2022-11-02, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av [Strange Days]
"De två misstänkta kvinnorna omhäktades under onsdagen. De båda nekar till brott.

'Min klient förnekar brott. Hon har inte gjort det som hon anklagas för. Hon är besviken över att bli omhäktad och tycker inte att det är rimligt', skriver ena kvinnans försvarare, Maria Birkhammar, i ett mejl till Aftonbladet, efter omhäktningen.

Den andra kvinnans försvarare vill inte ge någon kommentar.

– Av principiella skäl vill jag inte kommentera detta, för det här liknar ingenting annat, säger Mikael Svegfors, till Aftonbladet."

Det talar väl isåfall emot att någon av dem har brutit ihop och golat ifall de båda fortfarande nekar till brott?
Citera
Medlem
Beck86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borjeBandit
Nej det betyder bara att den inte hittats tidigare.

Nej... Dom har gått där tidigare
Citera
Medlem
Queenofqueenss avatar
Kan man ha flyttat hennes kropp i efterhand? Tänkte skriva det i min tidigare inlägg. Men polisen verkar ha sökt av där en gång tidigare utan resultat.
Hemskt det här. Tankar till anhöriga och vänner.
Citera
Medlem
Mercedes avatar
Förstod direkt att MA måste ha "öppnat sitt hjärta" när hennes försvarare inte ville ge någon kommentar om omhäktningen:
"Den andra kvinnans försvarare vill inte ge någon kommentar.
– Av principiella skäl vill jag inte kommentera detta, för det här liknar ingenting annan, säger Mikael Svegfors, till Aftonbladet.

Medans JJ:s advokat för fram JJs syn på det hela:
"”Min klient förnekar brott. Hon har inte gjort det som hon anklagas för. Hon är besviken över att bli omhäktad och tycker inte att det är rimligt”

Troligen har inte kroppen flyttats men möjligt den var så pass gömd att de inte hittat den tidigare. MA har säkert detaljerat fått berätta var och hur kroppen är gömd.

Blir en riktigt spännande fup när den dagen kommer.
Citera
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hello87
Kroppen har ej flyttats! Hur kan då MGM peka ut kroppen

Kanske har missat något men vart står det att gärningsperson pekat ut vart kroppen finns? Då menar jag inte någon enstaka fbanvändare som påstår något utan mer verifierat i media eller från polis/advokat/åklagare
Citera
Medlem
Jag försöker verkligen hänga med i denna tråd, men det är ju omöjligt eftersom folk spinner som vanligt på vad en kompis kompis kompis sagt.
Jag försöker förstå vem är vem i alla förkortningar, ett meddelande eller likande skulle hjälpa.
Citera
Medlem
Stormpiskares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadyLagun
aftonbladet sänder
Tacksam om du kan länka.
Citera
2022-11-02, 20:35
Medlem
Med tanke på att de har sökt på området vid flera andra tillfällen så kan man ju fundera på att någon kanske har gömt henne där väldigt nyss. Det är bara en spekulation.

Må hon vila i frid och att monsterna som har gjort det här får ett rent helvete. Jag tror dock inte att J.J och M.H har gjort detta själva.
Senast redigerad av 99amakar 2022-11-02 kl. 20:37.
Citera
Medlem
Beck86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hassanmebyssan
Var har du dessa uppgifter? Markägaren har sagt att de tidigare sökt på hans mark, inte att de sökt exakt där de hittat henne.

Dom har gått härifrån.... Samma ställe.... Kroppen har förflyttats... Till 10000000000000%
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jimmy007
Jag försöker verkligen hänga med i denna tråd, men det är ju omöjligt eftersom folk spinner som vanligt på vad en kompis kompis kompis sagt.
Jag försöker förstå vem är vem i alla förkortningar, ett meddelande eller likande skulle hjälpa.
Kolla sammanfattningen i trådstarten först.
Citera
2022-11-02, 20:36
Medlem
C.Ps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hello87
Hur kan då MH eller JJ säga vart kroppen är

Va? Är det bekräftat att ngn av dem har berättat om vart T fanns?
Citera
2022-11-02, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
I Beatafallet beskrevs vanskligheterna med sök över ett större område. Det var nog samma här då.

Det tror jag också, oavsett en lättnad för hennes anhöriga om det nu är T.
Men många frågetecken ❓
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in