2022-11-02, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ricardos
Att hon var mördad vid kvarndammen det är utanför centrum nära Biltema helt klart eftersom deras lägenhet är nära men att kroppen fraktas till Nye. Mordet inte samma plats Dom häktade har varit på McDonalds och Toves mobil kopplade upp vid 4:00 när dom förmodligen åkte för Biltema hem till kvarndammen. Samma sak för 25 år sedan som jag sade 20 åring mördad i lägenhet men togs till en mosse utanför Vetlanda. Väldigt likt detta och jag har sagt att det är ett mord hela tiden.

Så du menar att T mördas vid dammen och inte lägenheten, att hon sedan transporteras sydost till norra Nye som polisen sedan kallar öster om Vetlanda?

Ja jag kan inte motbevisa det.
Citera
2022-11-02, 21:45
Medlem
Stormpiskares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mindbusiness
De sitter med fulla restriktioner och inte läsa tidningar, höra radio eller TV. Sannolikt vet de inte ens om just nu att polisen hittat kroppen.
Efter dagens omhäktningar får de läsa tidningar.
Citera
Medlem
lindblomsgröns avatar
Så typisk fyndplats enslig grusväg utan nyfikna grannar som undrar vem som åker förbi. Helst att vägen slutar i intet med tät skog. Hur många har inte hittats döda så. 🌲🌲
Citera
Medlem
Citat:
De sitter med fulla restriktioner och inte läsa tidningar, höra radio eller TV. Sannolikt vet de inte ens om just nu att polisen hittat kroppen.

Vid omhäktning idag så släppte man just på dessa restriktioner !
Citera
2022-11-02, 21:46
Medlem
fluffypuffys avatar
Hur är det med fordon?
Hade JJ tillgång till bil? eller den andra tjejen?
Kroppen måste ju ha forslats bort på något vis.
Att hon dog i lägenheten kan vi nog konstatera då JJ hade Toves telefon i fickan när hon var på donken.
Citera
Medlem
Haloumis avatar
Kan någon vänlig själ peka ut på Google maps ungefär vad hon hittades, och länka?
Citera
Medlem
euromixerss avatar
"Nya bevis har framkommit i sökandet efter den 21-åriga kvinnan som på onsdag hittades död i Vetlandatrakten.
Övervakningsbilder visar en bil som har koppling till den ena häktade kvinnan vid två olika tillfällen på en nyckelplats i utredningen."

https://www.expressen.se/nyheter/nya-bevisen-i-utredningen-om-21-ariga-kvinnan/
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zugfahrer
"Okay förhör med misstänkte den 3/11. FH: Så vi har lyckats kartlägga din mobiltelefons rörelsemönster till fyndplatsen. Hur ställer du dig till det? JJ: Alltså någon måste ha ju använt min telefon? Jag svär. Jag låg och sov och såg inte min telefon förrän på morgonen därå, när jag la ut en potatisgrep åt min far på marketplace. Fast nu är det ju så att skorna vi beslagtog som du hade på dig på jobbet på Måndag-morgon är det spår vi hittat på fyndplatsen?"

Helvetet kommer braka lös deluxe. Ska bli så jävla intressant att veta vad som låg i påsen i cykeln. Vilka hon träffade på
Mc Donalds. Hur mobilen hamnar vid biltema. Vilka som vet någonting. Det lär komma fram en del saftiga grejer i den här utredningen. Fupen kommer vara som att läsa ett manus till en skräckfilm. Fyfan.
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Stormpiskare
Efter dagens omhäktningar får de läsa tidningar.
Så imorgonbitti väntar en surprise? eller har de fått reda på nånting ikväll?
Citera
Medlem
Kan rekommendera att lyssna på podcasten försvunnen. Där intervjuar man ena grannen om vad dom hörde.

https://podplay.com/sv/podcast/1038089
Citera
2022-11-02, 21:47
Medlem
Citat:

Du kanske ska vara uppdaterad med senaste nytt innan du uttalar dig. Restriktioner om media släpptes imorse.
Citera
2022-11-02, 21:47
Medlem
borjeBandits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beck86
Jo, men verkligheten säger något annat.
Tyvärr arbetar polisen på ett sätt som gör att allmänheten inte ska bli så nyfikna.
Det finns en anledning varför 2 personer är anhållna. Det framkommer inte någonstans varför dom 2st som är häktade - varför dom är häktade. Dom är lika förtegna som utredningen. Det finns en anledning varför polisen åker till detta område - ingen vet när polisen åkte till detta område - ni här - vet inte när kroppen hittades.

Ja givetvis står inte polisen med megafon och ropar ut adresser de ska göra insatser på. Det blir ganska stökigt om det står flera hundra privatpersoner och media var gång de gör en insats. Det är inte jättekonstigt.

Det framkommer tydligt varför de är häktade. På sannolika skäl misstänkta för människorov.
Ja och enligt polisen är den anledningen genom kartläggning av de misstänktas rörelsemönster. De åkte dit idag och kroppen hittades idag, eller påstår du att den hittats tidigare men polisen tyckte att det vore klokt att vänta tills idag med att ta dit polititransport och gå ut med att en kropp påträffats?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in