Lite oväntad fransk succé på hemmaplan. Klockan var 03.04 i natt (morse) när
Corentin Moutet slog in matchbollen mot
Cameron Norrie. Hur många i publiken som var kvar då vet jag inte, eftersom jag tog Eurosports kommentator på orden när han räknade ut fransosen när han förlorade andra set i tiebreak, och gick och lade mig i stället. Då var klockan typ 01.45 och det var ganska bra drag i hallen. Vem vill missa när en fransman spöar en britt, liksom? Andra gången det sker nu efter att
Simon slog ut
Murray.
Men annars är det här med nattmatcher ett otyg. Nu ska Moutet upp i kväll igen mot
Tsitsipas, och i vilket skick är han då?
Apropå Norrie så spelar han nog den fulaste tennis jag har sett. Inte ett enda slag är enligt instruktionsboken - vilket iofs är lite kul, för det visar att det inte går att stöpa tennisspelare i en och samma form. Men hans backhand, där han ser ut att vilja ta bollen så långt ifrån kroppen som det bara är möjligt, medan han böjer ner huvudet mellan axlarna och liksom föser till bollen i stället för att slå till den ... Och så jättesvingen på forehandsidan, rena väderkvarnen. Men det tog honom till topp 10 i världen, så han struntar nog i vad folk tycker. Men jag klarar knappt av att se honom spela.
Vill man se stilren, klassisk tennis nu när
Federer inte längre finns ibland oss så är det ju
Musetti man ska spana in. Så fint. Uppe mot
Ruud nu och
Maria Strandlund verkar på allvar vara redo att byta lag.