2022-11-03, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hello87
Vadå har de gått ut med att ingen dödades i lägenheten?

Vad jag vet så har polisen inte gått ut med varken det ena eller andra. Så länge vi inte vet något om teknikernas eventuella fynd i lägenheten så framkommer alltså inget som vi kan se som sanning.

Det finns åtminstone minst 3 varianter på hur T mördades. Vad som hände innan de gick hem till JJ, vad som hände i lägenheten på natten och vad som hände sen.
Citera
Medlem
Att tove skulle hittas död var något jag väntat från början precis som mamman i bromma o
pappan till bögen i karlskrona tjejen i norrland - det var bara en tidsfråga - sen är frågan hur lång tid
erkännandena tar - karlskrona hade man inte hittat i första taget utan hjälp av gm.

Men vad är motivet egentligen dvs att verkligen mörda en person
Citera
Medlem
C.Ps avatar
Dom har alltså inte bekräftat ngn liklukt av hund i varken lägenhet eller i nån bil då dom undersöker om fyndplatsen kan vara brottsplatsen.....
Citera
2022-11-03, 13:42
Medlem
george.sthlms avatar
Utan ett klart och tydligt motiv från JJ och/eller MH så står vi nog rätt stilla i teorier.

Visst lite tjafs och småbråk under kvällen men inget som på långa vägar skulle sluta i ett mord.

Det närmsta jag kommer är att ett mindre bråk slutat med att hon föll så illa att hon slog i huvudet
och dog. JJ och MH , mycket unga,( tillsammans eller med hjälp av någon ) gör sig av med kroppen
i ren panik.
Citera
2022-11-03, 13:44
Medlem
Xedomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av linakova
Avel jag har en fråga till dig igen, du som är expert, finns det någon som helst möjlighet att spåra en mobil som är avstängd?

Kanske är en dum fråga (skratta inte) men jag bara undrar. Anledningen till frågan är för att jag tänker att även om man har mobilen avstängd utan SIM-kort i den så när man slår på den igen har ju klockan ändå gått hela tiden så på något vis är väl ändå en avstängd mobil hela tiden igång? Eller har jag fel?

Tack för bra sammanfattning, intressanta uppslag (viktigt att inte låsa sig och vara öppen, håller helt med dock att ingen rök utan eld). För att få diagnosen antisocial personlighetsstörning (psykopati i folkmun) - krävs bl.a uppförandestörning i ungdomen. Verkar vara relevant här, om uppgifterna stämmer.

Hittade detta om avstängd mobil och spårning:
https://www.mobiltelefoner.se/vanliga-fragor/spara-avstangd-mobiltelefon

TT behöver inte ha varit orolig för JJ, MH på Nöjet. Ponera att JJ kontaktat TTs pojkvän tex. med närmanden eller ryktesspridning om TT. Det räcker långt för att både göra TT orolig (per se, inte för dem) och ev. för att bestämma sig för att uppsöka JJ efteråt. Skulle JJ tex. hävdat att TT var otrogen (för att jävlas, etc), finns ett incitament för oron, mötet. Som ett exempel bara.
Senast redigerad av Xedome 2022-11-03 kl. 13:46.
Citera
2022-11-03, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av george.sthlm
Utan ett klart och tydligt motiv från JJ och/eller MH så står vi nog rätt stilla i teorier.

Visst lite tjafs och småbråk under kvällen men inget som på långa vägar skulle sluta i ett mord.

Det närmsta jag kommer är att ett mindre bråk slutat med att hon föll så illa att hon slog i huvudet
och dog. JJ och MH , mycket unga,( tillsammans eller med hjälp av någon ) gör sig av med kroppen
i ren panik.

Men vad dumt i så fall inte ringa ambulans och säga det hänt en olycka
Nu förstör de ju sina liv, kommer ut i 35-40 års åldern, kanske för sent få barn mm
Citera
2022-11-03, 13:46
Medlem
Knut-Annes avatar
Skulle jag höra dunsar mitt i natten från en lägenhet, skulle jag misstänka att idioterna fått för sig att möblera om på fyllan, inte att de håller på att mörda någon.
Citera
2022-11-03, 13:47
Medlem
Bara jag som ser liknelser mellan fallet där jonna henningsson mördade o detta fall?
Citera
2022-11-03, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xedome
Du verkar ha nollkoll. Huruvida en kvinna är starkare fysiskt än en man - hänger helt och hållet på kroppens konstitution och gener.

Det var jävligt längesen jag tränade, ändå har jag inga som helst svårigheter att bära en man på 95 pannor otränad (har testat). Lätt att bygga muskler, osv. En smal man med andra gener tar jag lätt i styrka.

Står utom allt rimligt tvivel, att en av dem potentiellt sett kan förflytta offret, tyvärr. Däremot är det såpass riskfyllt - att det knappt låter sig göras i ett flerfamiljshus. Som jag fattat det, var dock lägenheten belägen i ett tvåvåningshus. Vilket isf reducerar antalet potentiella vittnen. Betydligt lättare att ha koll på.

Resan till McDonald's med grannen låter märkligt. Skulle hon/de dragit och käkat efteråt? Kanske jag som fått tidslinjen om bakfoten.
Att de inte pratade ut och blev sams, vet vi vid det här laget. Också riskfyllt att påstå av JJ, om våldet/annan hantering av ngt stort, tungt hörs ut, grannar knackar på.

Får inte ihop det. Hade inte TTs cykel varit placerad utanför, hade det legat nära till hands att tro att de "gjort upp" någonstans ute. Är inte cykeln ditplacerad, antar jag att TT tex. kan ha tagit initiativ till konfrontation. Vilket indikerar att ämnet var viktigt, relationsrelaterat på ngt sätt.

Lyssna på ”Försvunnen” på Spotify om du inte gjort det. Han som driver podden pratar med både grannen i lägenheten bredvid och lägenheten under (aka grannen som körde till donken). Då klarnar den delen av det hela
Citera
2022-11-03, 13:48
Medlem
[Strange Days]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av george.sthlm

i ren panik.

Ja som sagt vi kan fortsätta att spekulera kring motiv i all oändlighet fram tills FUP kommer ut, och det är inte ens säkert att det kommer finnas något konkret motiv fastställt i FUP:en.

Som jag ser det så finns det ett par möjliga motiv av de som har diskuterats som eventuellt kan stämma med verkligheten, men det är fortfarande bara spekulationer.
Citera
2022-11-03, 13:49
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av radbean
Men vad dumt i så fall inte ringa ambulans och säga det hänt en olycka
Nu förstör de ju sina liv, kommer ut i 35-40 års åldern, kanske för sent få barn mm
Det är väl iofs deras minsta "problem". Hur ska man kunna återanpassas i samhället i stort snarare.
Citera
2022-11-03, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av C.P
Det är för att JJ inte har tiktok.
Ok
Förstår
Då var det felaktig info tidigare i tråden då någon vid användarnamn Ollelis skrev om hennes TikTok och vi var flera som undrade
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in