2022-11-02, 22:09
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cheringen
Åter igen, läs inlägg 1 på första sidan så har du en mycket bra sammanfattning!

Finns ungefärlig fyndplats utmarkerad där också?

Hade behövt hjälp av någon som kan geografin där att se ungefär var fyndplatsen är på google maps eller liknande.
Citera
Medlem
Av det jag har sett och läst om tjejerna, kan ej förstå varför JJ och MH är vänner? Deras umgängeskretsar verkar helt olika, dom som personer verkar helt olika
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av borjeBandit
Dock var JJs häktning först idag och hon förnekar brott och kan inte förstå varför de häktats om enligt hennes advokat. Så att hon skulle pratat känns osannolikt
Nej jag vet, men hittades hon på förmiddagen eller eftermiddagen de säger ju olika lixom.
Men de kan ju helt enkelt varit så att polisen gjort ett sista sök och hittade rätt, inte mer än så
men jag gissar på att MH snackat iaf
Citera
2022-11-02, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cheringen
Åter igen, läs inlägg 1 på första sidan så har du en mycket bra sammanfattning!

Sammanfattning, ja, men inga fb-profiler vad jag kan se.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Diskmaskin1234
Är det ditt bekymmer ? Vi andra tycker att det är tragiskt att Tove har bragts om sitt liv, som det ser ut.
Nej
Det är definitivt inte mitt ”bekymmer”
Mitt största ”bekymmer” efter o följt detta fall är om de inte blir dömda !!!
Jag vet dock att det är stor skillnad mellan att ha utfört något och att bli dömd rättsligt, då det är i bevisbördan det landar.

Så- därav mitt inlägg
Hoppas innerligt att rättvisa skipas juridiskt
Skulle det inte bli så, så känns det faktiskt rätt ok om de MGM inte har något vettigt liv kvar , i det fall se har tagit livet av en annan ung människa
Citera
Medlem
Hursomhelstings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whiskyladdare
Fyfan vad ledsen man blir av att höra det här..

Försökte kvinnorna undanröja bevis eller flytta kroppen när den ertappades?

Någon kan ju ha flyttat på kroppen från ett ställe till fyndplats som är genomsökt för det att det bränns.
Citera
2022-11-02, 22:12
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av dovAkin
Någon misstanke om vad motivet var?
Ren o skär svartsjuka. JJ kanske var kär i AW? Hon kan ha hittat på en historia om att AW var otrogen till TT och då avfärdar TT det, hon vill ringa och fråga men han svarar inte, därför kommer hon till telefonsvararen och meddelar att hon är på g hem, JJ kan inte tillåta detta och det blir ett oplanerat mord, eller så kanske JJ får psykos av kanske droger eller liknande,
mycket spekulationer hära
Citera
Medlem
tingsryd2.8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hurrunge

(FB) 21-åriga Tove försvunnen i Vetlanda (2022-10-16). Två kvinnor häktade.
Citera
Medlem
Pythia_88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trancas
Polisen är inte särdeles duktiga på att tömma GPS och intelligenta brottslingar stänger av GPS när de förflyttar sig. Men det har hänt att de lyckats. Ta tex Läkaren som eldade ner Harry Scheins fd villa. Hans GPS hade varit på och det var ett av de avgörande indicierna som fällde honom.

Vi har att göra med två lågbegåvade som är häktade och som knappast har koll på hur en fjärrkontroll till tv funkar. Den gick de bet på.
Citera
2022-11-02, 22:13
Medlem
glorups avatar
Om vi tar från centrala vetlanda. Hur långtid tar det ut till flagesjön med bil ?

Åker man förbi biltema ?
Citera
Medlem
cheringens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hurrunge

Då får du studera sammanfattningarna bättre, finns länkar till det mesta!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Ren o skär svartsjuka. JJ kanske var kär i AW? Hon kan ha hittat på en historia om att AW var otrogen till TT och då avfärdar TT det, hon vill ringa och fråga men han svarar inte, därför kommer hon till telefonsvararen och meddelar att hon är på g hem, JJ kan inte tillåta detta och det blir ett oplanerat mord, eller så kanske JJ får psykos av kanske droger eller liknande,
mycket spekulationer hära

Svartsjuka brukar iallafall vara den vanligaste orsaken till att kvinnor mördar har jag för mig
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in