2022-11-02, 21:13
Medlem
Mindbusinesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beck86
Jag vet att området har sökts med alla sätt som finns

Fyndplatsen är ju väldigt långt borta från centrala Vetlanda. Hur lång tid kan det ta med bil?
Citera
2022-11-02, 21:13
Medlem
Haloumis avatar
Han pratade om "just den här unika platsen", har dom ej sökt tidigare.

Finns det något där i skogen dom gömt kroppen i? Typ nån gammal brunn, eller något militärt? Konstigt säga det är en unik plats.
Citera
2022-11-02, 21:14
Medlem
panzertaxs avatar
Fantastiskt jobb av polisen ändå. De har lyckats hitta platsen utifrån att kartlägga hur MGM har rört sig. De bekräftar att de inte sökt där innan.
Citera
Medlem
Evil_Santas avatar
Förstår inte poängen med denna typ av presskonferenser när förundersökningssekretess råder. Räcker att informera anhöriga till den som hittats och därefter skriva ett kort pressmeddelande på polisens hemsida.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Ingen verkar ha berättat något i förhör utan de har kunnat hitta platsen på egen hand. Det är bra. För nu börjar arbetet med att lägga fram information och bevis i förhör för att kontra deras lögner.

Men tjejerna som är häktade, hade de möjlighet att se nyheterna nu ikväll alltså?

nej det har dom inte dom sitter med restriktiooner
Citera
Medlem
tingsryd2.8s avatar
Hur funkar det, får för mig att (vissa?)mobiler kan fortsätta sända signal även när de är avstängda? Eller är jag ute å cyklar
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zugfahrer
Så man har jobbat fram dumpningsplats i förundersökningen genom kartläggning av de misstänkta! Så deras rörelsemönster kommer från mobilerna? Plus de är inte hörda ännu om att de hittat T. Blir lite hett om öronen imorgon då.

Bra fråga. Det var det jag frågade tusentals sidor bakåt. Om de följer deras rörelsemönster genom mobilerna borde de kunna se vart de varit.
Men kanske tillsammans med vittnesuppgifter också?
Bra jobbat iallafall! Finns kroppar som inte hittas förrän efter lång lång tid
Citera
Medlem
Vad är det för stolpskott som kommenterar på SVT!? ”Kommer de försöka fastställa dödsorsaken?” ”Ja det skulle jag tro”
Citera
2022-11-02, 21:15
Medlem
panzertaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beck86
Polisen säger en sak... Verkligheten någon annan.... Jag låter polisen arbeta på sitt sitt... Jag tycker själv att polisen arbetar på ett sådant sätt att "dom spelar dumma"...
Detta arbetssätt hatar jag.... Polisen väljer att backa för att spela dumma....

Polisen vill ha hjälp från allmänheten - men så fort alla pusselbitar läggs på plats blir polisen helt..... "va? Vaf gör vi här?"

Polisen säger att dom inte har sökt på detta stället - det är fel. Dom arbetar på ett sånt sätt att dom spelar dumma. Litar inte av mina kollegor säger - det är bara för att spela spel och att media inte ska ställa mer frågor än söm behövs

Du verkar snacka en väldans massa strunt och bara vilja vilseleda. Igen.
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi

Finns det något där i skogen dom gömt kroppen i? Typ nån gammal brunn, eller något militärt? Konstigt säga det är en unik plats.
Unik plats känns som en brunn ja, som sedan täckts över(?) eller nån jävla källarliknande/bunkerliknande
Citera
Medlem
Vilken jävla efterbliven diskussion i SVTs sändning efter presskonferensen. Var det bara en av reportrarna som kollade på presskonferensen eller? Den äldre av dem ställer ju samma frågor som svarats på för mindre än två minuter sedan...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi

Det reagerade jag med på.. det måste vara något speciellt på platsen? 🤔
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in