2022-11-03, 00:05
Medlem
PussiKatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dvx1234
Det hela bottnar i att personer tror inte att en tränad 170+ tjej kan lyfta en normalbyggd 160+ tjej ned för en trappa medan den andra håller upp dörrarna. Att risken för att bli upptäckt blir mindre om en kille springer dem där 30 metrarna istället. Det har varit en grej ända från början då folk hittade på konstiga teorier med reseväskor och styckningar hit och dit. Själv har man gett upp hoppet, vissa är helt inställda på att detta är en omöjlighet. Det är samma personer som verkar ha missat att det finns kvinnliga väktare, räddningspersonal, poliser m.m. som gör detta dagligen.
Helt bisarrt faktiskt! Detta är två unga långa/längre tjejer som båda sysslar med idrott av olika slag. När jag var yngre och jobbade med fysiskt krävande arbeten kunde jag lyfta lika mycket som killar av min ca längd, ofta var de längre. Men kvinnoföraktet har många ansikten!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
När det gäller film har Polisen endast nämnt utestället, McDonalds och ett ospecificerat ställe.
Något kan ju dock ha tillkommit de sista dagarna.

Ja, jag tänker att de ringat in just vägen mot Nye, samtidigt som de vet att JJ är bekant med de omgivningarna genom att hennes pappa bor där.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Två tjejer som har blivit häktade för människorov (än så länge i a f) av en tredje tjej.

Ja precis därför. En annan tjej, Jemina, försvann nyligen i oktober, är ännu inte hittad och intresset är 0. Varför? Inga ledtrådar. Detta fall hade inte varit spännande om det inte vore för de misstänkta som så snabbt fångats in. Någon sa att detta var ett fall man skulle använda i undervisning men det udda som vi vet är att det är ett vanligt fall bara att GM är två kvinnor.
Citera
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adv3nturous
Kroppen hittades mindre än 3km från pappans gård. Där har man inte sökt tidigare såvitt det framkommit här
Enligt polisen har det varit sök åt det hållet/området - men inte på exakt den plats som kroppen hittades, den låg lite öster om sökområdet - om jag fattade det rätt.
Citera
2022-11-03, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adv3nturous
Det har diskuterats i tråden att dom borde åkt dit, för första veckan var i princip allt sök inriktat på biltema-ekenässjön området.

Och nu visade det sig att hon låg mindre än 3km från pappans gård

Och det har alltså varit avspärrningar i det området, både kring pappans bostad och närmare platsen där hon nu hittades. Området norr om Vetlanda var inte ens enda området man sökte i när man var i närheten av stan, långt därifrån.
Citera
2022-11-03, 00:07
Medlem
OvissFramtids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JRembrandt
Ja det kanske är svårt, det är tungt. Men när man är illa tvungen, desperat, vad har man för val? Då gör man det bara. Många människor klarar av saker som dom efteråt tänker tillbaka på och undrar - hur fan klarade jag av det. Visst finns det alltid en möjlighet att dom fick hjälp. men sannolikheten för det är liten med tanke på att det inte kommit fram något alls som talar för en tredje gärningsman. Och polisen har också sagt att dom inte misstänker en tredje person. Det enda är att folk kommer med sina egna fantasifulla teorier istället för att basera sina teorier på det som vi redan vet.

Att det finns teorier är knappast konstigt. I veckan satt GW själv och sa att vissa saker tyder på att de har fått hjälp. Nu är jag inget större fan av honom men det finns skäl för att dessa teorier finns. Själv är jag övertygad om att det är JJ och MH som utfört gärningen men sedan är jag osäker på resten.
Citera
2022-11-03, 00:08
Medlem
tingsryd2.8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OvissFramtid
Man trodde aldrig att man skulle diskutera med rabiata feminister som stolt måste deklarera att två (förmodade) kvinnliga mördare minsann fysiskt lyckats utföra mordet själva och bära iväg kroppen.

Alltså snälla, lär dig läsa, jag har aldrig påstått att JJ och MH inte skulle kunna utföra detta själva. Däremot är är det mycket som kanske skulle kunna peka på en tredje part är inblandad. Detta hävdar även GW. Sedan är det inte kvinnodiskriminerande att påstå att två fullvuxna män antagligen skulle ha lättare att bära en kropp än JJ och MH. Och det betyder i sin tur inte att jag påstår att så är fallet.

Det finns ingenting som pekar på en 3e GM förutom folks fantasier!

Edit: dvs i nuläget. Att gw spekulerade i att det kunde varit fler i ett tidigare är inte relevant nu
Senast redigerad av tingsryd2.8 2022-11-03 kl. 00:10.
Citera
2022-11-03, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lindblomsgrön
Fysiskt är de flesta kvinnor svagare. De har en annan muskelmassa. Det man reagerar på tycker är att gå i trappan tyst från översta våningen med grannar som är vaksam efter tidigare oväsen med en död kropp mitt i natten. Modigt gjort minsann om man får utrycka sig så utan påhopp från de som tror sig vara bättre.

Det du skriver är sant om man tänker genomsnitt och generellt. Sen finns det så klart klena killar och starka tjejer. En normal tjej kan lyfta tunga lyft, två normala tjejer kan lyfta en kropp även om det skulle vara ganska otympligt. Sen kan du kanske fråga dig själv, vad hade dom för alternativ? Blanda in en tredje person? Låter det logiskt? Eller bara låta kroppen vara kvar i lägenheten? Eller stycka kroppen? Eller slänga ner kroppen tre våningar? Av alla dessa alternativ är det med största sannolikhet så att dom har burit henne ner, helt enkelt för att det var det enda dom kunde göra. Det finns alltid en chans att dom valt ett annat alternativ men det finns inte något som talar för det och det är inte lika sannolikt.
Citera
2022-11-03, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drolkar
Tänkte faktiskt på det fallet. Jonna blev ju tvungen att stycka kroppen i flera delar för att få ut den.

Verkar inte varit någon styckning här. Men såklart enklare att bära om man är två st än ensam.

Tycker dock att det borde ha låtit lite hos grannarna. Räcker också med att någon kommer hem sent till trapphus eller går förbi utanför så syns det ju direkt om två personer bär på en kropp.

De har väl kört på klassikern att linda in i en matta eller liknande, dessutom sover faktiskt de flesta vissa tider och det är snabbt gjort. Om jag hör någon i mitt trapphus en lördagsnatt exempelvis håller jag mig medvetet borta just därför att det sällan är något jag vill beblanda mig med. Men visst har det inneburit en risk men det skulle det ju göra med även en tredje person närvarande, går ju inte att utesluta varken eller innan vi eventuellt vet.
Citera
2022-11-03, 00:10
Medlem
Skaraborg2s avatar
"Vanligt" fall eller inte?

Citat:
Ursprungligen postat av fbc
Ja precis därför. En annan tjej, Jemina, försvann nyligen i oktober, är ännu inte hittad och intresset är 0. Varför? Inga ledtrådar. Detta fall hade inte varit spännande om det inte vore för de misstänkta som så snabbt fångats in. Någon sa att detta var ett fall man skulle använda i undervisning men det udda som vi vet är att det är ett vanligt fall bara att GM är två kvinnor.

Ja vi får se framöver vad motivet kan ha varit till detta mycket tragiska.

Detta är mycket intressant. Skall bli intressant att se vad som kommer att framkomma om det är ett helt "vanligt" fall eller inte.
Citera
2022-11-03, 00:11
Medlem
PussiKatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OvissFramtid
Man trodde aldrig att man skulle diskutera med rabiata feminister som stolt måste deklarera att två (förmodade) kvinnliga mördare minsann fysiskt lyckats utföra mordet själva och bära iväg kroppen.

Alltså snälla, lär dig läsa, jag har aldrig påstått att JJ och MH inte skulle kunna utföra detta själva. Däremot är är det mycket som kanske skulle kunna peka på en tredje part är inblandad. Detta hävdar även GW. Sedan är det inte kvinnodiskriminerande att påstå att två fullvuxna män antagligen skulle ha lättare att bära en kropp än JJ och MH. Och det betyder i sin tur inte att jag påstår att så är fallet.
Okej fine, jag blir bara så jävla trött på allt snack om att 2 tjejer omöjligt kan bära en tredje tjej. Självklart hade det varit lättare med en tredje person, eller fyrtiofem andra personer. Behöver de vara män? Nej. Varför skulle inte en feminist propagera för att kvinnor också har muskler? Betyder inte att man är stolt över gärningen. Men det är intressant att du tolkar det så!
Citera
2022-11-03, 00:13
Medlem
Väldigt många inlägg om hur de fått T ut ur lägenheten. Typ 90 procent av alla svenskar som måste gå till en tvättstuga har väl en IKEA-kasse som man använder när man tvättar?

Om rigor mortis inte inträtt är det ju hur lätt som helst att bära en mindre person i kassen, särskilt som det är lätt om man delar på bördan, dvs. JJ och MH. En handduk över "innehållet" och ingen kommer att reagera på väg ut till bilen.

Jaja, FUP lär ge en hyfsad förklaring på detta. Bara att vänta.
Senast redigerad av Norrlandssommar 2022-11-03 kl. 00:17.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in