2022-11-02, 22:24
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skullcombo
Man kan ju undra vad nebern och juden hade för motiv 🤔 är nyfiken.
Hursom tragiskt.
Intressant tanke, JJ ingen hon hade allt hon behövde utom pojkvän
Hon var handbollsspelare och .. MH vill inte ha pojkvän.. hmm
Citera
2022-11-02, 22:25
Medlem
Någon som hör vad den förvränga rösten säger i slutet av poddavsnittet?
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av sommarsol67
Profilen verkar vara inaktiverad
https://www.facebook.com/nils.leshemjansson
svar : nej.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svana
Om du vet vad du snackar om så har vi fyndplatsen säkrad. Utan tvekan.

Citat:
Ursprungligen postat av .-.-.-.
Finns väl i princip bara två platser, utanför JJs hem och platsen där TTs cykel hittades. Väl?

En av platserna måste ha varit där Tove hittades, då det var övervakningsfilmerna som bidrog till det.
Citera
2022-11-02, 22:26
Medlem
glorups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fluffypuffy
Jag tror att detta kommer att sluta med att

JJ döms för mord, och allt därtill 15 års fängelse
MH döms för mord och medhjälp med förmildrande omständigheter 12 års fängelse
Nils för brott mot griftefriden, medhjälp och skyddande 5 års fängelse

Ungefär så

nils är pappan då hoppas jag?

jag behöver verkligen få det ribricerat att jjs pappa också fälls, för att jag ska återfå min mentala styrka igen.
Citera
2022-11-02, 22:27
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av fluffypuffy
Jag tror att detta kommer att sluta med att

JJ döms för mord, och allt därtill 15 års fängelse
MH döms för mord och medhjälp med förmildrande omständigheter 12 års fängelse
Nils för brott mot griftefriden, medhjälp och skyddande 5 års fängelse

Ungefär så
Njaa, Nils kan vi nog utesluta skulle jag tro!
Tror det är JJ o MH endast
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av glorup

jag behöver verkligen få det ribricerat att jjs pappa också fälls, för att jag ska återfå min mentala styrka igen.
Nej. Broder till JJ
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollet85
han har bara 26 vänner o är inte vän med JJ på facebook... knepigt

Tror inte att det är den profilen nu när man söker som är den aktuella. För en liten stund sedan kunde man se en profil med långt fler vänner där bland annat hans syster fanns. Profilbilden var på honom bakifrån stående på en stridsvagn
Citera
2022-11-02, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tingsryd2.8
(FB) 21-åriga Tove försvunnen i Vetlanda (2022-10-16). Två kvinnor häktade.

Jag har fått fram deras Facebookprofil
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av glorup

Nej, det är brodern till JJ.
Citera
Medlem
euromixerss avatar
"Polisen har under eftermiddagen i en sökinsats i ett skogsområde utanför Vetlanda påträffat en avliden person, och kan bekräfta att det är kvinnan som har varit saknad i över två veckor som man har hittat. Kvinnans anhöriga har underrättats.

– Efterforskningen efter kvinnan har varit omfattande, där polisen med stor resurs och med specialkompetens, räddningstjänsten, försvarsmakten och inte minst Missing People har gjort en betydande insats, sa Jonas Lindell, chef för lokalpolisområde Höglandet.

Försvinnandet av den unga kvinnan har berört och engagerat många av Vetlandas innevånare. Polisen har samverkat med Vetlanda kommun som kommer att anordna stöd och samlingsplatser för de som är i behov av detta.

I samband med att kvinnan har anträffats övergår fokus i utredningsarbetet till att bringa klarhet i vad som har hänt. Polisen har under de senaste veckorna arbetat utifrån tesen att kvinnan har utsatts för ett brott och att hon inte har varit försvunnen av egen vilja. Rickard Finndahl, gruppchef för grova brott, Höglandet berättade:

– Vi har hållit många förhör, vi har genomfört tekniska undersökningar, vi har tagit beslag, vi har tömt vattendrag och fått in många tips som vi bearbetat och följt upp. Vi kommer att fortsätta bedriva ett intensivt utredningsarbete där många åtgärder kvarstår för att bringa klarhet i vad som hänt. En rättsmedicinsk undersökning kommer att genomföras för att fastställa kvinnans dödsorsak.

I ärendet finns sedan tidigare två personer häktade, vilka omhäktades idag på den starkare misstankegraden. I nuläget misstänks inga andra personer för inblandning i kvinnans försvinnande eller död än de nuvarande häktade."

https://polisen.se/aktuellt/nyheter/2022/november/saknad-kvinna-fran-vetlanda-har-hittats-dod/
Citera
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlueGypsy
Likbilen stod parkerad på:
Skurebo koltorpet 1
57498 Nye

Bara 3 km från JJ:s pappas gård. Raka spåret.
Man kan väl förmoda att JJ ridit den vägen många gånger.

Lyssnade just på presskonferensen, och förstodatt det inte handlade om några erkännanden, utan utredningsarbete.

Det lät som att det handlade om att det var kartläggningen om var tjejerna vistats, som har lett till sökande i just detta område, som man alltså inte hade sökt på tidigare. Inte precis där alltså, men i närområdet.

Så säcken börjar ju knytas ihop, kan man väl säga, genom att kartläggningen ledde till kroppen...

Så otroligt sorgligt att T*ove behövde råka ut för det här, så otroligt osannolikt och så ovanligt att det nästan inte kan hända.

HUR kunde det här ske???

Man får ett hål i bröstet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in