Citat:
Ursprungligen postat av
Ztartrax
Ett bråk kan gå väldigt snabbt.
Det kan det, och det är förstås något försvaret kommer att försöka trycka fram. Dock tycker jag omständigheterna pekar mycket mera mot att de misstänkta hade planerat att göra NÅGOT mot Tove då de gick till lägenheten. De bråkade ju redan ganska mycket på baren. Jag tror inte de misstänka blev "sams" med Tove på riktigt och sedan uppstod ett bråk igen mitt i allt.
Citat:
Ursprungligen postat av
climasol
Detta är mystiskt eftersom det påstås att båda MGM nekar till brott. Men helt klart har polisen fått någonting att gå på. De har inte bara chansat och åkt ut i skogen och letat på måfå.
Så frågan är om någon annan kan ha tipsat eller om polisen har haft elektroniska spår att gå på. Kan det vara MGMs mobiltelefoner, webbkameror eller någon som har sett dem?
Dom kan ju förstås neka till mord/dråp men erkänna att något gick väldigt snett i lägenheten (kanske bara en olycka?) men blev i panik och gömde kroppen.
Då jag läste vad polisen sa i ABs artikel så tycker jag det pekar på mera att något har pratat, eftersom de fick en specifik plats att leta på denna gång.