2022-11-03, 15:47
Medlem
Lodbrooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sayonara41
Inte efter 17 dagar skulle jag tro. Sen att hitta en sådan stor myrstack snabbt under press är inte heller det enklaste.
Ja en masugn hade säkert vart bättre. Då hade det vart svårt att hitta henne. 2200 grader det hade nog räckt.
Citera
2022-11-03, 15:48
Bannlyst
Har man kommit fram till vad det var för färg på påsen?

Nä men, verkar som det enda som återstår är att invänta FUP, lär inte komma några fler uppgifter nu från polisen...
Citera
2022-11-03, 15:49
Medlem
L.Salanders avatar
Jag tycker då INTE man ska avfärda grannens vittnesmål om 2 st 20-åringa män i liten röd bil på McD. Jag har iaf inte läst någon dementi från vare sig polisen eller media rörande den saken. Tvärtom vet jag att jag läste i någon av AB eller Expressen fred/lörd att den röda bilen ej var identifierad. Nu tror jag dock att den är det och kanske just på McD som en av "nyckelplatserna" som polisen uttalar sig om gällande övervakningskamerabilder och en bil kopplad till den ena MGM.
Citera
2022-11-03, 15:50
Medlem
Skaraborg2s avatar
Ett unikt mord, med ett unikt offer och med unika mördare.

Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Vi får väl se vad som framkommer framåt, men som jag misstänker är det inte bara det att det är tre kvinnor det handlar om, som gör fllet unikt.

Vet att du följt många fall genom åren, så du har koll.

Av det som framkommit hittills är ingen av de tre tidigare invoverade i något kriminellt. Det rykte vi fått till oss, är dock att JJ kan ha varit den som tänkt eld på sitt ex dörr, det efter att hon flippat efter att förhållandet avslutats.

Men alltså ingen gängkriminalitet eller nergångna drogmissbrukare.

T*ove är till synes en välfungerande tjej, som gått ett år på läkarlinjen, ev gjort uppehåll.

Alla tre vädigt unga.

Inget tydligt motiv som vi fått veta om, utan "fjortisbråk" enligt någon av tjejernas kompisar. Enligt som inget man dödar någon för ungefär.

Förmodligen handlar det om (min spekulation) en av tjejernas personlighet, som har fått ett ganska obetydligt gruff, som andra kan tycka är något som man löser på andra sätt och går vidare med, antingen genom ett sanck eller genom att undvika kontakt framåt, att gå till en ytterlighet.

Precis såsom hennes tidigare sätt att hämnas, lösa problemet genom att tutta eld på exets ytterdörr (om det nu var hon, vilket hon inte är fäll för), kan detta också vara hennes sätt att lösa problemet med T*ove

Lättkränkt, van att bestämma, van att komma undan, tål inte avvisanden, tål inte kritik, tål inte att någon ifrågasätter eller försöker på annat sätt kritisera henne, eller kanske hon inte tålde att T*ove varnade någon kompis för att vara med JJ?

JJ kan ha varit en person som binder andra runt sig, och de som försöker på något sätt ha synpunkter på det kan komma att ses som fiender.

Tror att det är sådana ingredienser som gör det här fallet ovanligt.

För mig känns det som att min dotter kunde ha råkat ut för det här, vem som helst. T*ove har inte vistats i en riskmiljö, hon har inte gjort något riskfyllt där man normalt tänker att här borde man inte gå ensam, sent eller full för här kan man råka ut för något.

Vem tror att ma ska bli mördad i en lägenhet med två tjejer som man känner, även om det har varit osämja???

Aldrig har jag tänkt att min dotter inte ska gå hem till två tjej"kompisar" även om de bråkat. Jag skulle ldrig i mitt liv tänka att det är där du kan bli mördad. Nä, dottern har fått alla andra varningar som föräldrar ger sina barn.

Unikt mord, med unikt offer och unika mördare.

Eller hur tänker du?

Tror precis samma sak.

Har följt ett antal olika fall där två tjejer mördar en tredje. Då från USA men även ett gammalt fall från Australien. Kan mycket väl handla om dessa orsaker som du har tagit upp. Vad är då orsaken till detta tragiska mord? Det vet vi inte ännu men jag tror att åtminstone en av. flera orsaker handlar om svartsjuka.

Kunde inte ha sagt detta bättre själv. Ett unikt mord, med ett unikt offer och med unika mördare.
Senast redigerad av Skaraborg2 2022-11-03 kl. 15:53.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lodbrook
Ja en masugn hade säkert vart bättre. Då hade det vart svårt att hitta henne. 2200 grader det hade nog räckt.

Eller en värmepanna/avfallsanläggning om de haft tillträdde
Citera
Medlem
Rengens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bear7041
Fast lägg ner det där… Låt pingst vara. Dom har inget med saken att göra. Ja föräldrarna är pingstvänner (eller har varit) men det betyder inte att hela församlingen är inblandad. Jag är inte ens säker på att MH och hennes familj är kvar över huvudtaget då jag inte sett dom där på flera år.
De bor väl i Vetlanda? Pappan är enligt tråden ansvarig för ett HVB hem (passande med ett barn som troligen är mördare/dräpare). Pingstpastor nämns också. Så på ett sätt kan man säga att pingstkyrkan är inblandad, även om indirekt. Religiösa är dessutom oftast genuina hycklare. Så absolut inga moraliska föredömen.
Citera
2022-11-03, 15:51
Medlem
Kontextuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lodbrook
Tänk om de galt henne i en myrstack. Då hade hon säkert vart helt upplöst nu. Hade bara vart skelettet kvar.

Jag kan ha fel men tror inte att myror älskar att kalasa på människor utan det är främst flugor och en viss typ av maskar som käkar lik. Möjligtvis även hungriga vildsvin men jag tycker att det här ämnet är lite för makabert så pass nära en ung kvinnas tragiska död.
Citera
2022-11-03, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clansman20
En sak jag inte riktigt kan släppa i detta är det som händer när MGM går ut ur lägenheten på natten. Hon träffar då på grannen som försökt ringa på lägenhetsdörren tidigare på natten och MGM säger då att mamma ska komma och hämta henne för att köra till McD. Kan ju absolut vara en lögn för grannen men hon åker ändå med grannen till McD. Där träffar hon denna mystiska man i en röd(?) bil som hon pratar med innan hon åker tillbaka med grannen till lägenheten. Skulle det kunna vara så att denna mystiska man är "mamman" som skulle skjutsa henne till McD från början? Det har ju spekulerats i om dom var själva eller inte men här kanske det finns en rimlig koppling till att det EVENTUELLT var någon ytterligare person involverad i själva transporten.
Om det hade varit mamman i den röda bilen så hade polisen vetat om det. Går ju att spåra mobil trafik mellan JJ och mamman innan detta mötet
Citera
2022-11-03, 15:55
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Ricardos
Polisen har kartlagt de misstänktas rörelsemönster. Letat i dom platser som dom häktade varit. Hittat Tove mördad. Nu ska kroppen undersökas. Dom häktade sitter ännu så länge för människorov. Dom har inte förhörts om att Tove har hittats. Sammanfattning från mig Tove var på Nattklubb och efter det träffades tjejerna i deras lägenhet vid kvarndammen nära Biltema. Kraftiga dunsar skrik och sparkar grannar vaknar och knackar på. Ingen öppnar dörren så granne går tillbaka till sin lägenhet. Dom häktade är sedan på McDonalds klockan 3 på natten. Det sägs att det finns filmer på dom häktade med bilen. Förmodligen sedan Nye 1,5 mil från Vetlanda 20 minuter körning fram och tillbaka. Där hittas Tove senare ute i skogen. Dom häktade kör tillbaka till Vetlanda. Klockan 4 på natten kopplar mobilen upp vid Biltema. Sedan är dom häktade hemma igen.
Men snälla du, vad är det du inte fattar? INGA SKRIK HAR HÖRTS det är konstaterat sedan LÄNGE

Edit : MH var i lägenheten med TT när JJ var på donken.
Citera
2022-11-03, 15:57
Medlem
Xedomes avatar
Får intrycket att JJ ljuger som en häst travar. Några män behöver man nog inte sylta in i praktiken. Är det påhitt, blir det knivigt att hitta deras bil. Men det var ett bra försök.

Inte hittat källan på historien med att JJ skulle ha satt eld på exets dörr. Trådsanning? Stämmer det, kan vi ju räkna med att polisen häktat rätt person /-er.
Senast redigerad av Xedome 2022-11-03 kl. 16:00.
Citera
2022-11-03, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Hun skal ha blitt funnet øst om Vetlanda i skogsholtet.

https://www.vetlandaposten.se/2022-11-03/polisen-om-arbetet-vid-fyndplatsen-vill-ha-dit-all-specialkompetens-vi-har
Ja, men når man bar offeret ned trappen. Skulle tro det var blodspor.
Citera
2022-11-03, 15:58
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L.Salander
Jag tycker då INTE man ska avfärda grannens vittnesmål om 2 st 20-åringa män i liten röd bil på McD. Jag har iaf inte läst någon dementi från vare sig polisen eller media rörande den saken. Tvärtom vet jag att jag läste i någon av AB eller Expressen fred/lörd att den röda bilen ej var identifierad. Nu tror jag dock att den är det och kanske just på McD som en av "nyckelplatserna" som polisen uttalar sig om gällande övervakningskamerabilder och en bil kopplad till den ena MGM.
Hej Las Palmas, hade någon av flickorna sandaler eller annat på fossingarna.. ("sofistikerat" mord, såklart)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in