2022-11-03, 03:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stfu1709
Nej, tyvärr. Träder i kraft 1/7 2023, läste jag någonstans
Sluta nu, snubben på Malmö latin fick livstid.
Citera
2022-11-03, 03:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stfu1709
Nej, tyvärr. Träder i kraft 1/7 2023, läste jag någonstans

EDIT: Nej, jag hade fel. Blandade ihop det med ett annat som träder i kraft 1/7 2023.

Skönt, hoppas de får många år också!
Citera
2022-11-03, 04:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lexing
Kan de bli så att om jj är så lömsk som alla säger att hon kommer undan om hon drar en vals?
Tex att vi bråkade lite men de lugnade sig. Och tt Levde när hon åkte till donken och skyller allt på mh som blir dömd till livstids och jj till brott mot griftefriden och skyddande av brottsling? Lojaliteten är nog bortblåst nu när kroppen är hittad.

Någon av de häktade har redan börjat erkänna, därav polisens riktade insats i ett koncentrerat område.
Citera
2022-11-03, 04:14
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hektolitrars
Funderar på om det hör ihop med P7 och allt som pratats om? Dessutom är hon ju så ung, fortfarande skolelev. Kan det påverka det hela? Men det är mycket märkligt att hon fått träffa anhörig/anhöriga och kort därefter blir omhäktad och kort därefter det så hittas TT efter en riktad sökinsats…

MHs föräldrar är Pingstvänner, pappan är Pingstpastor.

Citat:
Ursprungligen postat av Fettstinnamiddagar
Det har man isåfall oftast i stallet. Dessutom så ser inte de hästar JJ verkar ha i närheten ut som några tävlingshästar.

Vad menar du, är de eftersatta eller så? JJs pappa lär ju ha tränat travhästar där på gården....

Citat:
Ursprungligen postat av lillen-68
Mja, det här med fulla restriktioner och hållas helt isolerad med kontaktförbud.
Att man endast får träffa sin advokat, förhörsledaren och häktesvakter stämmer inte riktigt.
Det finns en du inte får nekas att träffa, en med så total tystnadsplikt att allt följer med i graven.
Begär du att få träffa din präst/själasörjare får du ett enskilt möte, utan någon övervakning.

Mhs pappa är Pingspastor, men de är ju inte teologiskt utbildade och "svär" troligen inte en trohetsed.

Citat:
Ursprungligen postat av Tubalkain
Apropå kamerabilder. Vet inte hur Tesla-tätt Vetlanda är men någon borde ju finnas. Polarens Tesla Model 3 filmar ibland under färd(vet inte vad som styr det) och sparar filmen på minne i bilen. Kanske finns det någon med en Tesla som varit ute och snurrat vid "rätt" tidpunkt och plats. Polisen borde således kontakta samtliga Tesla-ägare i Vetlanda med omnejd för att samla in eventuella sparade videoklipp.

Jag kan tänka mig att även bilar som Jaguar och Porsche numera har sådant inbyggt.

Citat:
Ursprungligen postat av Hektolitrars
MH’s pappa är ju nån form av predikant om jag förstått det hela rätt. Spännande i din kontext. Får man träffa pappa själv då om pappa är predikant??

En mycket intressant fråga, Pingstpastorer är inte teologiskt utbildade (vem som helst med talets gåva kan bli "pastor") och blir inte prästvigda på det sättet, men sedan år 2006 och lagändring, så ingår numera en massa obskyra frikyrkor under svenska kyrkans "paraply". Så jag vet helt enkelt inte.

Citat:
Ursprungligen postat av Hoarder
Är jag ensam om att tänka Twin Peaks här?

Nej, det har varit uppe flera gånger i tråden.
Citera
2022-11-03, 04:19
Medlem
emileflournoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snuddsnodd
Jag kan ju underhålla tanken att så är fallet, men att komma på ett motiv för honom är desto svårare.
Man behöver väl inte ha motiv för att hjälpa till med att forsla bort kroppen? Tjejerna är nog mördarna, åtminstone en av dom har strypt Tove bakifrån med ett rep, snöre, eller liknande.
Citera
2022-11-03, 04:21
Medlem
Gamebreds avatar
Enklast kanske är att de kom överens om att gå till JJ och prata, dock med tanken att spöa upp Tove rejält längs vägen. Kanske lära henne någon ’läxa’. Det går överstyr, Tove är död och de drar i panik till J’s lägenhet. Oljuden och dunsarna som hördes kan säkert ha varit två psykobrudar i upplösningstillstånd?

Efter lite krigsråd börjar de rodda med allt annat vi vet om tiden efter mordet.

Edit: Menar då kan vi släppa problemet med bortforsling av kropp osv, den ligger ute någonstans och väntar på att plockas upp.
Senast redigerad av Gamebred 2022-11-03 kl. 04:24.
Citera
2022-11-03, 04:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trisslotterna
Kan markera platsen på en karta? Är det sannolikt att någon påträffat kroppen av en slump?

Enligt nyheterna så hade platsen där Tove hittats framkommit fr de häktades mobiler
Citera
2022-11-03, 04:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Enligt nyheterna så hade platsen där Tove hittats framkommit fr de häktades mobiler
Har det? Det var väl efter filmmaterial?

Inget konstigt med det. Finns flera som filmar i närheten av vägar, fast då efter vildsvin, älgar och rådjur. Speciellt i jakttider.
De har väl filmat bilen när den åkt fram och tillbaka på vägen.
Citera
2022-11-03, 04:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emileflournoy
Exakt detta! Sätter 5 spänn på att grannsonen är inblandad på något vis. Som av en slump springer han och JJ på varandra i trapphuset 03:00 på natten, vad fan är oddsen på det? Sedan som en gentleman skjutsar han JJ till McD och tillbaka

Det var väl ingen slump. Det var ju samma granne som hört dunsar från lägenheten. Han var ju redan väckt.
Han lär väl ångra idag att han inte ringde polisen när han hörde oljuden från lägenheten.
Citera
2022-11-03, 04:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fnero52
Efter jag förstått va det en av anledningarna till att man mistänkte brott var att TTs telefon pejlats till MD dit grannen körde JJ och då var inte TT med. Att man nu hittat TT tror jag mer på att det har skett ett utpekade av platsen än att man pejlat JJs telefon. Pejlingen av JJs telefon styrker att hon varit i området men pekar troligen inte ut exakta platsen.
Enligt nyheterna ikväll så var det fr de anhållas mobil som ledde till platsen därTove hittades
Polis har troligtvis gått igenom oderas mobilet grundligt och funnit info
Citera
2022-11-03, 04:44
Medlem
Kan det inte varit så att det varit en olyckshändelse.
Tjejerna har sysslat med droger.
Gett Tove en spetsad dryck och som hon då avlidit av.
Dunsarna kan ju varit efter deras återupplivningaförsök.
Tjejerna har efter det handlat i panik och bestämt sig för att gömma kroppen.
En teori av flera.

Stackars tjej. Vila i frid.
Citera
2022-11-03, 04:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av engladsmiley
Jag kikade lite på det här inatt efter att ha varit inne på Missing People’s hemsida. På hennes Facebook är det en man som har kommenterat för en vecka sedan:

”Jag måste erkänna att ditt leende är smittsamt och tillgiven. Inläggen och bilderna i profilen är väldigt vackra och fantastiska. Din bra marknadsföring har fångat min uppmärksamhet och jag älskar den. Jag försökte lägga till dig, men jag kunde inte. Snälla du! Lägg till mig eller skicka mig en vänförfrågan. Tack”

Det kanske inte alls är någonting. Men jag tyckte det kändes obehagligt.

Tove T*nnies
* = ö

Såna medelanden finns i massor av i olika kommentarsfält över hela fb
Det är något spam eller så
Bluff är det och det är formulerat ungefär likadant
Så det är inget spår för det här som hänt Tove
Senast redigerad av Anedin 2022-11-03 kl. 04:53.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in