2022-11-02, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mrs.natt
En av platserna måste ha varit där Tove hittades, då det var övervakningsfilmerna som bidrog till det.

Menar du på allvar att det sitter en övervakningskamera i ett dike mitt ute i skogen...?
Citera
2022-11-02, 22:29
Medlem
Är detta JJ
Jobba hon på gymmet ?

https://gymvetlanda.se/om-oss/vara-instruktorer/
Citera
2022-11-02, 22:30
Medlem
Blåbärés avatar
Kan vi diskutera hur ni tror hon mördats? Vad är era teorier? Man hör bankande ifrån lägenheten? Har dom bankat hennes huvud i golvet? Har hon försökt streta emot & bankat med fötterna i golvet? Har dom huggit henne? Strypt? Vad tror ni? Med sannolikhet har någon utfört mordet och någon annan hållit i henne. Svartingen har ändå lagt upp empatiska stories om Einar tex och hans mord, lagt upp hat mot Dumle som anordnat allt. Vad får henne att begå detta mord då? JJ slår mig inte som en empatisk tjej. Häst tjejer brukar inte bry sig så mycket om människor utan tenderar till att vara asperger insnöade på vissa saker men ej ha empati för vanliga individer. Men kan judinnan och svartingen haft en relation? Var dom tillsammans? Kan Tove ha i affekt kommenterat något o-pk som fick svartingen att se svart? Svartingen är adopterad och har alltid varit utanför i Vetlanda vad jag fått höra. Kan Tove ha triggat igång något barndomstrauma? Vad är era teorier? Svår nöt att knäcka.
Citera
2022-11-02, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mrnonames
Finns det någon fup att läsa?

Men hallå? Eh nej
Citera
Medlem
”Nya bevis har framkommit i sökandet efter den 21-åriga kvinnan som på onsdag hittades död i Vetlandatrakten.

Övervakningsbilder visar en bil som har koppling till den ena häktade kvinnan vid två olika tillfällen på en nyckelplats i utredningen.”

https://www.expressen.se/nyheter/nya-bevisen-i-utredningen-om-21-ariga-kvinnan/

”Nu kommer en rättsmedicinsk obduktion att genomföras för att utreda dödsorsaken av den upphittade kroppen,

sa kammaråklagare Adam Rullman i en kommentar på eftermiddagen.”

https://svt.se/nyheter/lokalt/jonkoping/avliden-person-hittad-i-vetlandatrakten
Citera
Medlem
Poesidamens avatar
Jag ber om ursäkt om denna fråga ställt tidigare, försöker läsa i kapp tråden hela tiden. Men hur mycket DNA kan man tänka finns kvar efter 17 dagar utomhus…? Kan man hitta tjejernas DNA på henne… eller i och för sig de hade ju träffats, så då kan de ju förklara sitt DNA pga det….
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av glorup
nils är pappan då hoppas jag?

jag behöver verkligen få det ribricerat att jjs pappa också fälls, för att jag ska återfå min mentala styrka igen.

Citat:
Ursprungligen postat av fluffypuffy
Jag tror att detta kommer att sluta med att

JJ döms för mord, och allt därtill 15 års fängelse
MH döms för mord och medhjälp med förmildrande omständigheter 12 års fängelse
Nils för brott mot griftefriden, medhjälp och skyddande 5 års fängelse

Ungefär så

Man kan inte dömas för mord och samtidigt dömas för medhjälp till mord i samma fall.
Citera
Medlem
Det kan ju såklart vara en fartkamera eller nåt, men det är ju märkligt att kalla en väg man inte visste var kopplad till mordet förrän alldeles nyss en "nyckelplats".
Citera
2022-11-02, 22:32
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Old-Crow
På SVT sa de ”öster om Vetlanda”.

På Aftonbladet står det: ”I dag, den 2 november, 17 dagar efter Toves försvinnande hittades en kropp i skogen sydöst om Vetlanda.”

RED: Ändrat till ”öster” på AF nu.

Sydöst om Vetlanda är korrekt beskrivet. Ca 9.3 km från Vetlanda centrum, fågelvägen.
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Snakepliskensthlm
Är detta JJ
Jobba hon på gymmet ?

https://gymvetlanda.se/om-oss/vara-instruktorer/
Inte våran JJ iaf.
Citera
Medlem
De beslag tog ju JJs bil, är den åter? Läste något om det längre bak i tråden. Det borde den väl inte vara om Tove legat död i den? Borde inte hundar markerat för lik i så fall?
Citera
Medlem
lindblomsgröns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xavian
Synd att man inte kan vara med och se när tjejerna får reda på att kroppen har hittats. Dom trodde väll att dom skulle komma undan om dom bara kunde hålla käft. Nu blir dom allt nervösa och kommer börja skylla på varandra. Men på grund av att dom är unga tjejer så tror jag det inte blir många år i fångelse.

De kanske får det bra och vinner på det slipper vara i Vetlanda. Idag har man möjligheter att studera i fängelse och få växa upp i skyddad miljö. Kanske kommer ut på andra sidan som dugliga världsmedborgare fast den chansen fick ju inte Tove. Fast nu vet man ju inte vad Tove sysslade med heller inget är klart ännu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in