2022-11-03, 01:04
Medlem
Stormpiskares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tingsryd2.8
Då förstår jag inte alls vad allt oväsen skulle ha varit
JJ och MH kan ha varit osams. Eller berusade och trillat.
Citera
Medlem
Presidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av punkt498
Å den är ju hittad nu

japp, men troligen dödades hon hos JJ. kraftiga dunsar där taket skakat enligt grannen tyder på våldsamheter.
Citera
Medlem
tingsryd2.8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Creatur
Finns ingen sån källa.
Hm skulle varit citerad nån som skrev nåt förvirrande om att där skulle ha varit skrik. Jaja
Citera
2022-11-03, 01:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rej_2001
MH har enbart följt anvisningar som JJ har gett henne efter det impulsiva mordet. Inga problem för dom att bära ned en kropp. Problemet är lyhörd trapp, men dom hade inga andra alternativ. Brista eller bära. Kroppen måste iväg!

Har inte följt med i tråden men har läst sammanfattningarna. Verkar ju definitivt som att JJ är drivande, medan MH bara följde anvisningar som du säger. JJ är även den som kommer neka till varje pris. Tror MH bröt ihop och berättade lite (fast kanske fortfarande nekar till att hon utförde brottet), hon berättade nog även vart kroppen fanns. Kan vara därför polisen åkte tillbaka och genomsökte samma område som tidigare, och även därför MHs försvarsadvokat väljer att inte kommentera alls (ifall jag uppfattat rätt från Aftonbladet när de skriver om vad advokaterna har sagt för respektive).
Citera
Medlem
tingsryd2.8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stormpiskare

Ja ingenting är väl omöjligt och leder ju till samma resultat men occams razor säger jag
Citera
Medlem
fattakanets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stormpiskare
Just så hade jag tänkt om jag var grannen, därav klandrar jag dem icke för att inte ha ringt polis. De hade ju även märkt att det var förfest hos JJ tidigare under kvällen har jag för mig. Normalt sätt tänker man väl som granne då att de trillar för att de är fulla, inte att de mördar någon.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anmark
Likstelheten kommer inte direkt vid en tidpunkt utan inträffar succesivt fom ca 15 minuter till ett par timmar och då ganska kraftigt i början. Det är min erfarenhet från älgjakten, har dock ingen erfarenhet av människor, tror dock att den är något långsammare.

Jag jobbar inom djurskydd och varit med om hemska förhållanden med döende och lidande djur i dåliga hem. Jag var med när vi hittade en hund lik Sankt bernhard, blandras eller ej vet jag inte, döende inne i en lägenhet. Innan vi hann hjälpa stackaren så somnade han in själv och Han blev stel på 15-20 minuter, så ibland går det fort även för stora individer. Kan deras kroppstyp/undernärd/övervikt etc spela roll i detta? Hunden var ju undernärd.
Citera
2022-11-03, 01:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av President
japp, men troligen dödades hon hos JJ. kraftiga dunsar där taket skakat enligt grannen tyder på våldsamheter.
Håller med grannarna vaknar inte så lätt mitt i natten och knackar på dessutom. Då måste det varit väldigt kraftiga dunsar skrik och sparkar. Det var ju därför dom blev häktade.
Senast redigerad av Ricardos 2022-11-03 kl. 01:10.
Citera
2022-11-03, 01:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tingsryd2.8
Då förstår jag inte alls vad allt oväsen skulle ha varit

Dom kan ju lika gärna råkat välta en lampa elller något.
Citera
2022-11-03, 01:12
Medlem
Säg att ett djur varit och tuggat rejält på Tove.

Kan de misstänkta då komma undan mord?
Citera
2022-11-03, 01:14
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blaha95
Säg att ett djur varit och tuggat rejält på Tove.

Kan de misstänkta då komma undan mord?
Om de inte kan fastställa någon dödsorsak och ingen av dem pratar så kan de komma undan med mord.
Citera
2022-11-03, 01:14
Medlem
Stormpiskares avatar
Något jag inte förstår är hur det kunde gå så fort för polisen att gå från att en 21-årig kvinna är försvunnen tills man börjar förhöra de nu misstänkta gärningsmännen.

Varför tänkte man inte att hon kanske försvunnit frivilligt?

Det känns som att det är något viktigt och drastiskt hänt på lördagskvällen, som vi inte känner till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in