få förutom fängelsestraff betala skadestånd till den 21-åriga kvinnans anhöriga och de lär nog få titta sig i månen efter sina körkort, för det blir en av konsekvenserna om man begår våldsbrott så klipper transportstyrelsen körkortet direkt efter att de har fått info från polisen.

Döms dom lär dom hållas inlåsta tills dom har närmare rlll pension än moppe, om man så säger.
Tror inte indraget körkort är det som oroar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TorsteniSthlm76
MH och JJ blev rädda att TT skulle anmäla de för droginnehav... TT var trött på att de förser hennes vänner med knark.... hon var orolig och trött på att se hur de förstördes.....

Citat:
Ursprungligen postat av emelieb
Sluta med dina dumma teorier, kan betta på att TT aldrig skulle ens röra en drog

Läs igen! Vem som helst fattar att användaren syftar på att TT var orolig för sin vän just pga dåligt umgänge där det förekommer droger. Det var alltså inte TT själv som tog droger vilket framgår tydligt av inlägget. Så, ingen dålig teori alls även om det inte behöver ha varit så!
Det är otroligt många i denna tråd som misstolkar och blandar ihop saker, vet inte om det har att göra med att man stressläser sig igenom inlägg el om det beror på dålig läsförståelse..
Citera
Medlem
Halte Haralds avatar
Är det en trådsanning att de misstänkta kvinnorna håller på med droger?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in