2022-11-02, 23:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av bobo909
Skoj med avgörande, hade känn på förhand att detta kunde gå lite hur som i och med att Rafa inte lirat sedan USO och sedan måste dragits med någon typ av skada då han servade skumt senast. Men nu verkar han väl snarare mer matchotränad. Nåja, växlar han på till 100 är det ingen som slår honom. Förutom våran sanna världsetta - Novak Djokovic

De engelskspråkiga kommentatorerna på TennisTV (Jim Courier och en annan) tror magmuskelskadan sitter i. Visst är man trött på att höra om Nadals skador, men killen sitter fan bara ihop med silvertejp nuförtiden; han ser helt energilös och uppgiven ut. Lyckades verkligen maxa sina kvarvarande krafter perfekt i år och plocka hem två GS (och två småtävlingar), vilket är ett smärre mirakel: annars tror jag hans turneringsvinnande dagar är över nu. Trist, men det var kul så länge det varade. (Och håret har tunnats ut ytterligare sedan senast.)

Förresten, jag har kollat in lite snabbt på WTA-slutspelet i Fort Worth. Inte mycket dock. Såg lite Mertens-dubbel, sen några gem av Swiatek mot Kasatkina.
Citera
2022-11-02, 23:44
Medlem
Vågar inte ropa än men det verkar lovande 4-1 Paul
Citera
2022-11-02, 23:52
Medlem
bobo909s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fryskyl
De engelskspråkiga kommentatorerna på TennisTV (Jim Courier och en annan) tror magmuskelskadan sitter i. Visst är man trött på att höra om Nadals skador, men killen sitter fan bara ihop med silvertejp nuförtiden; han ser helt energilös och uppgiven ut. Lyckades verkligen maxa sina kvarvarande krafter perfekt i år och plocka hem två GS (och två småtävlingar), vilket är ett smärre mirakel: annars tror jag hans turneringsvinnande dagar är över nu. Trist, men det var kul så länge det varade. (Och håret har tunnats ut ytterligare sedan senast.)

Förresten, jag har kollat in lite snabbt på WTA-slutspelet i Fort Worth. Inte mycket dock. Såg lite Mertens-dubbel, sen några gem av Swiatek mot Kasatkina.

Jo hans år är redan en bragd, även för att vara han. Hoppas han kan höja sig lite till slutspelet.

Finasteride skulle knappast hämma hans utveckling att se ut som en dement Bruce Willis snart. Visst är det kul att spekulera i doping, men å andra sidan ärver man hårgenerna från sin mors sida, och om jag inte missminner mig var hans grandpa som gick bort skalligare än skalligast.

Blev inte mycket till spänning i tredje, totalt överkörd.
Citera
2022-11-02, 23:52
Medlem
Jåaaaaaaåaa!!!!!!
Citera
2022-11-03, 00:04
Medlem
ingetbranicks avatar
Näääeeeeiiijjj!!!!!!

Klart att han är rostig när han inte spelat på två månader - och dessutom drogs med skadekänningar då. Men framför allt har Rafa blivit pappa till Rafa - grattis i efterskott - så han har nog inte haft sin allra mest intensiva träningsperiod sen US Open heller.
Citera
2022-11-03, 09:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bobo909
Skoj med avgörande, hade känn på förhand att detta kunde gå lite hur som i och med att Rafa inte lirat sedan USO och sedan måste dragits med någon typ av skada då han servade skumt senast. Men nu verkar han väl snarare mer matchotränad. Nåja, växlar han på till 100 är det ingen som slår honom. Förutom våran sanna världsetta - Novak Djokovic

Rafa såg trött, sliten och omotiverad ut. Sista säsongen för honom? Avslutar med RG?
Citera
2022-11-03, 10:38
Medlem
Lite surt mymer "bara" 2 bollar från vinst mot FAA som idag möter den som är sämst av de som är kvar, gammelSimon
Citera
2022-11-03, 11:40
Medlem
ingetbranicks avatar
Lite oväntad fransk succé på hemmaplan. Klockan var 03.04 i natt (morse) när Corentin Moutet slog in matchbollen mot Cameron Norrie. Hur många i publiken som var kvar då vet jag inte, eftersom jag tog Eurosports kommentator på orden när han räknade ut fransosen när han förlorade andra set i tiebreak, och gick och lade mig i stället. Då var klockan typ 01.45 och det var ganska bra drag i hallen. Vem vill missa när en fransman spöar en britt, liksom? Andra gången det sker nu efter att Simon slog ut Murray.

Men annars är det här med nattmatcher ett otyg. Nu ska Moutet upp i kväll igen mot Tsitsipas, och i vilket skick är han då?

Apropå Norrie så spelar han nog den fulaste tennis jag har sett. Inte ett enda slag är enligt instruktionsboken - vilket iofs är lite kul, för det visar att det inte går att stöpa tennisspelare i en och samma form. Men hans backhand, där han ser ut att vilja ta bollen så långt ifrån kroppen som det bara är möjligt, medan han böjer ner huvudet mellan axlarna och liksom föser till bollen i stället för att slå till den ... Och så jättesvingen på forehandsidan, rena väderkvarnen. Men det tog honom till topp 10 i världen, så han struntar nog i vad folk tycker. Men jag klarar knappt av att se honom spela.

Vill man se stilren, klassisk tennis nu när Federer inte längre finns ibland oss så är det ju Musetti man ska spana in. Så fint. Uppe mot Ruud nu och Maria Strandlund verkar på allvar vara redo att byta lag.
Citera
2022-11-03, 11:50
Medlem
bobo909s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Vill man se stilren, klassisk tennis nu när Federer inte längre finns ibland oss så är det ju Musetti man ska spana in. Så fint. Uppe mot Ruud nu och Maria Strandlund verkar på allvar vara redo att byta lag.

Italienaren har börjat bra men än så länge inga breaks.
Citera
2022-11-03, 12:07
Medlem
ingetbranicks avatar
Ett uselt servegame är allt som behövs och vips så har Musetti tappat första set. Han pekar på huvudet, så han vet ju var problemet sitter. Han är ung, men frågan är om han nånsin kommer att få det psyke som krävs för att slå sig in bland de allra bästa. Alcaraz är ännu yngre, och skillnaden är milsvid dem emellan på det området.
Citera
2022-11-03, 12:13
Medlem
Vobblers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick

Men annars är det här med nattmatcher ett otyg. Nu ska Moutet upp i kväll igen mot Tsitsipas, och i vilket skick är han då?

Ja, om inte fransmannen är mör idag är han gjord av granit. Det bör bli två raka till greken.

Bara att bänka sig och följa tennisen hela dagen, känns nice. Matchen jag ser fram emot mest är Rune vs Rublev. Ryssen har ett sjuhelvetes humör, så om Holger kör sitt race och beter sig som han brukar kommer vi nog att få se några ryska utbrott.
Citera
2022-11-03, 13:10
Medlem
Musetti på G bröt just baggens serv i tredje set kul kul
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här