2022-11-02, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dvx1234
Det är ovanligt men absolut förekommande. Poliserna bestämmer och kan mycket väl vara en del utav deras taktik ifall de tror att ena personen är nära bristningsgränsen. Du låter personen få träffa sin familj och då slår verkligheten in på den. Man inser vad man har att förlora m.m. Om de t.ex. har märkt att JJ var alldeles för hårdhudad men inte MH så kan de mycket väl ha trott att vara "good cop" och låta MH träffa sina bekanta skulle öka hennes skuldkänslor och benägenhet att prata.

+1 på den
Samt att träffa sina frikyrkliga föräldrar, som kanske säger något om att hon måste berätta och att Gud förlåter, kan få henne att bryta ihop och erkänna.
Citera
2022-11-02, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blåbäré
Finns det fler bilder på Tove än den som cirkulerar på Aftonbladet?

Tror det finns ett gäng olika i tråden bl.a..
Citera
2022-11-02, 23:10
Medlem
DirtyJobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shvetsiya
Läste att åtal skulle väckas 17 november. Känns som tajt med tid?

Det kommer aldrig att hända. Slutet av vintern skulle jag tro. Nu ska personen obduceras och ännu fler förhör ska hållas. Den tekniska undersökningen kommer ta lång tid så jag tippar på typ i mars om nu allt håller mot dom häktade.
Citera
Medlem
En tanke.

Jag tror att MH idag erkände var TT
Låg och polisen sa säkert att berättar du mer vad du vet så kan vi se angående ditt straff. Det bästa är om du samarbetar med oss. Därav blev hon omhäktad 11 00.

Sen var vi JJ där förhörsledaren sa att MH erkänt vart kroppen ligger och att hon också omhäktad klockan 13
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Axoliza89
Är man normal när man är 18-19 år (eller vad tjejerna nu är) och mördar en tjej?
Det finns ett mörker hos alla människor, och man vet inte vad som har hänt. Detta kan ha varit i stundens hetta. Det kan ha varit ett stor slagsmål och Tov* trillade bakåt och slog huvudet i golvet, blödde och dog. Allt får sitt svar inom tid, speciellt FUP.

Däremot går det flera rykten om JJ, det mest allvarliga att hon skulle satt eld på sitt ex's hus som hon erkände för en annan pojkvän. Så skulle inte förvåna mig om hon har narcissistiska/psykopatiska drag och det var något som fick bägaren att rinna över. Det är mer eller mindre historien bakom de flesta mord som inte är förplanerat.
Citera
Medlem
Tog flera dgr innan jag fick tillgång att kunna skriva här, följt hela tiden..

Vila i frid Tove❤️
All tanke till Tove o anhöriga ❤️🙏🏻

Jag tänker att pressen alltid tolkar på sitt sätt för att kunna sälja men undrar vad ni andra tycker ( missade mycket av livesändningen efter) men Expressen skriver tex att man kommit fram till det här bla genom ” övervaknings bilder på en bil”… men hör inget sånt från undersökningsledaren i intervjun …
Bilar har ju diskuterats så mycket innan här så vill kolla om ni andra vet vad de initierar?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drolkar
Om hon avlidit i lägenheten, hur lyckades de frakta bort kroppen utan att någon märkte det? Är väl svårt och tungt att flytta på en livlös kropp.

Verkar ju vara lyhört i huset och grannarna var ju redan på uppmärksamma efter tidigare konstiga dunsar.

Otroligt att ingen skulle märkt av den förflyttningen.
Vänta en timma efter sista dunsen så har folk nog gått och lagt sig i tron om att det löste sig.
Nu vet jag inte hur huset ser ut, men bor de högt upp kanske det gick att gå över vinden till ett annat trapphus där många säkert redan sov, och på så sätt smitit ut obemärkt.
Citera
2022-11-02, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arcenciels
Var Tove inte läkarstuderande?

Hon hade tagit studieuppehåll och jobbade som lärare/resurs på en av skolorna i kommunen.
Citera
2022-11-02, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Dom kan ha behövt hjälp från appar, t.ex snapchat som har en kartfunktion. Då måste dom kontakta företaget som står bakom den appen och begära ut positioneringar. Det kan nog ta nån vecka innan man får ut det.

Bör gå snabbare än så. Inte första gången personer försvinner i varken Sverige eller internationellt. Inledande tid är väldigt viktigt i jakt på försvunna människor så Snapchat och andra företag kan nog tänkas vara mycket snabbare.
Citera
2022-11-02, 23:12
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Storgatan 71 kan väl kallas nyckelplats, måste väl inte tvunget vara fyndplatsen som åsyftas?
Det skulle även kunna vara vid dammen som tömts.
Citera
Medlem
Detta har säkert avhandlats i tråden sedan tidigare, men min fråga lyder.

Va det Missing People som hittade Tove eller Polisen?
Citera
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fbc
Bör gå snabbare än så. Inte första gången personer försvinner i varken Sverige eller internationellt. Inledande tid är väldigt viktigt i jakt på försvunna människor så Snapchat och andra företag kan nog tänkas vara mycket snabbare.

Bör ja. Men tyvärr är det inte så. Ibland får NFC vänta månader på info från Facebook.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in