2022-11-03, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Det lär bli mera, straffrabatten är borttagen.
Mord är 14-18 år eller på livstid (20 år).

Japp men nu är det kvinnor så om man siktar från höften blir det inte mer än dråp och medhjälp till densamma. Men nu spekulerar jag bara, men jag lär få rätt tyvärr..
Citera
2022-11-03, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bollkalle19
Åh herre hud vad många inlägg sedan igår kväll. Jag ber om ursäkt ifall jag frågar något som redan avklarats.

Har polisen avbrutit sin tömning av dammen eller hoppas de fortfarande på att hitta ägodelar där?

Det var vad jag förstod aldrig tanken att tömma den helt, utan det var färdigt i början av veckan och de gick igenom den i tisdags. Igår förmiddag var samma folk från försvaret och sökte vid Kvarndammen i närheten av JJs lägenhet.
Citera
2022-11-03, 21:25
Medlem
Bylines avatar
GW: Kanske inte har något med saken att göra.. (Plus-artikel)

Citat:
Brottsmisstankarna mot de häktade kvinnorna i Vetlanda har stärkts efter att Tove hittats död på onsdagen, enligt åklagare Adam Rullman, som leder utredningen.

”Fyndet innebär att misstankarna har stärkts för de misstänktas inblandning i försvinnandet och att brott ligger bakom”, skriver han i ett mejl till Aftonbladet.

...

Men att kvinnorna verkligen har gjort det de anklagas för är inte säkert, fastän misstankarna har stärkts, enligt Leif GW Persson.

– Det finns alltid alternativ, oavsett om man slutligen kommer fram till något är det inte alltid helt säkert.

– Att så pass unga ostraffade, och de är fler än en, att de kan hålla käften och inte packa ihop efter 14 dagar, det är mycket är ovanligt, fortsätter han.
Citera
2022-11-03, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TorsteniSthlm76
MH och JJ blev rädda att TT skulle anmäla de för droginnehav... TT var trött på att de förser hennes vänner med knark.... hon var orolig och trött på att se hur de förstördes.....

Jag är inne på samma spår och att TT även sagt något om att mista jobb inom Vetlanda kommun eftersom både hon o JJ jobbar inom skolan. Skulle kunna vara det hotet om förlorat jobb som fick säkringarna att brinna i JJs huvud.
Och som jag skrivit tidigare, hon kanske hade sökt jobb på TT skola eftersom TT skulle börja på sjukhuset. Där skulle då inte TT ge henne goda referenser kanske TT sagt?
Citera
2022-11-03, 21:26
Medlem
Fibonaccitals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
En användare som verkar varit på plats pekade sträckan som var avspärrad.
Större delen av vägen under den röda pricken var avspärrad. Från t korsning till t korsning.

Min bedömning är här.

https://minkarta.lantmateriet.se/plats/3006/v1.0/?e=512133&n=6357709&z=13&mapprofile=flygbild&backg round=2&boundaries=false

Ja det stämmer nog rätt bra.

Men ur i h-e stannar man precis där och bara dumpar en kropp lite så där "Random".

Förmodligen 10-20 meter från vägen.

Luktar panik och bråttom, bråttom.

Om de nu har ett "race" att döda en kompis så körde de ju inte "racet" till mållinjen i alla fall.

De blev sist på mållinjen. Nu sitter de var de sitter, jemla korkskallar.

Usch!
Citera
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Byline
GW: Kanske inte har något med saken att göra.. (Plus-artikel)

Alltså, detta är ju inget speciellt fall. Två sinnessjuka personer tar en vanlig människa av daga. De kommer torska och få livstid

.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av linakova
Vatten stör signaler och slår ut elektronik (så mycket har jag förstått iaf), så man skulle isf kunna tolka det som att när mobilen försvinner helt från nätverket 03:50-04:00 är tillfället då den isf eventuellt kastas i den här dammen som de spenderat en vecka på att leta i. Det blir ju tolkningen ändå. Något drog ju ändå polisen dit och föranledde alla resurserna som lades på den dammen.

Sedan får man väl då förmoda att de vände om helt och åkte ner till pappans område för att dumpa T. Isf skulle de på något vis ha varit smarta nog att försöka avleda polisen åt fel håll, för dammen ligger ju i helt fel riktning från J mot pappans område sett, såvitt jag kan se på kartan.

Eller så var polisen fel ute när det gällde dammen hela tiden. Tycker just det här kring dammen är lite förbryllande ändå, något måste ju ha fått dem att leta så febrilt där att man till och med sänkte vattnet?

Det jag undrar annars är hur det kommer sig annars att det tog sådan lång tid för polisen att ringa in området där T:s kropp hittades om det nu var MGM:s mobilrutter som på något vis ändå ledde polisen/NOA dit. Jag är medveten om att de hade sökt där tidigare, men det låter ju nu som att det var mobiltrafiksarbetet som ledde dem till fyndplatsen under dagen, och eftersom MGM:s mobiler torde ha varit stilla sedan måndagen när de häktades så undrar jag om de inte borde inte ha kunnat sett den trafiken typ egentligen redan från dag 1 de fick tillgång till den? Men de kanske inte fick det förrän efter ett par veckor pga någon tillståndsprocess från operatörerna?

Jag var inne på att det kan komma anledning att ge polisen konstruktiv kritik och med det menade jag att det vid åtal/fup visar sig hur snabbt/långsamt de jobbat med ”kartläggning av deras rörelsemönster”. Alltså som du är inne på, hade det gått att hitta henne tidigare?
Det är ju ingen siare som polisen anlitat menar jag.
Citera
2022-11-03, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TinHe
Japp men nu är det kvinnor så om man siktar från höften blir det inte mer än dråp och medhjälp till densamma. Men nu spekulerar jag bara, men jag lär få rätt tyvärr..
Vi får se om dina spekulationer slår in då.
Det lär ju bli två omgångar först i Eksjö tingsrätt och sedan Göta hovrätt.
Citera
2022-11-03, 21:29
Medlem
Jag kanske borde googla
Men eftersom den samlade expertisen ändå verkar finnas här och min fråga rör det som är relevant i tråden ; vad är det för skillnad på oplanerat mord och dråp tro ?
Citera
2022-11-03, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fibonaccital
Ja det stämmer nog rätt bra.

Men ur i h-e stannar man precis där och bara dumpar en kropp lite så där "Random".

Förmodligen 10-20 meter från vägen.

Luktar panik och bråttom, bråttom.

Om de nu har ett "race" att döda en kompis så körde de ju inte "racet" till mållinjen i alla fall.

De blev sist på mållinjen. Nu sitter de var de sitter, jemla korkskallar.

Usch!

Ja, det är ju så det brukar se ut. Tar för lång tid och engagemang att gräva ner en kropp. Finns ju andra sätt men då behöver man tillgång till saker som gemene man inte har.

Väldigt bra att dom hittade kroppen relativt fort iaf. Finns goda chanser att fastslå dödsorsak.
Citera
2022-11-03, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ellaaa
Ja, det där om den tredje tjejen var en spekulation i tråden, som dock kan avvisas efter ytterligare info från media.

I vilken media har det delats vem Tove visade bild på till barchefen?
Citera
2022-11-03, 21:32
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av euromixers
Och ungefär här har JJ pappa sin gård.

https://goo.gl/maps/BUCijioXoPn7EgHP9

Det vill säga raka spåret ifrån fyndplatsen.

Ojj, genvägen däremellan har ju säkert JJ ridit mer än en gång. Då är nog den ”exakta platsen” ganska väl vald.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in