2022-11-03, 20:54
Medlem
R.E.R.R.Ls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ellaaa
Hej Malmens, du kanske skulle försöka bli en lite bättre människa. I övrigt finns det liknande fall från USA på det temat, och om du tror att romanser inte äger rum för att någon ”har kille” så vet jag inte vilken planet du lever på. Mitt syfte var i övrigt att sätta igång mer diskussioner kring vad konflikten kan ha handlat om.

Bry dig inte om det påhoppet.
Människan har väl aldrig förstått mer än att om man har en kille så har man en kille och that is it.
Det finns något i det du säger.
Borsta bort påhoppet du är mer öppensinnad 😃
Citera
Medlem
euromixerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emelieb
Är det polisbevakning vid avspärrningen, dygnet runt?

De var de iallafall. Men jag är rätt säker på att polisen i eftermiddags hävde avspärrningarna.
Citera
Medlem
ellaaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av [Strange Days]
Tack för förklaringen - det ger mig lite mer kött på benen i att förstå hur du tänker kring din teori.

Och bara för att poängtera så är jag varken homofobisk eller tycker det är obscent med lesbiska eller bisexuella förhållanden. Tvärtom så är jag väldigt inkluderande och dömer aldrig personer efter sexuell läggning elller bakgrund.

Jag håller helt med dig om att fallet är extremt bisarrt. Tyvärr vet vi inte mycket om den konflikt som har funnits mellan Tove och JJ, men att den skulle vara den enda anledningen till att Tove nu är död har jag lite svårt att se.

Vi kan konstatera utifrån det som framkommit i tråden att Tove och MH inte har varit nära vänner de senaste åren, men att de ändå har haft sporadisk kontakt på sociala medier. Till skillnad från Tove och JJ som det verkar ha skurit sig mellan helt.

När det gäller eventuellt motiv så finns det ingen klar bild. Så enkelt är det. Vilket får mig att tro att detta inte var planerat. Bråket på Nöjet eskalerade i JJs lägenhet och sen slog det slint för någon eller båda gärningsmännen.

Detta är min teori, som vitt skiljer sig från din då jag inte ser någon kärleksrelaterad koppling mellan de involverade personerna.

Hoppas innerligt att FUP kan bringa svar på alla frågetecken som fortfarande finns kring motiv osv.

Tack, det är lätt att missförstå på detta forum då så många utan anledning har en så hård ton. Jag tror att din teori ligger nära sanningen, att det slagit slint. Dock tror jag att en lång tids förtryckt ilska lett dit, och att denna konflikt för att leda till mord borde bottna i något ”med substans”, om det så är svartsjuka (romantik eller vänskap), falska rykten, droger… Jag ser verkligen också fram emot fup:en!
Citera
2022-11-03, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TorsteniSthlm76
MH och JJ blev rädda att TT skulle anmäla de för droginnehav... TT var trött på att de förser hennes vänner med knark.... hon var orolig och trött på att se hur de förstördes.....

Sluta med dina dumma teorier, kan betta på att TT aldrig skulle ens röra en drog
Citera
2022-11-03, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Excenter32
Badrummet eller toaletten är ju misstänkt brottsplats så hon kanske ringde därifrån. Instängt ljud? Någon försökte öppna dörren?

Ja det är en intressant tanke. Men borde inte grannen ha hört det?
Citera
2022-11-03, 21:01
Medlem
Inte läst ikapp men just for the record här är de båda MGMs Snapchat.

https://www.bildtagg.se/bild/7ibl3o3hi02hic93iqb9gzx

https://www.bildtagg.se/bild/qch4tus1mpe4bdjhbvijhx9
Citera
2022-11-03, 21:02
Medlem
Svarta-Skatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av divadnil
Med facit i hand så skulle han ringt polisen men precis som du skriver så gjorde grannen mer än de flesta skulle ha gjort när han gick upp och ringde på. Hade det varit ett par som bodde där och det hade hörts bråk och skrik i samband med dunsarna så kommer det i ett annat läge. Grannen hade dessutom bara gott att säga om JJ i podden. Att hon var en trevlig och hjälpsam tjej. Tycker att grannen ska ha en eloge som ändå gjorde det han gjorde.

Håller med, jag bor i hyreskåk, det är ju dunkar och liv mest hela tiden typ, ibland är det fest, du vet ju vad du får när du bor som hyresgäst så han gjorde ju mer än dom flesta hade gjort. Du kan liksom inte ringa polisen när det slår i vägar och golv flertalet gånger i veckan.
Citera
2022-11-03, 21:03
Medlem
olvert01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av movingmad
https://www.google.se/maps/place/Skurebo+Koltorpet+1,+574+98+Nye/@57.3626079,15.1932206,65m/data=!3m1!1e3!4m13!1m7!3m6!1s0x46575e0a1c3e69a7:0x 5345dae81cd615f0!2sSkurebo+Koltorpet+1,+574+98+Nye !3b1!8m2!3d57.3626377!4d15.1935278!3m4!1s0x46575e0 a1c3e69a7:0x5345dae81cd615f0!8m2!3d57.3626377!4d15 .1935278

Här var det väl som hon hittades?

Var det inte här?
https://www.google.se/maps/place/57°21'42.3%22N+15°11'48.6%22E/@57.361752,15.1946313,470m/data=!3m2!1e3!4b1!4m4!3m3!8m2!3d57.361752!4d15.196 82
Citera
2022-11-03, 21:04
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HawkPie
Ja det är en intressant tanke. Men borde inte grannen ha hört det?

Minst en granne har hört ovanliga ljud från J.J. lägenhet, vad saknas i ljudväg tycker du?
Citera
2022-11-03, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kungenslillapiga
.

Jag tror att allt har att göra med flickan som Tove letade efter på Nöjet. Enligt bartendern var Tove orolig för henne. Det kan ha varit den flickan som var på förfest hos J. Bråket mellan T,J och M började ju också på Nöjet.
Säg att J sa att flickan gått före hem till henne och att Tove kunde prata med henne där. Det kanske bara var en bluff. I min tes så har J haft dåligt inflytande på den flickan och kanske gett henne droger, vilket var anledningen till Toves oro och anledning till att hon följde med till J s bostad. Efter att de pratat en stund kan Tove sagt att hon tänker göra en polisanmälan. Därefter ringer hon sin pojkvän och meddelar att hon tänker cykla hem. Pojkvännen hör något i samtalet, något i bakgrunden som är en varningssignal. Kan ju vara något typ " det här ska du få för" eller liknande.
Jag tror att T gick på toaletten innan hon skulle cykla hem. Utanför dörren stod J beredd att överfalla henne. J brottade ner henne ( därav dunsarna ) och sen satte hon sig på T och ströp henne.
Då blev det överrumplande och inga skrik. Så tror jag tyvärr att det gått till

Något åt det hållet tänker jag mig också, därav mitt tjat om vem tjejen var som hon sökte. För jag får verkligen inte ihop det annars, varför hon hux flux ska ägna natten åt att bli sams med JJ som hon sedan länge, och till och med under kvällen, varit ovän med, det stämmer bara inte.
Citera
2022-11-03, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av divadnil
Men fy fan. Stackars Toves syskon som ska hantera allt detta. Måtte de ha släkt och vänner som stöttar dem.

Det var Ma*as familj vi diskutera där
Citera
2022-11-03, 21:07
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maxatdunder
MH målar sig själv som "170, är afro, har svarta ögon, Tomboy, deprimerad, idrottar och håller på med musik, inte festar, är känslomässigt instabil, vill bli bonde, har dålig humor, är allmänt efterblivenheten"
Låter mer som tonårsproblem och dålig självkänsla.
Citat:
Sen kollar man BO som rider häst, vill bli sjuksköterska, halvgermansk och ljushyad med rött hår räcker långt för att provocera MH. Det är svart på vitt att MH vill vara edgy och sticka ut, att med sitt psykiska tillstånd mörda någon låter inte alls osannolikt och varför inte göra det på raka motsatsen till sig själv, luktar som ett hatbrott som tillslut kröp fram.

Dessutom korrelationer med psykisk ohälsa bland adoptivbarn
Håller inte med om att de känns självklart, ganska säker på att hon har gjort något väldigt fult, mördat eller hjälpt till att mörda, men ser inget i hennes beskrivning av sig själv som förklarar det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in