2022-11-03, 18:33
Medlem
FluffigGuldigVovves avatar
Det är bara svettiga WT-svennar som kör A-traktor. Snus, brudar, hockey (eller fotboll, om man är en EPA-bög i södra Sverige), avgaser, techno- och nightcoremusik (skjut mig här och nu) samt glosögda horungar till föräldrar som inte satte stopp för den dåliga idén att låta sonen axla rollen som fullblodspatrask. Det är A-traktor-kulturen i ett jävla nötskal.

Moped är en 15-årings tilltänkta transportmedel, inte en bil. Och nej, en svettig EPA-åkande svenne har inte knullat min flickvän, utan jag hyser bara ett stort förakt mot hela den subkulturen. Blir svettig och får ångest bara jag tänker på EPA-traktorer, Power Meet eller Wheels & Wings. Så mycket WT-folk hittar ni inte ens i Ullared.

Invandrare, EPA-traktorer, feminister, godhetssignalering, mygg, folkmord, feta människor, invasionskrig och dansband. Det här är listan över skit jag inte klarar av, i ungefärlig ordning dessutom.

voff voff
Citera
2022-11-03, 19:05
Medlem
santos_devilles avatar
Hoppas dom förbjuder skiten, då får snorungarna åka moppe istället. Och det är för kallt så då får dom stanna hemma på kvällarna och spela roblox och sno gula blend av sina wt mammor.
Citera
2022-11-03, 19:05
Medlem
OdjuretsGrannes avatar
Verkar som EU tar beslutet åt våra konflikträdda politiker. Skönt!
Citera
2022-11-03, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zansibal
alla har inte rätt att köra på vägen. inte ens i afrika eller afghanistan har ALLA RÄTT att köra på vägen.

Givetvis får alla köra på allmän väg. Ta din cykel bara.
Citera
2022-11-03, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TompaO
Ja, det borde vara straffbart att inte köra åt sidan när tillfälle ges för sniglarna. Därmed inte sagt att de inte ska få finnas. Höj hastigheten till 50 och hårdare straff om man kör fortare så kommer mycket vara löst.
Eller bara förbjud skiten?
Citera
2022-11-03, 19:26
Medlem
Så bra att dessa försvinner från trafiken redan nästa år. Det är en gåta att det är tillåtet överhuvudtaget, när tex reglerna för körkort för släpvagn (trots att du haft körkort i 40 år) ändrades över en natt så är det ändå tillåtet för en moppe-kille att köra/krypa runt i lastbil på 10 ton... utan bälte och endast med förarbevis för moped... Att det inte stoppats tidigare är ynkligt. Men nu är det äntligen slutlekt! Alla är vinnare för en gångs skull...
Citera
2022-11-03, 19:33
Medlem
Perfekt med stor lastbil om nån blatte korsar vägen då borde älgstaketet komma ull användning
Citera
2022-11-03, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raggarspinn
Tråden handlar om Eddies a-traktor så lycka till med att ”köra över den”.
Men jag skriver igen. Har du svårt att anpassa hastigheten till övrig trafik och dessutom inte ser ett framförvarande långsamtgående fordon eller bedöma hastighet innan du är 20-30 meter bakom så är det något fel på dig. Du skulle heller inte se ett barn med reflex på vägen eller en människa med reflexväst. Inser du inte att du är en trafikfara!
https://ntf.se/konsumentupplysning/gaende/reflexer/
Nu har du nog missförstått vad trafikfaran består i ! Det är inte för inte som man nu föreslår skärpta regler för A-traktorer!
Citera
2022-11-03, 19:40
Medlem
barkeepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan
Nu har du nog missförstått vad trafikfaran består i ! Det är inte för inte som man nu föreslår skärpta regler för A-traktorer!

Det intressanta är väl vem som ligger bakom att det plötsligt blivit sådan fokus på det, både från media och politiker. Inte i samband med olyckorna, men när branschorganisationen för mopedbilar klagade till EU.

Det är alltså lobbyverksamhet som ligger bakom det hela, och korrupta EU ska nu in och styra hur Sverige gör. Precis som med snuset.

Skamligt.
Citera
2022-11-03, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WoodyLongschlong
Eddie Malmberg sitter alltså och kör en 10 ton tung lastbil som a-traktor, medans andra 15 åringar knappt kan hålla sig på vägen med en vanlig 740..

https://www.expressen.se/nyheter/eddie-15-har-en-lastbil-som-a-traktor-overkligt/
Visst, jag ska inte dra alla över en kam - den här killen verkar skötsam, men jag tycker inte det skulle kännas säkert och möta en lastbil med en LGF-skylt på med tanke på alla dödsolyckor som varit den senaste tiden.

Vad tycker ni om A-traktorer egentligen?
Jag tycker skiten ska förbjudas och ungdomarna kan gott återgå till att köra moppe.

Det är väl stadsbor som aldrig sett en sådan som vill att dom ska förbjudas.

Det är inte fler olyckor nu procentuellt, men det är flera som använder dom.
Det är väl bara att se över lagstiftningen pappskalle.
Citera
2022-11-03, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av barkeeper
Det intressanta är väl vem som ligger bakom att det plötsligt blivit sådan fokus på det, både från media och politiker. Inte i samband med olyckorna, men när branschorganisationen för mopedbilar klagade till EU.

Det är alltså lobbyverksamhet som ligger bakom det hela, och korrupta EU ska nu in och styra hur Sverige gör. Precis som med snuset.

Skamligt.

Ansolut.
Citera
2022-11-03, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FluffigGuldigVovve
Det är bara svettiga WT-svennar som kör A-traktor. Snus, brudar, hockey (eller fotboll, om man är en EPA-bög i södra Sverige), avgaser, techno- och nightcoremusik (skjut mig här och nu) samt glosögda horungar till föräldrar som inte satte stopp för den dåliga idén att låta sonen axla rollen som fullblodspatrask. Det är A-traktor-kulturen i ett jävla nötskal.

Moped är en 15-årings tilltänkta transportmedel, inte en bil. Och nej, en svettig EPA-åkande svenne har inte knullat min flickvän, utan jag hyser bara ett stort förakt mot hela den subkulturen. Blir svettig och får ångest bara jag tänker på EPA-traktorer, Power Meet eller Wheels & Wings. Så mycket WT-folk hittar ni inte ens i Ullared.

Invandrare, EPA-traktorer, feminister, godhetssignalering, mygg, folkmord, feta människor, invasionskrig och dansband. Det här är listan över skit jag inte klarar av, i ungefärlig ordning dessutom.

voff voff

Du får mej att tycka att epa raggarna är coola.
Det är töntar som känner klass förakt.

På den gamla goda tiden byggdes dom dom i traktorgaragen på gården
och grabbarna lärde sej att svetsa i femtonårsåldern i garagen.
Många av dom är framgångsrika företagare i dag, det är väldigt svårt att kalla dom wt.
Deras farsor växte upp på fattig landsbygd och gjorde vad dom kunde för att deras söner skulle förena
nytta med nöje.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in