2022-11-03, 18:25
Medlem
[Strange Days]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HLundborg
Så man har hittat kroppen dumpad ute i skogen?! Ännu ett bevis på att två småtöser inte kan ha gjort detta själv, snart dags att gripa pojkvännen.

Så du menar att 2 tjejer mellan 18 och 20 år inte skulle klara av att dumpa en kropp ute i skogen på egen hand? Det är inga taniga 14-åringar vi pratar om.

Sen vet jag inte vilken pojkvän du jiddrar om. Om du menar Toves pojkvän så är han hörd av polis, har alibi och är grön.
Senast redigerad av [Strange Days] 2022-11-03 kl. 18:27.
Citera
2022-11-03, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HermanSerman
Bilderna på den där M*j* berättar att något inte står rätt till? På en del av fotona är det dessutom svårt att avgöra kön på människan, likaså ålder, ser ut som en 9 årig pojke på vissa bilder och i vissa vinklar. (Facebook alltså). Tik-tok klippen indikerar väl någon form av begåvnonghandikapp på merparten?

Rasistiska inlägg hör inte alls hemma på FB 2022. Och nej hon ser helt normal ut. Hade det gått att se på någon om hon var psykopat hade det varit enkelt att undvika illdåd och våldsbrott.
Senast redigerad av Amiralen1968 2022-11-03 kl. 18:28.
Citera
2022-11-03, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rengen
Varför skulle pingstvänner vara bättre än andra?. Fruktansvärt lättstyrda och okritiska till det de matas med. Utnyttjas därför av ledningen inom pingstkyrkan genom att de är tvugna avsätta sin lön.

Dessa pingsvänner har i vilken fall inte lyckats överföra dessa "goda" egenskaper till sitt barn som med största sannolikhet är en kallblodig dräpare/mördare.

Har sällan sett så många fördomar och direkta felaktigheter om pingströrelsen som i denna tråd. Är man insatt i rörelsen så förstår man mycket väl vad jag menar. Givetvis kan en specifik religiös kultur leda till vissa mentala mönster. Men mitt syfte har inte varit att försvara pingströrelsen som jag själv lämnade för länge sedan. Mer hur det rent psykologiskt skulle kunna fylla en funktion om man vill få MH att prata. För detta har jag inte mött någon som helst förståelse, trots att det kanske är just så förhörsledarna gick tillväga med lyckat resultat. Tur att förhörsledarna i så fall inte lät sig förblindas av de fördomar jag läst här. Inser varför jag bara skrivit 28 inlägg här på 11 år.
Senast redigerad av NisseDacke 2022-11-03 kl. 18:29.
Citera
2022-11-03, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tavelramskrok
Kanske var det så enkelt att mgm ville åt TT mobil för att veta vad där stod, vilka foton där fanns och vilka kontakter TT hade. När TT vägrade att lämna i från sig sin mobilt så tjafsades det. Till det till slut small.

Det finns massa olika händelseförlopp som kunnat ske. Tills vi vet sanningen så finns alla möjligheter att spekulera.

Jag har sett dig flera gånger ta upp detta med TT:s telefon, och blir nyfiken på om du har någon idé om vad för info MGM skulle vilja komma åt? Bilder och text som handlar om vad? Jag får lite känslan att du har en teori, stämmer det får du gärna dela med dig.
Citera
2022-11-03, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Tove hade alltså börjat studera till läkare i Lkpg, stämmer det? Och tvillingsystern snarlikt...

Och har åkt hem till familjen över nån helg eller ledighet då.

Och blivit ihjälslagen av två i gamla lokala umgängeskretsen som det ser ut?

Fruktansvärd historia. Obeskrivligt hemskt för de anhöriga. Obeskrivligt sorgesamt.

Tror hon gjorde uppehåll i studierna denna termin och jobbade på en förskola
Citera
2022-11-03, 18:27
Medlem
Skaraborg2s avatar
En hästtjej och en fotbollstjej.

Citat:
Ursprungligen postat av Denfjortonde
Den ene är en rejäl hästtjej och den andra ser ut som en man.

Så småtöser kan du glömma

Alltså den är en hästtjej och den andra var en fotbollstjej.

Vad har MH för intressen?
Citera
2022-11-03, 18:28
Medlem
HLundborgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johann78
Trams. Klart de har gjort det själva. De är uppenbarligen inge småtöser utan fullt kapable till ganska mycket.

Varför? Har du någonting öht som indikerar att han skulle vara inblandad?
Inget annat än att den skyldiga i 9 av 10 sånna här fall är pojkvännen som är skyldig och den 10de gången är det aälan eller aldrig ett par småbrudar. Föga troligt att de skulle ha styrkan att dumpa kroppen eller kylan att hålla tyst om det i förhör. Men visst det finns väl en liten liten chans att detta kan va en svart svan.
Citera
2022-11-03, 18:29
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Är det fler som reflekterat över att TTs kropp identifierades så fort?

Jag tror hon legat inne någonstans, svalt/kallt, eller kanske nedgrävd. Inte i vatten i alla fall.

Jag har hört att man ofta ser till att ha tandkort färdigt på den försvunne för att snabbt kunna fastställa identitet. Det tillsammans med andra kännetecken, kan vara till stor hjälp.

I T*oves fall handlar det om en tjejmed speciellt hår, rött och lockigt. Kanske fingeravtryck?
Sedan använder ma ju DNA för att säkerställa helt och hållet.

Läste en artikel häromdagen i aftonbladet där man beskrev arbetet med personer som hittats avlidna, men där man inte kunnat faställa identiteten:
"Han berättar att det är ganska vanligt att de får in kroppar som inte har en fastslagen identitet, men att det oftast klarnar relativt fort vem personen var.

– I vissa fall räcker det att vi lämnar ett signalement med noggrann information om utmärkande drag som tatueringar, ärr eller ett speciellt födelsemärke.

Polisen kan också begära att de ska göra en rätts*odontologisk undersökning, alltså att en rätts*tandläkare tar en röntgen*bild över tänderna och tittar i försvinnande*registret och sedan jämför det mot röntgen*bilder en tandläkare tagit när personen var i livet.

– Om polisen inte redan fastställt identiteten är det på det sättet vi identifierar ganska många, säger Tobias Gelius.
"
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/8JJWdw/hittades-dod-i-dike-dar-tar-sparen-slut
Citera
2022-11-03, 18:31
Medlem
Citat:
Tove hade alltså börjat studera till läkare i Lkpg, stämmer det? Och tvillingsystern snarlikt...

Och har åkt hem till familjen över nån helg eller ledighet då.

Fruktansvärd historia. Obeskrivligt hemskt för de anhöriga. Obeskrivligt sorgesamt.
Tove påbörjade sina lskarstudier ifjol ,men hade nu tagit paus. Hon bodde med sin pappa men skulle just flytta ihop med pojkvännen. Tove jobbade när detta hände på en skola i Vetlanda.
Citera
Medlem
Citat:
Tove hade alltså börjat studera till läkare i Lkpg, stämmer det? ... Och har åkt hem till familjen över nån helg eller ledighet då.
Hon har börjat plugga men hade just nu ledigt mint ett halvår från studierna och bodde hos sin pappa hemma i Vetlanda och arbetade på en skola där.

Citat:
De har tydligen umgåtts i samma gäng "förr", men gänget splittrades på grund av någon konflikt. BO har inte umgåtts med MGM på minst något år. Oklart om det var den gamla konflikten som låg till grund för det som nu hände eller något nytt som inträffade under kvällen. Eller om det hänger ihop alltihop.

Ser framför mig att det inte gick så bra att "reda ut" konflikten i lägenheten, TT tröttnar och säger att hon ska gå. Ringer pojkvännen om detta. JJ lackar hur helt och tar tag i TT, .... Eftersom en stor del av ljuden i form av sparkar verkar kommit från badrummet så har de väl låst in henne där. Bunden, med munkavel? Kanske även spår av detta som gör att man länge använt rubriceringen människorov.

Eller drogade de henne och låste in henne i väntat på att det skulle verka? Ringde hon pojkvännen och sa att hon skulle hem för att började må lustigt?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skogslugnet
Har de inte varit häktade på sannolika skäl hela tiden?

Jo det har dem.
Citera
2022-11-03, 18:32
Medlem
HLundborgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av [Strange Days]
Så du menar att 2 tjejer mellan 18 och 20 år inte skulle klara av att dumpa en kropp ute i skogen på egen hand? Det är inga taniga 14-åringar vi pratar om.

Sen vet jag inte vilken pojkvän du jiddrar om. Om du menar Toves pojkvän så är han hörd av polis, har alibi och är grön.
Hur kom de dit med den, hur klarade de bära den i den terrängen och hur fan skulle de klara tiga om det i förhör. Inte första gången polisen hör och "grönar" en pojkvän som sedan visar sig vara skyldig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in