2022-11-03, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av linakova

Inget nytt i brottsvärlden?

Ok, kan du inte tala om vilka sådana här fall vi har sedan tidigare då i landet?
Du kan rentav få välja motsvarande fall där GM och BO varit män.
Ge mig en lista på alla de fallen, tack.

Det är definitivt inget nytt att någon varit snäll och sett söt ut, att någon utbildat sig till något högstatusyrke eller där någon saknat känslomässiga egenskaper. Vad vill du ha lista på?
Citera
2022-11-03, 00:02
Medlem
tingsryd2.8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brahbrah
Är det någon som vet om JJ och/eller MH:s täckning? Om masterna där kroppen hittades tagit upp signal för deras telefoner?

Tänkte om det inte har tagit upp signaler så MÅSTE de ha fått hjälp.. Kl 04 på morgonen bakfull och förmodligen på droger så är man inte helt klar i huvudet och kör i väg utan telefon. Ingen som vet hur deras samtal gått den morgonen?

Folk kör fulla varje dag, varför skulle inte dom kunnat ha grejat det på en folktom väg på morgonen dessutom. Nyktrar nog till rätt bra på allt adrenalin dessutom
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Mig veterligen finns det inget annat sådant fall i landet.

Vetlanda - fallet är helt unikt inom svensk kriminalhistoria.

Vad är unikt?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tingsryd2.8
Tkr inte vi ska glömma att inte alla med borderline är maligna. Finns många som bara orsakar lidande åt sig själva

Absolut, det tänker jag att alla förstår men det kanske är ”naivt” att tro. Hon är som sagt ett extremt fall.
Citera
2022-11-03, 00:03
Medlem
fluffypuffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dvx1234
Det hela bottnar i att personer tror inte att en tränad 170+ tjej kan lyfta en normalbyggd 160+ tjej ned för en trappa medan den andra håller upp dörrarna. Att risken för att bli upptäckt blir mindre om en kille springer dem där 30 metrarna istället. Det har varit en grej ända från början då folk hittade på konstiga teorier med reseväskor och styckningar hit och dit. Själv har man gett upp hoppet, vissa är helt inställda på att detta är en omöjlighet. Det är samma personer som verkar ha missat att det finns kvinnliga väktare, räddningspersonal, poliser m.m. som gör detta dagligen.

Självklart klarar man det om man vill, och i ett trängt adrenalinfullt läge måste helt enkelt.
Man har ju precis haft ihjäl en annan människa och nu ska beviset ut.
med viljestyrka klarar man det mesta.
Men det är ändå en bil som måste nyttjats. Och däri ligger misstanken om medhjälp eller kanske vetskap, om än i efterhand, om nyttjandet som kanske är intressanta.
Men ja, det kan absolut vara tjejerna helt själva.
Citera
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RabiatBitch
Märkligt att Expressen hävdar att de fastnat på övervakningsbilder, medan andra hävdar annat. Isf skulle det kunna vara bensinmack/er utmed vägen mot Nye, eller kameror vid någon större korsning eller rondell ut ur Vetlanda ditåt. Om det nu inte är åtelkameror eller privatpersoners villaövervakning.
När det gäller film har Polisen endast nämnt utestället, McDonalds och ett ospecificerat ställe.
Något kan ju dock ha tillkommit de sista dagarna.
Citera
Medlem
Skaraborg2s avatar
Helt unikt i Sverige.

Citat:
Ursprungligen postat av fbc
Vad är unikt?

Två tjejer som har blivit häktade för människorov (än så länge i a f) av en tredje tjej.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tingsryd2.8
Tkr inte vi ska glömma att inte alla med borderline är maligna. Finns många som bara orsakar lidande åt sig själva

Absolut, vissa är mer självdestruktiva medan andra är extroverta med narcissistiska/psykopatiska drag.
Citera
Medlem
Fanns det hiss i lägenhetshuset? Vilken våning bodde JJ på?
Citera
2022-11-03, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fluffypuffy
Lite så jag tänker.
Att flytta en livlös kropp från lägenheten till bilen är ingen liten bedrift bara det. Absolut kanske tjejerna Skulle kunna klara av det själva, men om det finns en brorsa med bil till hands..
Och kroppen dessutom hittas i hållet åt brorsans hem..

Eller en ung grabb i 20-årsåldern som bor granne med JJ och även skjutsade till McDonalds….?

Men han hade väl varit inplockad redan i såna fall tror man?!
Citera
Medlem
OvissFramtids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PussiKatt
Men är DU dum eller?? Klart 2 tjejer kan bära en kropp på ca 60 kg! Jag har flyttat hela lägenheter på bara 2 tjejer. Soffor, vitrinskåp och rubbet. I hus utan hiss, mitt i natten dessutom. Tror du inte att tjejer har muskler öht eller vad är ditt problem?

Man trodde aldrig att man skulle diskutera med rabiata feminister som stolt måste deklarera att två (förmodade) kvinnliga mördare minsann fysiskt lyckats utföra mordet själva och bära iväg kroppen.

Alltså snälla, lär dig läsa, jag har aldrig påstått att JJ och MH inte skulle kunna utföra detta själva. Däremot är är det mycket som kanske skulle kunna peka på en tredje part är inblandad. Detta hävdar även GW. Sedan är det inte kvinnodiskriminerande att påstå att två fullvuxna män antagligen skulle ha lättare att bära en kropp än JJ och MH. Och det betyder i sin tur inte att jag påstår att så är fallet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fbc
Det är definitivt inget nytt att någon varit snäll och sett söt ut, att någon utbildat sig till något högstatusyrke eller där någon saknat känslomässiga egenskaper. Vad vill du ha lista på?

Konstigt att du svarar utan att ge ett enda exempel på något liknande fall... Det är ju "inget nytt".

Det är du som påstår att det här fallet inte är något nytt i brottsvärlden. Ge mig några exempel på andra fall som är liknande detta då. Du behöver inte ge en lång lista, det räcker med 2-3 fall. Det är ju du som besitter kunskapen här eftersom du påstår att det här fallet inte är något konstigt (inget nytt som du uttrycker det, då måste det ju finnas exempel på tidigare fall som detta liknar...).
Senast redigerad av linakova 2022-11-03 kl. 00:06.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in