2022-11-03, 19:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av OY
]Polis inklusive NOA och åklagare har väl inte heller uteslutit något trots att man har två mgm häktade[/b]?

Det är troligen för tidigt att låsa sig fast vid vem som har gjort vad i det aktuella fallet.

Åklagare och polis har en arbetshypotes, den kan ändras under resans gång.
Dom vet däremot hur man ska uttala sig på ett vettigt sätt.

Vem bryr sig om vad "vi eller allmänheten" låser sig fast vid, det är inte vi som har all insikt. Int GW heller. En del gubbar är bara narcissister och ska synas på tv hela tiden.
Citera
2022-11-03, 19:49
Medlem
TonyBergmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emelieb
Det är alltså Majas pappa som fick hjärtinfarkt och hennes mamma har åkt in på psyk. Inte Toves

Är det en trådsanning eller har dom fått det efter detta hänt?
Citera
2022-11-03, 19:50
Medlem
skogslugnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Ja men inte två kvinnor som är häktade för människorov på en tredje kvinna.

Jonna Henningsson var ensam GM. Jo detta är mycket ovanligt i Sverige. Det finns ett fall från Uddevalla 2016 men detta var ett annat slags fall och som dessbättre inte slutade med mord. Däremot i USA finns det en hel del fall med två kvinnliga GM och ett kvinnligt BO.

Jag motsätter mig inte att detta mycket väl kan vara det första fallet i Sverige där två kvinnor dödar en kvinna och dumpar offret i en skog. Det skulle ju vara ganska otroligt om det finns tidigare fall som är exakt likadana. Jag ser dock ingen anledning till varför man ska hänga upp sig på detta när vi vet att det finns gott om fall där kvinnor begår mord i alla möjliga omständigheter. Varje fall är ju unikt i någon mening liksom.
Citera
2022-11-03, 19:50
Medlem
Xedomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barkeeper
Eller har dom haft hjälp….?

Potatisgrepen.. Säljes. Av JJ. Marketplace, Fejjan.
Citera
2022-11-03, 19:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MrGrant
Mycket märkligt att man kontaktar och låter GW uttala sig i detta fall (och andra). Han verkar ju helgaggig. Det måste väl finnas skarpare hjärnor att tillgå nu. Sorry GW , sätt dig i din mysigaste fåtölj och sörpla på ditt vin istället.
Dags att vara gammal gubbe nu, gunga i gungstolen, röka lite cigar. Låt dom unga skärpta som har insikt i fallet prata om det behövs.
Citera
2022-11-03, 19:51
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fibonaccital
Fynd:
https://minkarta.lantmateriet.se/plats/3006/v1.0/?e=511896&n=6357703&z=13&mapprofile=flygbild&backg round=2&boundaries=false&name=Fynd

Vad är det för kors till vänster om fyndmarkeringen?
Citera
2022-11-03, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TonyBergman
Är det en trådsanning eller har dom fått det efter detta hänt?

Enligt användare i tråden är det något som stämmer. Låter inte helt omöjligt
Citera
2022-11-03, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av linakova
Innebär det då att J skulle kunna ha stängt av T:s mobil i tron att den inte längre sände något och haft den i fickan till McD utan att förstå att den ändå gick att spåra?

Väldigt svårt att sia om exakt hur de menar att de kan spåra mobilen under den här färden. Master, GPS, Wi-Fi uppkopplingar osv.
Som jag skrivit tidigare så var JJ kanske inte ens medveten om att en mobil kan ”spåras” och bara körde på.
Lutar åt att det blir fup och då blir det intressant att se hur de lagt detta pussel.
Citera
2022-11-03, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av divadnil
Med facit i hand så skulle han ringt polisen men precis som du skriver så gjorde grannen mer än de flesta skulle ha gjort när han gick upp och ringde på. Hade det varit ett par som bodde där och det hade hörts bråk och skrik i samband med dunsarna så kommer det i ett annat läge. Grannen hade dessutom bara gott att säga om JJ i podden. Att hon var en trevlig och hjälpsam tjej. Tycker att grannen ska ha en eloge som ändå gjorde det han gjorde.

+1 Dessa kommer sannolikt dras med skuldkänslor men gjorde vad de i stunden tänkte var rätt, mer kan man inte begära. Så här i efterhand kan vi alla lära oss.
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Scire
Det här med att TTs mobil är med i bilen till McDonald's. Tidigare tänkte jag att JJ var på väg ut med mobilen för att göra sig av med den när hon träffade på grannen i trappen av en slump, men nu när man hört grannens berättelse så säger JJ efter att hon blivit erbjuden skjuts att hon bara först ska springa upp i lägenheten för att hon har glömt något. Hade hon varit i annat ärende med mobilen så hade hon väl då lämnat den kvar i lägenheten. Kan det istället vara TTs mobil hon springer upp och hämtar för att hon snabbt vill kolla igenom den? Så fort som möjligt?
Tror mer att hon vill informera MH att hon stött på patrull (grannen) och att hon ska stanna tills hon återvänt
Citera
Medlem
fattakanets avatar
Citat:
Det är alltså Majas pappa som fick hjärtinfarkt och hennes mamma har åkt in på psyk. Inte Toves
Jag skulle nog reagera på samma sätt om det var min unge som var misstänkt för något liknande.

Såg att tv4 träffat TTs fotbollstränare, var fruktansvärt att se hans sorg. Kan inte föreställa mig TTs föräldrars sorg. Ännu en livslåga som släckts alldeles för tidigt.
Vila i frid, Tove.
Citera
Medlem
Citat:
Såg att jag uppfattade fel. Tack för rättningen. Tre hela familjer är föralltid förstörda. Så sorgligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in