2022-11-03, 10:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GullyFoyle
Undrar om dom stärkta misstankarna beror på att det nu är klarlagt att det ligger ett brott bakom försvinnandet, eller om det kommit fram mer konkreta bevis som knyter mgm till BO:s dystra öde.
Menar, hypotetiskt sett har hon ju kunnat hållits i förvar levande eller frivilligt hållit sig undan fram till nu.
Det visar sig väl, men det är en intressant fråga.

Med stor sannolikhet har dom hittat kroppen pga uppgifter om hur MGM rört sig, positionsdata eller observationer. Hittar man en död kropp någonstans där man kan visa att MGM befunnit sig så stärks naturligtvis misstankarna.
Citera
2022-11-03, 10:56
Medlem
SweKingCalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gubben10k
Jag må vara sjuk, men jag blir fruktansvärt provocerad av hur amatörmässiga dessa mördare är.. De riskerar ju sin frihet för bövelen, då ska de inte lämna lik synliga i skogen...

Vet man hur hon låg ?
Igår pratade personer som känner området om en brunn ?
Citera
2022-11-03, 10:57
Medlem
Citat:
Jag må vara sjuk, men jag blir fruktansvärt provocerad av hur amatörmässiga dessa mördare är.. De riskerar ju sin frihet för bövelen, då ska de inte lämna lik synliga i skogen...
Bra att de var så korkade att de hade sina mobiler med sig 👍
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cyally
Vi kommer vara på plats under dagen och fortsätta genomföra teknisk undersökning av den här platsen som nu är avspärrad, och det är en förhoppning att vi ska kunna utreda om det är brottsplatsen eller bara fyndplats. Det är lite för tidigt att svara på det just nu, säger Jonas Lindell, chef för lokalpolisområde Höglandet https://www.expressen.se/nyheter/sparen-i-skogen-efter-att-tove-hittats-dod-/

Okej, jag fick för mig att de redan genomsökt lägenheten, men det var något jag läste lååååångt bak i tråden, så det kan bara vara en trådsanning eller ett missförstånd från min sida.
Citera
Avstängd
Jagduvidoms avatar
Eller är det pojkvännen som det brukar vara?
Han har avskrivits av många men dit var till honom hon var på väg till och där slutar storyn. För det är väl inte bekräftat att Tove gick hem till JJ?
Citera
2022-11-03, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jagduvidom
Jag undrar om det diskuterats. Om hon hade haft en dålig period? Jag kan inte bara släppa att två små brudar ska ha dödat henne och själva fått ut kroppen och dessutom har ena åkt lugnt med grannen och köpt mat. Dessutom är väl inte flickorna dömda sedan tidigare och är dom så iskalla som jag frågar mig ovan måste man ha märkt innan att det var något fel mer än att vara en högljud knarkande adoptneger
Spelar väl ingen roll om dom är dömda sen tidigare, fan vad folk ska haka upp sig på det.
För det första så är dom unga och för det andra så finns det grovt kriminella som aldrig har åkt fast för något.
Citera
2022-11-03, 10:58
Medlem
Citat:
Ändå så tror folk att detta är planerat och med helt sjuka motiv
Citera
2022-11-03, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kebabfrulle
Jo det är ju för att hon hittats död, men det har inte varit nån obuktion än och den skulle vara nästa vecka så antagligen blir dom delgivna misstanke för mord i nästa vecka.

Tror inte det behövs någon obduktion för att rubriceringen ska ändras, polisen har mer information som kommer räcka för att kvinnorna häktas misstänkta åtminstone för dråp.
Citera
Medlem
Spotlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krokin
Kan det vara något om att TT är tyska och så har vi en judinna och en svart tjej..

Ja något tramsigt kan det nog vara.
Kanske kan det vara någon tysk accent som de retade sig på? vilken förstärkte irritationen? Men jag gissar att fjortisbråket hade andra grunder. Men visst ett Zionistdrivet hatbrott assisterat av en Boerhatande negress riktat mot en halvtyska är pråligt fantasieggande, även om det inte låter helt sannolikt.
Senast redigerad av Spotlife 2022-11-03 kl. 11:04.
Citera
Medlem
panzertaxs avatar
Det här fallet får nog sig ett bra slut iaf, även om det tragiska med dödsoffret. Det är ju alldeles uppenbart att mordet inte var planerat och att något hände i JJs lägenhet (kraftigt våld mot huvudet eller kanske strypning/kvävning). Högst troligt innehar BO fingeravtryck, DNA etc även om det gått några veckor. Det blir mycket besvärande omständigheter för MGM då.

Högst troligt har MGM gödslat teknisk bevisning också både här och var. Nu när man har hittat kroppen så kan man nysta ihop allt till en röd tråd. Mycket bra jobbat av polis och åklagare.
Citera
Medlem
trancass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SuraStina
Å andra sidan var de förmodligen lite efterberusade, så helt lagligt var det nog inte. 😉

Jag gissar att JJ körde bilen. Om MH precis fått körkort bara nån vecka innan så brukar man inte vara så kaxig bilförare. Dessutom är det mer troligt att JJ, som hade tillgång till bil körde den, än att hon överlät det till en grön person som inte känner bilen eller så bra orientering på vägarna, i synnerhet i mörkret.
Eftersom kroppen hittades i sydöstra Vetlanda, inte alltför långt från JJs pappas gård, så är det mest sannolikt att hon varit hjärnan bakom planen att dumpa kroppen, och även bilförare.

Jag vet av tidigare erfarenhet från gamla tiders färdskrivare att Polisen lyckats hitta lager för smuggelsprit genom att räkna ut hur fort lastbilen kört och när den stannat vid tex rödlysen. Därför kan det inte vara särdeles svårt att räkna ut i vilket område kroppen dumpats i genom att det finns två tidsangivelser för den misstänkta bilen.
Citera
Medlem
Om det stämmer som Aftonbladet med flera skriver att polisen har sökt i det området förut en två gånger, är det mer sannolikt att någon har flyttat på kroppen än att polisen helt enkelt inte har hittat kroppen innan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in