2022-11-02, 21:29
Medlem
Vad för straff tror ni att dom kan få? Om man ska tänka det lindrigaste dom kan komma undan med och det grövsta?
Citera
2022-11-02, 21:29
Medlem
zugfahrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Sånt där kan man tolka hur man vill. Vi har sökt i området men inte under just den granen eller så har man sökt i området men området kan vara hur stort som helst. Låter ändå troligt att de fått info från någon mgm och sen har den pekat ut på en karta på ett ungefär vart det var men de hittade inget och sen har det fått söka vidare
Men nu sa de på pressträffen att de har jobbat fram denna plats genom kartläggning av de misstänkta, det fanns alltså en koppling till denna plats, ett uppslag de haft i förundersökningen, samt att kvinnorna inte ännu är hörda efter fyndet.
Citera
2022-11-02, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beck86
Ja... Han sa de.... Men tyvärr stämmer inte det

Källa? Har du varit och sökt i området? Om inte, knip igen.
Citera
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beck86
Ja... Han sa de.... Men tyvärr stämmer inte det

Eftersom han säger "den här unika platsen" måste det vara nåt skrymsle som missats förra gången.
Citera
Medlem
Jag är förkrossad och rasande.

Och då kommer det skrivas in i historieböckerna om Sveriges yngsta kvinnliga mördare
Citera
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zugfahrer
Men nu sa de på pressträffen att de har jobbat fram denna plats genom kartläggning av de misstänkta, det fanns alltså en koppling till denna plats, ett uppslag de haft i förundersökningen, samt att kvinnorna inte ännu är hörda efter fyndet.

Inte efter fyndet men innan fyndet kanske
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emelieb
undrar om de suttit och följt presskonferensen och funderar ut hur de ska förklara fyndet...

Vet ej om dom har tillgång till den men man hoppas ju på det, och att dom inser att dom har ett långt straff att vänta hyfsat skitnödigt att behöva vänta på förhör också
Citera
2022-11-02, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ricardos
Polisen har sökt kroppen på plats tidigare i veckan men varit förtegen om det. Dom hade förmodligen fått tips. Eftersom platsen ligger 1,5 mil från Vetlanda. Kanske någon sett deras bil där.
Du skrev ju förut att de hittat kroppen vid Biltema.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adv3nturous
Jag visste det, öster om Vetlanda blir åt det hållet JJs pappa bor, och jag sa redan måndagen efter försvinnandet att polisen borde lägga mer fokus på området runt pappans bostad, men inte förens 3 veckor senare söker man där. Det är ju extremt dåligt polisarbete, även om dom själva vill påstå att dom varit noggranna och strukturerade...

Hoppas verkligen det finns tydliga spår trotts den långa tiden i skogen, så att dessa tjejer får ett långt straff.

Kan också tycka de känns märkligt att man inte sökt extremt noggrant där ute förut, folk har ju yrat om den dära gården osv ganska direkt. Sen visst, en människa i allo är ganska liten i en skog, men med drönare m.m så borde de hittat henne ganska snabbt. Tragiskt oavsett, och en lättnad att hon åtminstone är hittad och familjen & nära får ett avslut.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Agent.Provocateur
Rena skräckfilmen...att vara så nära eventuell hjälp, fyfan alltså.

Hellre ring polisen en gång för mycket än ingen gång alls!

Ja jag kan tycka att de borde ringt polisen.. men de lär de må dåligt över just nu.
Men bara tanken på att man hört ett mord så nära😖

Ja kan bara inte förstå hur de fått ner henne 3 våningar utan att nån sett något ! De måste verkligen haft så galet mycket tur
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av missy123
Och de misstänker inte att fler är inblandade..sååå Tove promenerar till denna skog och snubblar på en sten och dör?🤔

Är ni efterblivna på riktigt? Brottsrubriceringen behöver de inte ändra nu, de kan lugnt vänta ut att tjejerna bryter ihop efter att de blivit informerade om att kroppen är hittad. När obduktionen är klar och negressen fåt se några bilder på kroppen i förhör så kommer hon berätta precis allt, sedan kommer brottsrubriceringarna ändras till mord (JJ) respektive medhjälp till mord (MH).
Citera
Medlem
[Strange Days]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adv3nturous
Jag visste det, öster om Vetlanda blir åt det hållet JJs pappa bor, och jag sa redan måndagen efter försvinnandet att polisen borde lägga mer fokus på området runt pappans bostad, men inte förens 3 veckor senare söker man där. Det är ju extremt dåligt polisarbete, även om dom själva vill påstå att dom varit noggranna och strukturerade...

Hoppas verkligen det finns tydliga spår trotts den långa tiden i skogen, så att dessa tjejer får ett långt straff.

Som jag tolkar det som framkommit av pressträffen så har dom sökt i området där kroppen hittades, men inte exakt på den specifika platsen där den låg.

Antingen så har kroppen varit extremt väl gömd, eller så är polisen som du säger riktigt dåliga.

Kan kanske vara en kombination av båda alternativen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in