Citat:
Ursprungligen postat av
Blåbäré
Kan vi diskutera hur ni tror hon mördats? Vad är era teorier? Man hör bankande ifrån lägenheten? Har dom bankat hennes huvud i golvet? Har hon försökt streta emot & bankat med fötterna i golvet? Har dom huggit henne? Strypt? Vad tror ni? Med sannolikhet har någon utfört mordet och någon annan hållit i henne. Svartingen har ändå lagt upp empatiska stories om Einar tex och hans mord, lagt upp hat mot Dumle som anordnat allt. Vad får henne att begå detta mord då? JJ slår mig inte som en empatisk tjej. Häst tjejer brukar inte bry sig så mycket om människor utan tenderar till att vara asperger insnöade på vissa saker men ej ha empati för vanliga individer. Men kan judinnan och svartingen haft en relation? Var dom tillsammans? Kan Tove ha i affekt kommenterat något o-pk som fick svartingen att se svart? Svartingen är adopterad och har alltid varit utanför i Vetlanda vad jag fått höra. Kan Tove ha triggat igång något barndomstrauma? Vad är era teorier? Svår nöt att knäcka.
Vilket jävla skitsnack. Individer med asperger är INTE empatistörda. De känner snarare mer empati än personer utan asperger, det som brister är att de kan ha svårt att visa det pga missförstånd/misstolkning av en social situation.
Jag har flera vänner med asperger (alla är tjejer) och de är välfungerande empatiska individer med sambo och jobb. Vissa har barn. Många har varit engagerade i sociala frågor eller frågor rörande djurs rättigheter i yngre dagar.
Det är sjukt skadligt att sprida såna här fördomar och osanningar eftersom det drabbar oskyldiga individer negativt med ökad diskriminering osv.