2022-11-02, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av [Strange Days]
Som jag tolkar det som framkommit av pressträffen så har dom sökt i området där kroppen hittades, men inte exakt på den specifika platsen där den låg.

Antingen så har kroppen varit extremt väl gömd, eller så är polisen som du säger riktigt dåliga.

Kan kanske vara en kombination av båda alternativen.

Vilken adress bor pappan på? I förhållande till fyndplatsen?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Allt från 1 år till livstid. Beror på om det går att bevisa att dom mördat henne. Har vi otur kan det bli brott mot griftefriden, som Mats Alm som troligen dödade sin fru. Gick aldrig att bevisa trots att kroppen hittades.
Blir ochså knepigt om båda skyller på varandra och man kan inte bevisa vem det var som dödade. Då går båda fria för mordet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beck86
Jo, men verkligheten säger något annat.
Tyvärr arbetar polisen på ett sätt som gör att allmänheten inte ska bli så nyfikna.
Det finns en anledning varför 2 personer är anhållna. Det framkommer inte någonstans varför dom 2st som är häktade - varför dom är häktade. Dom är lika förtegna som utredningen. Det finns en anledning varför polisen åker till detta område - ingen vet när polisen åkte till detta område - ni här - vet inte när kroppen hittades.

Vad är det du försöker säga ? Självklart finns det anledningar till allt som sker ! Fakta är ju ändå 2 häktade, T hittad presskonferens hållen mer info lär komma
Citera
2022-11-02, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Filthyrich
Du skrev ju förut att de hittat kroppen vid Biltema.
Att hon var mördad vid kvarndammen det är utanför centrum nära Biltema helt klart eftersom deras lägenhet är nära men att kroppen fraktas till Nye. Mordet inte samma plats. Dom häktade har varit på McDonalds och Toves mobil kopplade upp vid 4:00 när dom förmodligen åkte förbi Biltema hem till kvarndammen. Samma sak för 25 år sedan som jag sade 20 åring mördad i lägenhet men togs till en mosse utanför Vetlanda. Väldigt likt detta och jag har sagt att det är ett mord hela tiden.
Senast redigerad av Ricardos 2022-11-02 kl. 21:43.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snasavglas
Är ni efterblivna på riktigt? Brottsrubriceringen behöver de inte ändra nu, de kan lugnt vänta ut att tjejerna bryter ihop efter att de blivit informerade om att kroppen är hittad. När obduktionen är klar och negressen fåt se några bilder på kroppen i förhör så kommer hon berätta precis allt, sedan kommer brottsrubriceringarna ändras till mord (JJ) respektive medhjälp till mord (MH).

Varför kommer inte MH misstänkas för mord också?
Citera
Medlem
Filmer är viktiga för utredningen enligt Aftonbladet. Vilka filmer då?
Citera
Avstängd
Om vi ponerar att negern inte pratat, så lär så ske ganska omgående. hon vet att spelet är över, frågan är om JJ kan hålla masken eller inte, jag tror att hon inte kommer prata men negern kommer inte palla trycket det kan jag SVÄRA PÅ, alt att JJ kommer skylla allt på MH, jag skulle inte bli ett dugg förvånad
Citera
2022-11-02, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svana
Om du vet vad du snackar om så har vi fyndplatsen säkrad. Utan tvekan.
Kan med 1000% säkerhet säga att det stämmer, och med lite mer eftertanke är det nog närmre 20-30 meter än 50 ifrån vägskälet och väldigt snäv väg ner och återvändsgränd vid huset nedanför.
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Xavian
Blir ochså knepigt om båda skyller på varandra och man kan inte bevisa vem det var som dödade. Då går båda fria för mordet.

Nej, de kan lika gärna fällas för att ha gjort s ett i samförstånd.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av [Strange Days]
Tjejen som TT letade efter var en tjej som var med JJ och MH på JJs förfest innan de gick till Nöjet. Denna tjejen hade redan lämnat Nöjet när TT frågade bartendern om han hade sett henne.

Är det här något du vet, tror eller som media sagt?

Jag tror vad du säger är troligt och kunna varit ett lockbete för att få Tove till lägenheten. ”Hon drog hem till mig, häng med”
Citera
2022-11-02, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tingsryd2.8
Kan det ha varit så att MGM har stängt av sina telefoner men att polisen har kunnat spåra dom ändå, men att det har tagit tid, och att det är därför man först nu har kunnat hitta platsen? Typ behövt tillkalla expertis från utomlands eller så

Läste att de använt sig av bl.a. filmer från mobilerna. Som då bör vara filmer som låg i telefonen före mordnatten. De kanske såg på en film att de misstänkta befunnit sig i området och t.ex. vandrat och då kände till eventuella dumpningssplatser
Citera
2022-11-02, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vivamama
Kan inte släppa det här med att åklagaren tidigare sagt att de hoppades hitta henne vid liv, för typ en dag sedan. Och att man också idag på presskonfan sade att i nuläget är det bara människorov de misstänks för.

Förstår att man är förtegen men kan det vara så att de faktiskt bara dumpat henne nånstans drogad och medvetslös?

Då är ju bästa alternativet, att hon dog snabbt av bråk i lägenheten, som vi är överens..

Fyfan om hon levde, och blivit dumpad drogad eller sönderslagen...
Usch!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in