2022-11-02, 22:35
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tvond
Nu sitter man och hotar Sverige och Finland med kärnvapen på bästa sändningstid i Russia1 igen

https://twitter.com/i/status/1587910146063212546

https://mobile.twitter.com/Gerashchenko_en/status/1587910146063212546
Men en sak har han helt rätt i. Järnridån är tillbaka. Men det är förstås självförvållat, kanske till och med önskat av gamla sovjetister. Då, då allt var så bra.
Citera
2022-11-02, 22:37
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av akademikerfyllo
Han har ju inte fel i sak. Eller hur? Se på hur Sanna Marin har betett sig exempelvis. Att väst accepterar sådana ledare är att binda ris för egen rygg.

Och Putin förtjänar nobels fredpris för att ha startat en invasion utav Ukraina, samt hotar med kärnvapen 1-2 gånger i månaden ?
Citera
2022-11-02, 22:38
Medlem
Citronitas avatar
Citat:
Han har ju inte fel i sak. Eller hur? Se på hur Sanna Marin har betett sig exempelvis. Att väst accepterar sådana ledare är att binda ris för egen rygg.

Nä, vi borde ha sådana ledare som Putin, som fullständigt fördärvar, ruinerar och förödmjukar sitt egna land.
Citera
2022-11-02, 22:40
Medlem
ReijoHervonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Men en sak har han helt rätt i. Järnridån är tillbaka. Men det är förstås självförvållat, kanske till och med önskat av gamla sovjetister. Då, då allt var så bra.
Dom gamla alkoholiserade sovjetsuputerna med självskadebeteende tycker såklart om järnridån. Det får dom att känna sig viktiga och som att nån bryr sig om Ryssland. Dom inbillar sig säkert att det är väst som är aggressorn för att man är avundsjuk på deras "fina land".
Citera
2022-11-02, 22:42
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Jag har 790 stycken obesvarade citeringar just nu och att ödsla större energi på någon som skriver Ryssland med z, och kallar Putin för Putler är inte något jag gör. Vill du ha utförliga svar, så skriv seriösa inlägg. Kvalitet framför kvantitet.

Att du inte svarar på citat (750 obesvarade) visar väl snarare på hur oseriös du är? Ryssland förtjänar spott och spe med tanke på alla krigsbrott de utfört, multipla brott mot Genevekonventionen, vilken ryssen verkar ge blanka fan i. Kvantitet var väl också en kvalitet enligt dig och dina gelikar (Stalin)?
Citera
2022-11-02, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Och Putin förtjänar nobels fredpris för att ha startat en invasion utav Ukraina, samt hotar med kärnvapen 1-2 gånger i månaden ?

Det är västpropaganda att Putin talar om kärnvapen. Han har aldrig sagt något om det.
Det är vett och etikett att aldrig tala om kärnvapen och han har aldrig sagt något om det.
Det kommer endast från västmedia och du går på den propagandan.
Citera
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
ca: 5.7 döda ryssar för varje död finne i vinterkriget.

Det är nog samma ratio i Ukraina, give or take. Hade jag levt under en sådan regim hade jag vägra lyfta ett finger, bättre de skjuter mig då än att lede fi gör det, lidandet över liksom. Jag är tacksam att jag inte lever under en sådan regim och det har jag min far att tacka för.
Citera
Medlem
akademikerfyllos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Att du inte svarar på citat (750 obesvarade) visar väl snarare på hur oseriös du är? Ryssland förtjänar spott och spe med tanke på alla krigsbrott de utfört, multipla brott mot Genevekonventionen, vilken ryssen verkar ge blanka fan i. Kvantitet var väl också en kvalitet enligt dig och dina gelikar (Stalin)?

Har du några källor som visar att Ryssland fällts för brott mot Genevekonventionen i denna konflikt? Nej, jag tänkte väl det. Ytterligare en tom tunna som skramlar.
Citera
2022-11-02, 22:50
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Förtjänar USA och NATO Nobels fredspris? EU, som marknadsför sig som en garant för fred i Europa, och samtidigt krigshetsar som värsta Stalin? Ondskan har en enda källa och singularitet: demokraterna i USA och dess djupa stat.

Vill påminna om att USA skänkte 20miljoner ton krigsmateriel till Sovjet-ryssland under VK2. Skänkte! Gratis! Hälften av allt flyg i ryssland var amerikansk tillverkning.

Otack äv världens lön då ryssland spottade i USAs hand efteråt som tack. Och sen förnekade allt.

Ryssland är också ivriga på att glömma bort dom vara allierade med nazityskland fram till 1941. Nazityskland var ryssarnas stora förebild och hjälteland.

Ditt USA-hat är ytterst selektivt och autistiskt.

USA räddade Europa 2ggr. Det ser ut som USA räddar Europa en tredje gång.
Senast redigerad av raskens 2022-11-02 kl. 22:53.
Citera
2022-11-02, 22:53
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Har du några källor som visar att Ryssland fällts för brott mot Genevekonventionen i denna konflikt? Nej, jag tänkte väl det. Ytterligare en tom tunna som skramlar.

Konflikten är inte över än, så nä det finns inga källor på det, men det kommer en dag när konflikten definitivt är över. I detta nu samlas tonvis med material om brott mot just Genevekonventionen, och det vet du också. Du kallar dig för akademiker, du är en skam för ditt gebit! Jag tror och hoppas att SÄPO har god insikt i den här tråden och när den dagen är kommen så står du också inför skranket och ska försvara dina ord och ditt ställningstagande här, lycka till med det! Ska bli ett sant nöje att sitta på åhörarbänk och höra ditt försvar, jag skulle gärna vittna också. Fast det är klart, vinner ni så blir det inte lika roligt för mig, men jag tänker stå på mig, ni får skjuta mig helt enkelt, för ni har inte rätt!

Edit:
Jag vägrar lyda under ryssens stövel! As simple as that!
Citera
2022-11-02, 22:53
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Förtjänar USA och NATO Nobels fredspris? EU, som marknadsför sig som en garant för fred i Europa, och samtidigt krigshetsar som värsta Stalin? Ondskan har en enda källa och singularitet: demokraterna i USA och dess djupa stat.

EU förtjänade det inte enligt mig. Det var bara Thorbjørn Jagland trams, han är en "speciell" figur. Satt i Bryssel och snackade om "solidaritet" till 100 % när han själv gjorde mycket bra med cash.., skattefritt.., i Bryssel.

Obama skall vi inte tala om. Han vill inte ens tala om det egentligen.

Nåja, det om det.

Jag tror nog att min poäng angående Putin.., går nog fram till dig. När du drar upp Sanna M. Hun kan nog visa ett bättre omdöme i det privata, och vilka hon omger sig med. Men.., när det har varit prat om jobbet har hon skött sig ("trots" hennes uppväxt bland lebbor).

Det samma kan jag inte säga om Putin : Som invaderar ett grannland och hotar med kärnvapen. Sedan har propagandan "mage" att kritisera Sve/Fin för att dra sina slutsatser om det.., och skaffa en försäkring med Nato.
Citera
2022-11-02, 22:56
Medlem
akademikerfyllos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Konflikten är inte över än, så nä det finns inga källor på det, men det kommer en dag när konflikten definitivt är över. I detta nu samlas tonvis med material om brott mot just Genevekonventionen, och det vet du också. Du kallar dig för akademiker, du är en skam för ditt gebit! Jag tror och hoppas att SÄPO har god insikt i den här tråden och när den dagen är kommen så står du också inför skranket och ska försvara dina ord och ditt ställningstagande här, lycka till med det! Ska bli ett sant nöje att sitta på åhörarbänk och höra ditt försvar, jag skulle gärna vittna också. Fast det är klart, vinner ni så blir det inte lika roligt för mig, men jag tänker stå på mig, ni får skjuta mig helt enkelt, för ni har inte rätt!

Edit:
Jag vägrar lyda under ryssens stövel! As simple as that!

Finns det kanske indikationer på att ukrainare kommer att fällas för krigsbrott? Eller är det förbehållet ryssar i din värld? Hur legitim blir en domstol som bara dömer ryssar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in