2022-11-03, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cyally
Så man kan inte få ett slag mot huvudet som gör att man tuppar av, utan att det lämnar blodspår..?Hmm… Hon kan också ha drogats. Min poäng var att platsen för dödsfallet inte är känd ännu och det är därför lätt att dra förhastade slutsatser. De kan visst ha hittat blod, det vet vi inte heller, och det betyder i så fall fortfarande inte att det är samma sak som att hon dog på samma plats.

Man kan men skallen har många ytliga blodkärl och dessutom ganska tunn hud, så sannolikheten att att ett slag är så hårt att man tuppar av utan att slaget sliter sönder den översta huden och lite blodkärl är ganska liten.

I det andra håller jag med dig. Jag lutar dock mot strypning. Stämmer mer överens med ljuden grannen hörde i min mening. Om hon blev slagen så hon tuppade av, varför då de frenetiska dunsarna efteråt? Det tyder på handgemäng. Men om det förekom handgemäng, varför hördes inga skrik?
Citera
2022-11-03, 10:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KukLuxLars
Borde ha lämnat ymnigt blodspår. Hade hon levt hade hon kunnat göra väsen av sig i trappan. Allt talar för att hon strypts i lägenheten.

Vi kommer vara på plats under dagen och fortsätta genomföra teknisk undersökning av den här platsen som nu är avspärrad, och det är en förhoppning att vi ska kunna utreda om det är brottsplatsen eller bara fyndplats. Det är lite för tidigt att svara på det just nu, säger Jonas Lindell, chef för lokalpolisområde Höglandet https://www.expressen.se/nyheter/sparen-i-skogen-efter-att-tove-hittats-dod-/
Citera
Medlem
Jag må vara sjuk, men jag blir fruktansvärt provocerad av hur amatörmässiga dessa mördare är.. De riskerar ju sin frihet för bövelen, då ska de inte lämna lik synliga i skogen...
Citera
Medlem
Misstankar mot dom häktade har stärkts.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/jonkoping/aklagaren-misstankarna-mot-haktade-har-starkts
Citera
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyally
https://www.expressen.se/nyheter/just-nu-misstankarna-mot--gripna-kvinnorna-har-starkts/

Hur är det, ni som är mer uppdaterade på detta. Kommer dödsorsaken ut innan FUP eller hålls det skyddat tills den släpps?

I den här utredningen har det varit mycket locket på. Obduktionsrapporten är ofta maskerad i FUP, men genom omrubricering till mord eller när åtalet kommer blir det offentligt om det gäller mord.

Det händer att åklagaren går ut med den uppgiften (t ex tror jag att åklagaren gick ut ganska tidigt efter att Lena Wesströms kropp hittades att det var ett mord), men inga detaljer lämnas om det inte är någon som läcker.

Utredningen vill ju arbeta ifred, vittnen ska inte påverkas, någon som vill skydda t ex en misstänkt ska inte kunna lista ut att gömma något bara för att ta ett exempel.

Har inte följt så många fall, så andra kan ha annan uppfattning.
Citera
Medlem
[Strange Days]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagduvidom
Har självmord diskuterats?

Nej, inte i nån större utsträckning då kvinnorna som är misstänkta häktades ganska tidigt i utredningen, och av det som framkommit inledningsvis var att polisen misstänkte att försvinnandet var ofrivilligt - därav att NOA tidigt kallades in i utredningen.

Lägg till det att det inte har funnits några indikationer på att Tove skulle ha varit självmordsbenägen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Megaforce
Det behövs inget tillstånd för kamera som filmar hemfridzonen även om det syns bilar och personer utanför zonen så länge de inte kan identifieras. På natten kan det alltså synas belysning från bilar ganska långt bort på en liten väg som normalt inte har någon trafik alls. Då kan man ofta fastställa att det passerat en bil vid en ganska exakt tidpunkt. Har personerna i bilen haft med sig mobiltelefoner så blir det ganska lätt att identifiera dem.
Men har dom haft telefonerna på och med sig har man inte behövt några kameror alls för att följa dem. Men minns att polisen gick ut och sökte kameror. Tolkade det som olagliga kameror som kan identifera dem, dvs ej mcdonalds bensinmacken osv.
Citera
2022-11-03, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flagpot
Fynd i samband med att Tove hittats har stärkt misstankarna mot JJ och MH... Enl media idag.
Kanske bakbundna händer o tejpad mun el nåt kan vara sådant som gör det tydligt att man inte hamnat där frivilligt …
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SuraStina
Å andra sidan var de förmodligen lite efterberusade, så helt lagligt var det nog inte. 😉

Jag gissar att JJ körde bilen. Om MH precis fått körkort bara nån vecka innan så brukar man inte vara så kaxig bilförare. Dessutom är det mer troligt att JJ, som hade tillgång till bil körde den, än att hon överlät det till en grön person som inte känner bilen eller så bra orientering på vägarna, i synnerhet i mörkret.
Eftersom kroppen hittades i sydöstra Vetlanda, inte alltför långt från JJs pappas gård, så är det mest sannolikt att hon varit hjärnan bakom planen att dumpa kroppen, och även bilförare.

Ja jag säger inte emot dig i detta.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flagpot
Fynd i samband med att Tove hittats har stärkt misstankarna mot JJ och MH... Enl media idag.
Jo det är ju för att hon hittats död, men det har inte varit nån obuktion än och den skulle vara nästa vecka så antagligen blir dom delgivna misstanke för mord i nästa vecka.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av [Strange Days]
Det finns uppgifter sedan innan i tråden om att personen som JJ hade kontakt med på McD självmant kontaktade polisen för att lämna vittnesuppgift och är således grön. Hade ingenting med droger att göra.

Om det var droger involverade den natten så hade JJ garanterat redan dem hemma, då det hade varit förfest hos henne på lördagskvällen innan de tog sig till Nöjet.

Hela anledningen till att JJ var tvungen att åka till McD var för att hon stötte på grannen i trappan när hon var på väg ut för att dumpa TT:s mobiltelefon och tillhörigheter, och hon var tvungen att koka ihop en lögn om att hennes stupfulla vän ville ha fyllekäk från McD. Det enda hon köpte på McD var en cheeseburgare och några sletna pommes - knappast ett mål värt att kallas för fyllekäk ens.
Fast om personen i den röda bilen tar kontakt med polisen och erkänner att han sålt knark till henne och de kollar upp hans alibi och allt finns det ingen anledning att sy in honom i nuläget. Han vet väl inget mera så de har ingen användning av honom. Han kanske åker dit för ringa narkotikabrott eller liknande, men man blir inte häktad eller misstänkt i brottet för det.
Citera
Avstängd
Jagduvidoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kommisarien89
varför ? när de finns bevis som motsäger .
Jag undrar om det diskuterats. Om hon hade haft en dålig period? Jag kan inte bara släppa att två små brudar ska ha dödat henne och själva fått ut kroppen och dessutom har ena åkt lugnt med grannen och köpt mat. Dessutom är väl inte flickorna dömda sedan tidigare och är dom så iskalla som jag frågar mig ovan måste man ha märkt innan att det var något fel mer än att vara en högljud knarkande adoptneger
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in