2022-11-02, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eyodfresh
JJ bil blev ju beslagtagen samma dag hon blev anhållen, så förmodligen den bilen

Då borde väl polisen i ett tidigare skede fastställt att Tove var död om hon legat i den en längre tid efter att hon dött? De har ju med all säkerhet låtit likhund gått igenom den och kunnat få fram att Tove redan var död.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HemligSkauning
Hur dum är man när man har mobiler med sig vid flyttning av en kropp? De är ändå jävligt korkade, en svår intelektuell nedsättning

Inte ens säkert att de har mottagning alls där ute i skogen. Jag kör vägen mot Nye ofta och det är skugga under stora delar. Även ute i skogen en hel del där, och ofta finns det ingen täckning.

Men trots det: ja, korkat.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Franz.Biberkopf
https://samnytt.se/har-ar-kvinnorna-som-misstanks-for-21-ariga-toves-forsvinnande/

Vad handlade bråket mellan MH, TT och JJ om?
Citera
2022-11-02, 22:44
Medlem
johannes111s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lindblomsgrön
Det är mysko kan markägarna till Koltorpet ha mark frikopplad öster om Vetlanda. De kan ju ha andra skiften

På vilket sätt är det intressant och givande informnation i fallet?
Citera
Medlem
MH ska tydligen fått träffa anhöriga det närmsta dygnet. Sen omhäktades hon… min teori är att hon fick panik/ångest efter att ha blivit häktad på nytt så hon berättade nåt för polisen. Tankarna går till TTs familj…
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blåbäré
Kan vi diskutera hur ni tror hon mördats? Vad är era teorier? Man hör bankande ifrån lägenheten? Har dom bankat hennes huvud i golvet? Har hon försökt streta emot & bankat med fötterna i golvet? Har dom huggit henne? Strypt? Vad tror ni? Med sannolikhet har någon utfört mordet och någon annan hållit i henne. Svartingen har ändå lagt upp empatiska stories om Einar tex och hans mord, lagt upp hat mot Dumle som anordnat allt. Vad får henne att begå detta mord då? JJ slår mig inte som en empatisk tjej. Häst tjejer brukar inte bry sig så mycket om människor utan tenderar till att vara asperger insnöade på vissa saker men ej ha empati för vanliga individer. Men kan judinnan och svartingen haft en relation? Var dom tillsammans? Kan Tove ha i affekt kommenterat något o-pk som fick svartingen att se svart? Svartingen är adopterad och har alltid varit utanför i Vetlanda vad jag fått höra. Kan Tove ha triggat igång något barndomstrauma? Vad är era teorier? Svår nöt att knäcka.

Vilket jävla skitsnack. Individer med asperger är INTE empatistörda. De känner snarare mer empati än personer utan asperger, det som brister är att de kan ha svårt att visa det pga missförstånd/misstolkning av en social situation.

Jag har flera vänner med asperger (alla är tjejer) och de är välfungerande empatiska individer med sambo och jobb. Vissa har barn. Många har varit engagerade i sociala frågor eller frågor rörande djurs rättigheter i yngre dagar.

Det är sjukt skadligt att sprida såna här fördomar och osanningar eftersom det drabbar oskyldiga individer negativt med ökad diskriminering osv.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av euromixers
Nä det lär det inte finnas, men mitt i skogen, så de skulle kunna ha fastnat på en åtelkamera eller liknande.

Och polisen har frågat efter åtelkameror specifikt.
Citera
2022-11-02, 22:45
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollet85
han har bara 26 vänner o är inte vän med JJ på facebook... knepigt
Han har en till Facebook med åtminstone 2-300 vänner men den har han tagit bort sedan igår då jag senast var inne.
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Socialdemokrat1990
För mig är det ganska uppenbart att någon pekat ut var kroppen ligger. Om det sen är en av de två misstänkta som tröttnat på att vara häktad för att hennes polare mördat eller om det är någon som medverkat eller fått info återstår ju att se.
Men insatsen verkar vara väldigt pricksäker just i dag.
+1
tycker det är lite märkligt att T hittas just idag vid andra omhäktningen. vill dom ta åt sig äran och samtidigt "reparera" sitt dåliga sök? mhhmm svårt
Citera
Medlem
Övervakningsfilmee kan ju komma från åtelkameror, då undrar man ju om markägaren som inte hade en aning om detta enligt uttalande i tidningen inte "hört" talas om att de fastnat på bild? Markägaren kanske inte jagar själv men hyr ju ut marken till något jaktlag isf..... hade jag fått intressanta bilder så inte fan hade jag hållt truten om det... men visst polisen kanske sagt att de som lämnat filmerna ska gå under sekretess?
Citera
2022-11-02, 22:46
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flatliners
Övervakningsfilmee kan ju komma från åtelkameror, då undrar man ju om markägaren som inte hade en aning om detta enligt uttalande i tidningen inte "hört" talas om att de fastnat på bild? Markägaren kanske inte jagar själv men hyr ju ut marken till något jaktlag isf..... hade jag fått intressanta bilder så inte fan hade jag hållt truten om det... men visst polisen kanske sagt att de som lämnat filmerna ska gå under sekretess?

Det var inte kameror som ledde till fyndet.

Polisen säger det här;
https://www.aftonbladet.se/a/q1Pe9o
Citera
2022-11-02, 22:46
Medlem
punkt498s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av President
intressant teori, det kan stämma att hon varit i liv och självmant gått till bilen i drogad tillstånd. Sedan har de kastat henne i sjön eller så. men då bör kroppen hittas efter ett tag…

Å den är ju hittad nu
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in