2022-11-03, 01:15
Medlem
tingsryd2.8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bekannelse
Dom kan ju lika gärna råkat välta en lampa elller något.

Det ska ju ha låtit som att folk spikade och höga dunsar och skakade i taket i lägenheten under osv under en längre stund. Isf är det papphammar nivå på att välta grejer
Citera
2022-11-03, 01:15
Medlem
Skyliner.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bekannelse
Dom kan ju lika gärna råkat välta en lampa elller något.
Haha ne men nu vette fan, du får nog läsa på lite om den faktan som framkommit. Orkar inte ens argumentera. En lampa. Haha gode gud ge mig styrka
Citera
2022-11-03, 01:16
Medlem
PussiKatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lilay
Jag jobbar inom djurskydd och varit med om hemska förhållanden med döende och lidande djur i dåliga hem. Jag var med när vi hittade en hund lik Sankt bernhard, blandras eller ej vet jag inte, döende inne i en lägenhet. Innan vi hann hjälpa stackaren så somnade han in själv och Han blev stel på 15-20 minuter, så ibland går det fort även för stora individer. Kan deras kroppstyp/undernärd/övervikt etc spela roll i detta? Hunden var ju undernärd.
Usch, vilket jobb. Tack till dig för att du orkar!
Ja, olika kemiska saker som ph-värde och annat kan spela rätt stor roll som jag har förstått det. Kanske hade hunden också någon åkomma som fick lederna att stelna snabbare eller liknande. Likstelhet brukar annars i regel vara fullbordad efter 3-4 timmar hos hundar vad jag kan hitta, så ungefär hälften av en människa. Intressant tillägg!
Citera
2022-11-03, 01:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lilay
Jag jobbar inom djurskydd och varit med om hemska förhållanden med döende och lidande djur i dåliga hem. Jag var med när vi hittade en hund lik Sankt bernhard, blandras eller ej vet jag inte, döende inne i en lägenhet. Innan vi hann hjälpa stackaren så somnade han in själv och Han blev stel på 15-20 minuter, så ibland går det fort även för stora individer. Kan deras kroppstyp/undernärd/övervikt etc spela roll i detta? Hunden var ju undernärd.

Likstelhet: Uppkommer tidigast i käkarna (efter 30–60 minuter), sedan successiv utbredning. Armar efter 2–5 timmar, hela kroppen ca 10-12 timmar. Likstelheten bryts när man rör i led och uppkommer inte igen. Upphävs fort vid förruttnelse

https://www.praktiskmedicin.se/sjukdomar/dodsfall/
Citera
2022-11-03, 01:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tingsryd2.8
Då förstår jag inte alls vad allt oväsen skulle ha varit

Ponera att de tre aldrig kom fram till JJ’s lägenhet. Då har ev misshandel eller strypning skett ute.
När sedan JJ och MH kommer hem till JJ’s lägenhet så får en utav dem tokspel i renfrustration över vad dem ställt till med och börjar sparka och slå i väggar och stampar i golvet. Dvs så att dunsar och slag hörs.

Ingen tycks ju varken ha sett eller hört att TT gått in i porten och heller inte lämnat den.
Citera
2022-11-03, 01:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stormpiskare
JJ och MH kan ha varit osams. Eller berusade och trillat.

Det kan vara så att det skulle föreställa att det var bråk hos JJ fastän det inte var det. MH kanske redan var hemma hos sig där hon bor.

Alltså en vilseledning. För att det ska se så trovärdigt ut som möjligt.
Citera
2022-11-03, 01:20
Medlem
tingsryd2.8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PussiKatt
Usch, vilket jobb. Tack till dig för att du orkar!
Ja, olika kemiska saker som ph-värde och annat kan spela rätt stor roll som jag har förstått det. Kanske hade hunden också någon åkomma som fick lederna att stelna snabbare eller liknande. Likstelhet brukar annars i regel vara fullbordad efter 3-4 timmar hos hundar vad jag kan hitta, så ungefär hälften av en människa. Intressant tillägg!

Vad jag förstår från wikipedia så fördröjs det beroende på hur mkt lykogen man har lagrat i kroppen... Så makes sense att det skulle gå fortare hos nån som är svältfödd... Kanske?
Citera
2022-11-03, 01:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bawlsack
Brukar väl ta cirka 6 månader.

Vet någon om det finns en screenshot på annonsen på grepen föresten?

Annonsen finns kvar. Gå in på Facebook Marketplace och sök på potatisgrep.
Citera
2022-11-03, 01:22
Medlem
PussiKatts avatar
Citat:
Vad jag förstår från wikipedia så fördröjs det beroende på hur mkt lykogen man har lagrat i kroppen... Så makes sense att det skulle gå fortare hos nån som är svältfödd... Kanske?
Mycket möjligt! Satt precis och googlade på "rigor mortis starvation" och hittade flera studier som visar att det kan påskyndas rätt rejält om den döde (oavsett människa eller djur antar jag) har svultit.
Citera
2022-11-03, 01:25
Medlem
tingsryd2.8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tavelramskrok
Ponera att de tre aldrig kom fram till JJ’s lägenhet. Då har ev misshandel eller strypning skett ute.
När sedan JJ och MH kommer hem till JJ’s lägenhet så får en utav dem tokspel i renfrustration över vad dem ställt till med och börjar sparka och slå i väggar och stampar i golvet. Dvs så att dunsar och slag hörs.

Ingen tycks ju varken ha sett eller hört att TT gått in i porten och heller inte lämnat den.

Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Det kan vara så att det skulle föreställa att det var bråk hos JJ fastän det inte var det. MH kanske redan var hemma hos sig där hon bor.

Alltså en vilseledning. För att det ska se så trovärdigt ut som möjligt.

Okej? Ni tror inte man vill ligga lite lågt efter att man mördat nån?
Citera
2022-11-03, 01:26
Avstängd
Jagduvidoms avatar
Förlåt om jag ställer en fråga som redan är besvarad.
Hittade man henne i dammen?
Citera
2022-11-03, 01:27
Medlem
Citat:
Det ska ju ha låtit som att folk spikade och höga dunsar och skakade i taket i lägenheten under osv under en längre stund. Isf är det papphammar nivå på att välta grejer

Vi har nog hört olika.
Ena stunden sades att det lät som att lyfta och släppa en soffa tre gånger. Sen tillkom eller ja som att spika tre gånger.
Senare sades att det lät som två dunsar och sen en till, ungefär som bom bom….bom
(Osäker på om han just sa bom)

Just detta bom bom… bom uppfattade jag som om något studsat.
Vilket är högst osäkert.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in