2022-11-03, 12:40
Medlem
EggBoxJuans avatar
Nu hoppas man tyvärr bara att det finns synliga tecken på att Tove bragts om livet, även dna, fingeravtryck eller eventuellt vapen vore fint så dessa asen kan dömas till maximala straff.
Sällan man hatar mördare så mycket som de som ligger bakom detta.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nycticorax
Det var någon som skrev tidigare att JJ tydligen har gjort lumpen i Israel. Om detta är sant så är nog en hyffsat handlingskraftig ung kvinna som inte är rädd att smutsa ner händerna, samt har mental kapacitet att hålla käften. Kanske även har/hade en psykologisk hållhake i MH.

Obs detta är för mig overifierat, endast spekulativt.

Kan ni sluta sprida falska rykte? denna tråd har blivit smuts sen toves kropp hittades. En tjej som är uppvuxen i Sverige har gjort lumpen i Israel. Hör ni er själva? Jag lämnar tråden tills den rensas från falska rykte
Citera
Medlem
[Strange Days]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av painkiler
du läser bibeln som satan.

https://www.expressen.se/nyheter/sparen-i-skogen-efter-att-tove-hittats-dod-/

Japp jag inser mitt misstag. Måste ha drömt detta!
Citera
2022-11-03, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OlleLiss
JJ ser ut som en typisk uppblåst brud som kan "snapa" för minsta lilla. Kollade hennes tiktoks och hon gör massa poseringar och twerkar rumpan och ser helt död ut i blicken. Säkert något svartsjukedrama vi inte vet så mycket om. Tjejer i den åldern kan bli riktigt otäcka, särskilt om de har någon kompanjon som är med på hela grejen.

Länk till hennes TikTok?
Citera
2022-11-03, 12:41
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Frågan är hur man ska tolka polisens uttalande om ”kartläggning av deras rörelsemönster” har lett fram till fyndplatsen och en RIKTAD insats där.

En riktad insats inom polisen är ju att det ör en förutbestämd plats eller åtgärd.

Så vad har föranlett detta fynd?

Absolut tekniskt finlir vad gäller mobil, fordon och annat?

Eller bara en vanlig tömning av mobil?

En mobil igång kan ju ha tre förutsättningar.

I flygplansläge.

Igång men blockerad från signaler (gps, nät, Wi-Fi) genom en s k Faraday box.

Igång normalt uppkopplad mot omvärlden.

Sen ett fjärde alternativ är en defekt mobil i de tre olika alternativen.

Så hur beter sig då de här tjejerna med sina mobiler? Inte så rationellt och genomtänkt om TT är hittad den vägen, alltså genom ”kartläggning av rörelsemönster” via nån enhet vilken/vilka det nu är.

Ponera att ett fordon färdas på en mindre landsväg. En mobil är igång som vägvisare. Trakten är känd men inte alla småvägar som det kryllar av.

(Samma område kan vara sökt på innan avfärd också. Alltså en artefakt i mobilen och ett hum om vart färden ska gå.)

Man navigerar fram till en viss punkt och även om man inte är på slutdestinationen så lägger man nästa höger, nästa vänster på minnet och stänger av mobilen. Och kör fram till en plats.

IT-forensiskt får man vart det lider efter de vanliga turerna fram att mobilen stängs av på en viss koordinat. Man ser att bilen färdats en viss hastighet.

Sen kollar man på kartan vilka vägar som utgår från sista positionen.

Sen ser man kanske att personerna i bilen behövt koppla upp mobilen efter att ha lämnat ”fyndplatsen” för att hitta hem i mörkret och stressen.

Den ”tomhet” på kartan som lämnas då utgör ett bra sökområde. Och de har ju sökt där ute.

Men låt säga att de lämnat kroppen i en mindre sjö och på norra sidan då. Kroppen, hemska tanke, har ju en viss process där i vattnet och låt säga flyter upp/till södra strandkanten. Strömmar osv.

Det kan betyda att man letat på norra sidan utifrån ”kartläggningen av rörelsemönster” men kroppen har av sig själv förflyttats till annan strandkant där den sen hittas tack vare förfluten tid/fysikens och anatomins lagar osv.

Svårt sia om detta utan att veta det polisen vet men nåt åt det hållet kanske.

Lägg därtill att polisen även lägger pussel med historik kring vilka gmg umgåtts med, vad brukade de syssla med, fritidsintressen, anhöriga och vänner, uppväxt osv.

Allt sammantaget med färsk information om mgm rörelser och berättelser ger en helhetsbild som pekar ut områden och platser som är intressanta att avsöka.
Citera
2022-11-03, 12:42
Medlem
[Strange Days]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrGrant
Det fetade. Intressant. Var hittar jag den uppgiften. Tycker jag har läst det mesta men just det fetade har jag missat.

Ber om ursäkt - mitt misstag!
Citera
2022-11-03, 12:44
Medlem
Nycticoraxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HemligSkauning
Kan ni sluta sprida falska rykte? denna tråd har blivit smuts sen toves kropp hittades. En tjej som är uppvuxen i Sverige har gjort lumpen i Israel. Hör ni er själva? Jag lämnar tråden tills den rensas från falska rykte

Jag sprider inga falska rykten? Skrev ju att det är overifierat och spekulativt. Om detta är falskt så tar jag gärna bort min post!
Citera
2022-11-03, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av [Strange Days]
Ja detta är inget som har planerats i förväg. Någon av de misstänkta har flippat ut på Tove

Eftersom polisen tidigare har gått ut med att ingen har dödats i lägenheten, så får man anta att Tove dog någon annanstans - troligtvis på väg till eller vid fyndplatsen där kroppen hittades.

Vad exakt som har hänt i JJs lägenhet kommer kanske fram i FUP.

Visst, jag är inte och har heller inte varit säker på att T mördades i lägenheten. Däremot i anslutning till den.
Citera
2022-11-03, 12:46
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TupolevTu-144
Fullt fungerande är kanske att dra det för långt, men du är helt klart inne på rätt spår.

JJ har uppenbarligen kraftiga empatistörningar, men verkar kunna ta väl hand om sig själv, inte självdestruktiv, utan snarare livskraftig och målinriktad. Så hyfsat välfungerande vad gäller sitt eget väl och ve.

JJs största tillkortakommande som nu satt henne i skiten är hennes ungdomliga naivitet som jag bedömer det, hon har trott att världen i stort fungerar ungefär som hennes lilla personliga bubbla har fungerat, där hon har kunnat manipulera och styra sin bekantskapskrets..

Vi hörde ju hur devot och tillgiven den nästan tio år äldre väninnan Anna var i intervjun med AB, allt handlade bara om att beskriva JJ i smickrande ordalag.

Beskrivningen av MH som JJs lydiga hund stämmer nog på pricken.

Kan tänka mig att hon har sin far lindad runt sitt finger också - pappas lilla flicka som han har satt på piedestal.

I sin ungdomliga naivitet trodde nog JJ att hon skulle komma undan med att klippa Tove genom sluga lögner och MHs löfte om att hålla tyst på livstid. Men världen utanför JJ-bubblan visade sig inte vara lika lätt-manipulerad..

Vad heter tjejerna? Nu står det ju rätt klart att de antingen kommer att fällas, eller frias med buller och bång. ”Lite skyldiga till mord” existerar inte, särskilt inte bland så unga. Och även om det skulle visa sig att bara den ena är skyldig i djupare bemärkelse, eller att det finns en tredje involverad, så kommer ingen av dem att klara undvika eller hantera uppmärksamheten utan hjälp från omgivningen.

Sen återstår förstås likafullt hur åklagaren väljer att driva saken vidare.

Maska förstås.
Citera
2022-11-03, 12:47
Medlem
[Strange Days]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Visst, jag är inte och har heller inte varit säker på att T mördades i lägenheten. Däremot i anslutning till den.

Dock så måste jag rätta mig själv och tillstå att det inte finns några uppgifter om att polisen har gått ut med att de inte funnit några tecken på att en död person ska ha funnits i lägenheten.

Så jag kryper till korset och erkänner att jag har blandat ihop uppgifter.

Det är ändå mer hedervärt att erkänna sitt misstag än att kontinuerligt och medvetet sprida lögner och desinformation så som vissa har gjort tidigare i tråden.
Citera
2022-11-03, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Polarice
Är det bekräftat att det inte är JJ? Jag har också tolkat det som att det är nån annan men varför kommer det inte ut???

Det är inte bekräftat. Folk sprider falsk info här hela tiden nu. Det kan ha varit JJ eller MH som TT letade efter. Och TT var inte orolig för någon tjej. Bartendern hade sagt att han tyckte att hon verkade orolig punkt. Och att hon letade efter en tjej. Men mindre begåvade personer som saknar läsförståelse har tolkat det som att hon letade efter en tjej för att hon var orolig för henne.
Citera
2022-11-03, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Vad heter tjejerna? Nu står det ju rätt klart att de antingen kommer att fällas, eller frias med buller och bång. ”Lite skyldiga till mord” existerar inte, särskilt inte bland så unga. Och även om det skulle visa sig att bara den ena är skyldig i djupare bemärkelse, eller att det finns en tredje involverad, så kommer ingen av dem att klara undvika eller hantera uppmärksamheten utan hjälp från omgivningen.

Sen återstår förstås likafullt hur åklagaren väljer att driva saken vidare.

Maska förstås.
Läs första inlägget och sammanfattningarna..förstås..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in