2022-11-02, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EggBoxJuan
Blev mer och mer en väntad utgång.
Stackars unga tjej, vad kan hon ha gjort som får en eller två tjejer att vilja mörda henne?
Hoppas på maximalt straff och inte mildare som unga kvinnor men inte unga män får.
Då borde nog Åklagaren i Eksjö tingsrätt ta beslut om vilken dag man ska väcka åtal mot de bägge misstänkta kvinnorna.
Citera
2022-11-02, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Detroit1
Det ar ganska vanligt att man pratar med varandra på en arbetsplats. Detta gäller även polisstationer.

Synd man jobbar inom ett sånt yrke o inte är så pass professionell att man kan hålla sekretess
Citera
2022-11-02, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tingsryd2.8
Okej! Vart läste du detta?

Aftonbladets liverapportering av presskonferensen:

"Han berättar att filmer varit och är viktiga i utredningen och att det varit en del av förundersökningen.

– Hur vi går vidare vill jag inte gå in på men vi går givetvis in i en annan fas nu, säger Finndahl

JOSEFINE KARLSSON21.08
Finndahl berättar att man tidigare inte sökt exakt på den plats där kvinnan hittades under dagen. Polisen har sökt i området, men sökte idag på den specifika platsen med anledning av information i förundersökningen.

– Det är ingen slump att vi letat där. Vi har sökt i Vetlanda med omnejd och idag hittat kvinnan österut. Vi har kartlagt rörelsemönster av de misstänkta som gjort att vi sökt i området"
Citera
2022-11-02, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sommarsol67
JJ:s bror har tillgång till en röd bil, mammans
Brodern som Jj träffade vid mc ?
Citera
Medlem
Citat:

Ja asså det lutar ju mer och mer åt att det är den bil ”som kopplas till kvinnan” det pratas om. Gissningsvis är övervakningskameran Expressen hänvisar till placerad mellan bostaden och McDonalds.

I så fall lär vi ha en tredje person anhållen inom något dygn.
Citera
Medlem
Jag vet att det inte betyder något men jag vill be om förlåtelse för vissa av mina spekulationer på vilka som kan ha varit delaktiga i försvinnandet.

Och Vila i Frid T
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whyman
Ja asså det lutar ju mer och mer åt att det är den bil ”som kopplas till kvinnan” det pratas om. Gissningsvis är övervakningskameran Expressen hänvisar till placerad mellan bostaden och McDonalds.

I så fall lär vi ha en tredje person anhållen inom något dygn.

Inom något dygn? Personen hade redan anhållits för länge sen
Citera
2022-11-02, 21:54
Medlem
fluffypuffys avatar
Citat:

Så när hon pratade med brorsan utanför donken så sa hon bara att "jag måste låna bilen en snabbis", -parkera den utanför mitt. ?
Och det gjorde brorsan utan eftertanke och lämnade nyckeln på sätet och gick hem. Eller vadå?
Polisen misstänker ingen annan än tjejerna just nu. Men den röda bilen är definitivt bilen som använts för att forsla bort kroppen från lägenheten till skogen.
Tove dog 100% i lägenheten med tanke på alla omständigheter som framkommit. Och på nå vis så har tjejerna lyckats släpa ut kroppen till bilen och köra iväg till platsen i skogen.
Det går inte riktigt ihop allt detta
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Eftersom han säger "den här unika platsen" måste det vara nåt skrymsle som missats förra gången.
Nä. Skog på annat ställe
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Nye liger inte öster om Vetlanda. Snarare sydsydost.

Dom hittade henne sydost om vetlanda... där hon lagt ut en potatisgrep som står lutad mot en brunn..... Och det var väl i nye, där hennes pappa bor, som hon la ut grepen åt.
Citera
2022-11-02, 21:55
Medlem
Trodde faktiskt att hon satt i någon källare på vatten och bröd och ändå var vid liv. Är så ovanligt med tjejer som dödar jämnåriga tjejer. Vila i frid då lilla Tove
Citera
2022-11-02, 21:55
Medlem
Finns det någon fup att läsa?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här