2022-11-02, 22:50
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fluffypuffy
Det Kan vara så.
MH kommer berätta i detalj precis vad som hänt när hon väl öppnar locket.

Det kan mycket väl vara enbart JJ och MH, men eftersom Nils hade bilen under kvällen och mötte JJ utanför donken så... och hur kom Nils annars hem den här kvällen? Han lämnade bilen till Joh@nna utan att fråga varför och gick flera kilometer hem?
Det låter osannolikt.
Men det kan också vara pappa som varit behjälplig. Oavsett vilket så står jag fast vid att jag tror att utfallet blir ungefär:

JJ döms för mord, och allt därtill 15 års fängelse
MH döms för mord och medhjälp med förmildrande omständigheter 12 års fängelse
Nils ELLER JJs pappa för brott mot griftefriden, medhjälp och skyddande 5 års fängelse

Jag tror helt enkelt inte att tjejerna gjort sig av med kroppen helt på egen hand.
Men jag kan absolut ha fel.

Men för bövelen sluta blanda in folk som inte har med detta att göra.
Den röda bilen på donken är helt avförd, föraren kontaktade själv polisen med alla uppgifter.
Sonen till en polis och inte brorsan!
Hade JJs pappa gömt något hade det inte hittats, garanterat
Nä du de 2 brudarna har fixat detta utan hjälp.
Citera
2022-11-02, 22:51
Medlem
Beck86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hursomhelsting
Även jag noterar med mina sinnen att polisen arbetar nu betydligt mer listigt mot förr i tiden.
Det finns nog mer i detta fall.

Jag förstår vad du vill ha sagt och tänkte under pressträffen direkt att jaha...

Men att varför är du upprörd över det nya sättet? Fan att folk behöver inte få veta allt.

Tids nog så släpps allt till media.

Du tänker precis som mig....
Visst, folket behöver inte veta allt.... Men om hönset vill ha tips - då blir kycklingarna nyfikna. Om man är så hemlighetsfull så kan man lika väl hålla tyst istället.... Knacka dörr och fråga om dom kan hjälpa till i sökandet - än att gå ut i tidningen. Då får man faktiskt avsluta Det som man har skrivit. Antingen ska vi hata media - eller ska vi ifrågasätta polisens kontakt med media
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fbc
Bara jag som inte förstår hur de kan ha hållit tyst så länge? Trodde de verkligen att de skulle komma undan? Började de acceptera att de bragt någon om livet, totalt isolerade från omvärlden och tänkt att det förmodligen inte är hela världen? Det verkar som de bara dumpat kroppen ganska nära en väg - rör sig inte människor där? Jakt? Hästar? Intrycket jag fått är att de inte ens grävde ner liket. De verkar vara ganska vanliga och tråkiga tjejer så jag förstår inte hur de inte lättat på hjärtat tidigare eller om de öht ens gjort det?

Är i samma tankar som dig. Helt jävla ofattbart att dom lyckats hålla tyst såhär länge. Jag tvekade verkligen ett tag på om dom ens visste vart kroppen var eftersom det gick sån tid…menmen, nu är hon hittad och förhoppningsvis ger någon av dom upp och berättar allt
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sommarsol67
Låt säga att MH har snackat, kan det då inte vara ett drag av polisen att säga att de kartlagt o nått kroppen just ikväll enbart för att JJ inte ska fatta att det är polaren som läckt.
NJ börjar nog också förstå att han är pyrt på det med tanke på inaktiverande av sitt fb konto.

Hur ska JJ få veta? Hon är häktad. Och även om hon får veta spelar det ingen roll för hon ska sitta bakom lås och bom i många år framöver. Tror ingen av de är rädd för varandra men vem vet.
Citera
Medlem
Wheeler88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av punkt498
Fruktansvärd historia men påverkar många. Tror inte dom gjort något med hjälp av jj pappa varför skulle man låta kroppen ligga så nära sin mark// när han nu skulle veta vad man gör med en kropp. i tidigare in lägg

Det tror inte jag heller. Hon känner till terrängen runt sin far, behöver inte vara mer än så. Säkert tänkt den platsen är bra att gömma något på.
Citera
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Tack!
Intressant att man nämner två gånger; ska det tolkats som att JJ:s bil har åkt först åt ena hållet och sedan tillbaka:
"Enligt uppgifter till Expressen har utredarna nu övervakningsfilmbilder som visar en bil som har koppling till en av de häktade kvinnorna vid två olika tidpunkter natten kvinnan försvann. Bilen har filmats på samma plats i Vetlanda, en nyckelplats i utredningen."
https://www.expressen.se/nyheter/nya-bevisen-i-utredningen-om-21-ariga-kvinnan/

En nyckelplats i Vetlanda...

Borde väl inte vara precis i centrala Vetlanda då...

Så nära fyndplatsen?
Ett hus som de passerat? E
Eller åtelkamera som fångat upp bilen?

Det var inte kameror som ledde till fyndplatsen.
Citera
2022-11-02, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flatliners
Sen när får häktade träffa anhöriga???

Håller med dig, det var även min tanke! Men en i min närhet som känner MH’s föräldrar säger att nån av dem ska ha fått träffa MH. Kan ju vara en strategi från förhörsledaren. Vet inte säkert, men litar till fullo på personen som berättade det för mig.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Axoliza89
Chock? Eller det faktum att man faktiskt inte har en aning. Det är ju inget man gör varje helg precis.

2022 måste väl alla normala iaf förstå, att man lämnar mobilen och moderna bilar hemma om man ska göra dumheter borta..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sommarsol67
Låt säga att MH har snackat, kan det då inte vara ett drag av polisen att säga att de kartlagt o nått kroppen just ikväll enbart för att JJ inte ska fatta att det är polaren som läckt.
NJ börjar nog också förstå att han är pyrt på det med tanke på inaktiverande av sitt fb konto.

Vem är NJ?

Vad bråkade tjejerna om?
Citera
2022-11-02, 22:53
Medlem
Pythia_88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .-.-.-.
Det kan ju såklart vara en fartkamera eller nåt, men det är ju märkligt att kalla en väg man inte visste var kopplad till mordet förrän alldeles nyss en "nyckelplats".

Det kan vara en åtelkamera som fångat en sekvens av en bil som passerar.
Citera
2022-11-02, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .-.-.-.
Menar du på allvar att det sitter en övervakningskamera i ett dike mitt ute i skogen...?

Jag undrar fan detsamma 😂 eller om
Det på den adressen vid skurebo koltorpet 1 finns kameror på fasaden. Typ inbrottskameror som fångat upp något. Inte helt omöjligt. Sånna har ju alla nu för tiden.
Citera
2022-11-02, 22:54
Medlem
fattakanets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blåbäré
Tove kan nog ha varit rapp i käften.. stör mig på att människor ifrån denna bondhåla inte har förmågan att beskriva nyckel personerna? Vad har dom för karaktärsdrag? Vi vet att ena är en häst tjej som gärna mockar bajs & rider långa turer i naturen. Vi vet att andra är väldigt gay & black pride. Men vad vet vi om Tove? Kan folket börja prata?

Enligt diverse skribenter och intervjuer i media beskrivs TT som en trevlig och snäll tjej. JJ beskrivs som personlighetsförändrad efter ett uppbrott och numera manipulativ med psykopatdrag (om jag inte missminner mig vad som sagts). MH beskrivs som tyst och inåtvänd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in