Citat:
Ursprungligen postat av
linakova
Avel jag har en fråga till dig igen, du som är expert, finns det någon som helst möjlighet att spåra en mobil som är avstängd?
Kanske är en dum fråga (skratta inte) men jag bara undrar. Anledningen till frågan är för att jag tänker att även om man har mobilen avstängd utan SIM-kort i den så när man slår på den igen har ju klockan ändå gått hela tiden så på något vis är väl ändå en avstängd mobil hela tiden igång? Eller har jag fel?
Tack för bra sammanfattning, intressanta uppslag (viktigt att inte låsa sig och vara öppen, håller helt med dock att ingen rök utan eld). För att få diagnosen antisocial personlighetsstörning (psykopati i folkmun) - krävs bl.a uppförandestörning i ungdomen. Verkar vara relevant här, om uppgifterna stämmer.
Hittade detta om avstängd mobil och spårning:
https://www.mobiltelefoner.se/vanliga-fragor/spara-avstangd-mobiltelefon
TT behöver inte ha varit orolig för JJ, MH på Nöjet. Ponera att JJ kontaktat TTs pojkvän tex. med närmanden eller ryktesspridning om TT. Det räcker långt för att både göra TT orolig (per se, inte för dem) och ev. för att bestämma sig för att uppsöka JJ efteråt. Skulle JJ tex. hävdat att TT var otrogen (för att jävlas, etc), finns ett incitament för oron, mötet. Som ett exempel bara.