2022-11-03, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av linakova
Avel jag har en fråga till dig igen, du som är expert, finns det någon som helst möjlighet att spåra en mobil som är avstängd?

Kanske är en dum fråga (skratta inte) men jag bara undrar. Anledningen till frågan är för att jag tänker att även om man har mobilen avstängd utan SIM-kort i den så när man slår på den igen har ju klockan ändå gått hela tiden så på något vis är väl ändå en avstängd mobil hela tiden igång? Eller har jag fel?

Nu börjar det bli lite överkurs men ändå inte. Som exempel har nyare iPhone/iOs och andra lite sån teknologi att mobilen inte är helt avstängd när den stängs av.

Den kan lokaliseras av användaren även om offline från nätverk eller avstängd alltså.
Bara att googla Find my iphone och Find my network osv.

Nyare iPhone har dessutom lite ström kvar för nåt som heter UWB och det är en teknik för positionering. Det kan man också googla för att bli klokare på.

Ett tydligt tecken på att t.ex en iPhone i te är helt död är att när du trycker igång den så får du en ”laddningssymbol med sladd” på displayen.
Det batteri som är kvar håller tiden.

Tar allt batteri ändå slut så synkroniserar mobilen med det nätverk den kopplar upp mot och får tiden. Allt sånt här beror lite på vilken mobil men i runda slängar funkar det så.
Citera
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ricardos
Polisen har kartlagt de misstänktas rörelsemönster. Letat i dom platser som dom häktade varit. Hittat Tove mördad. Nu ska kroppen undersökas. Dom häktade sitter ännu så länge för människorov. Dom har inte förhörts om att Tove har hittats. Sammanfattning från mig Tove var på Nattklubb och efter det träffades tjejerna i deras lägenhet vid kvarndammen nära Biltema. Kraftiga dunsar skrik och sparkar grannar vaknar och knackar på. Ingen öppnar dörren så granne går tillbaka till sin lägenhet. Dom häktade är sedan på McDonalds klockan 3 på natten. Det sägs att det finns filmer på dom häktade med bilen. Förmodligen sedan Nye 1,5 mil från Vetlanda 20 minuter körning fram och tillbaka. Där hittas Tove senare ute i skogen. Dom häktade kör tillbaka till Vetlanda. Klockan 4 på natten kopplar mobilen upp vid Biltema. Sedan är dom häktade hemma igen.

Du säger dig ha följt tråden, men du levererar sakfel, efter sakfel, efter sakfel, i ditt sammanfattande inlägg. Dålig koll – eller en agenda?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Seaside0099
Pappan fick hjärtinfarkt förra veckan ja. Att mamman ligger inne har jag inte hört, men fy så hemskt om det är så…
Men fy fan. Stackars Toves syskon som ska hantera allt detta. Måtte de ha släkt och vänner som stöttar dem.
Citera
Medlem
Skaraborg2s avatar
Gemensamma intressen?

Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Hon har nog påverkats bra mycket mer (negativt) av att ha vuxit upp i en frireligiös sekt och som adopterad, mörkhyad i en vit familj!!

Handbollsmålis!

Sorgligt.

Hat?

Det är sekter, Pingstvänner, Sjundedagsadventister, Jehovas, Baptister, Mormoner m.fl.

De borde inte få driva varken friskolor, behandlingshem m.m.

De har en förvriden verklighetsuppfattning och är stora godhetsknarkare!

Mina åsikter!

Så MH har varit handmålsvakt. JJ hästtjej och TT fotbollstjej.

Vad var det då som gjorde att de tidigare hade varit bästa väninnor men sedan hade JJ och TT blivit ovänner? Fanns det något gemensamt intresse eller intressen som de alla tre delade? MH var ju dessutom tre år yngre än TT.
Citera
2022-11-03, 19:45
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Man kan ju räkna ut med arslet att hon utsatts för brott, självmord finns inte ens på världskartan och hade det varit en olycka hade dom nog ringt efter en ambulans

Ja, självklart.
Men här pratar vi inte om vad gemene man kan räkna ut, utan det handlar om att man som åklagare/polis kan bevisa.

Att säga detta offentligt, det är inte något de gör utifrån gissningar, utan vad utredningen visar på.

Till skillnad från oss då.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lindblomsgrön
Har du inte luskat ut än vad konflikten är eller vem som TT sökte på Nöjet? 🧐

Har du? Inte? Varför förutsätter du då att jag, som inte känner någon av dem inblandade personligen skulle gjort det.
Håller inte på och luskar om någonting, bor i stan och tänker inte bete mig som en respektlös idiot som ska hålla på och gräva i saker som inte angår mig, bara för att du, en anonym användare på Flashback ska stilla ditt begär.
Får jag höra saker så får jag, men kommer inte hålla på som en jäkla gam.
Du verkar vara en väldigt knepig människa.
Citera
Medlem
Xedomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Nu börjar det bli lite överkurs men ändå inte. Som exempel har nyare iPhone/iOs och andra lite sån teknologi att mobilen inte är helt avstängd när den stängs av.

Den kan lokaliseras av användaren även om offline från nätverk eller avstängd alltså.

Nyare iPhone har dessutom lite ström kvar för nåt som heter UWB och det är en teknik för positionering. Det kan man också googla för att bli klokare på.

Ett tydligt tecken på att t.ex en iPhone i te är helt död är att när du trycker igång den så får du en ”laddningssymbol med sladd” på displayen.

Tar allt batteri ändå slut så synkroniserar mobilen med det nätverk den kopplar upp mot och får tiden. Allt sånt här beror lite på vilken mobil men i runda slängar funkar det så.

Intressant. Tänker att Wi-Fi borde kunna avslöja positionen (och kan vara något man glömmer att stänga av i en hast om mobilen försätts i flygplansläge).
Citera
2022-11-03, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av divadnil
Men fy fan. Stackars Toves syskon som ska hantera allt detta. Måtte de ha släkt och vänner som stöttar dem.

Det är alltså Majas pappa som fick hjärtinfarkt och hennes mamma har åkt in på psyk. Inte Toves
Citera
2022-11-03, 19:46
Medlem
HC47s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barkeeper
Om två unga tjejer fysiskt försökt gömma en kropp är det väl rätt unikt?

Eller har dom haft hjälp….?
Hur skulle man annars gömt den, menar du?

Det är i allmänhet ovanligt att kvinnor mördar kvinnor, så redan där är fallet väldigt speciellt. Men när det väl är gjort är det naturliga steget nog att försöka göra sig av med kroppen.
Citera
2022-11-03, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel

Innebär det då att J skulle kunna ha stängt av T:s mobil i tron att den inte längre sände något och haft den i fickan till McD utan att förstå att den ändå gick att spåra?
Citera
2022-11-03, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xedome
Intressant. Tänker att Wi-Fi borde kunna avslöja positionen (och kan vara något man glömmer att stänga av i en hast om mobilen försätts i flygplansläge).

Kan du utveckla frågan liteförstår inte riktigt hur du menar med Wi-Fi där?
Citera
2022-11-03, 19:48
Medlem
kungenslillapigas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hello87
Ja de tog nog den risken tror också de bar ner henne så

JJ sa ju att hennes vän var full och hade ramlat
Precis! JJ hade ju redan gett ett svar som hon tänkt ut när grannen knackade på igen. Så det kan vara troligt att de bar ner henne just så,

Man måste ju också ha i åtanke att dessa två sannolikt inte är några vanemördare så detta var förmodligen helt nytt scenario för dem och tiden var knapp
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in