2022-11-02, 19:37
Medlem
Fy fan va hemskt med grannen som knacka på ändå, o efteråt hörde sparkar … tänk om Tove fortf levde och försökte pocka på uppmärksamhet att det va något som faktiskt va nödläge ! Att hon hörde grannen ringa på o försökte få dom att komma upp igen tex 😖
Citera
2022-11-02, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whyman
Fast det är ju inte öster om Vetlanda. Har du någon anledning att försöka spåra ur tråden?
Exakt läge är inte givet ännu och inte om det är Tove häller. sydöst säger dom där ligger Biltema iallafall. Från Centrum ja.
Citera
2022-11-02, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av easycomeeasygo
Vad är det som säger att det verkligen kommer ta flera månader innan åtal kan väckas? Visst kvarstår en hel del arbete, det förstår jag, men i många fall man läser om så väcks ju åtal ibland redan efter 1-2 månader?

17 november senast läste jag
Citera
Medlem
[quote=G2GO|82269156]Till er som skriver att det kanske inte är Tove. Det är klart som fan att det är henne de har hittat. Polisen gör en riktad insats i just det området för att leta efter henne. Tror ni att de bara stöter på ett random lik och sedan håller en pressträff angående Tove? Dumfanar[/QUOTE

Det är inte klart som fan , så länge som inte polisen kunnat identifiera personen.
Citera
Medlem
Jag vill se/lyssna till (helst se!) Polisens presskonferens klockan 21:00 idag. Vet du var jag tar del av den?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yourmotherwillknow
Jag kollar Spotify 1 gång i timmen för att se om de släppt nytt avsnitt. Första kom ju i fredags, andra igår och hoppas han får ut avsnittet snarast. Samtidigt är jag lite rädd att det har blivit en del av förundersökningen och kanske inte kan släppas förrän allt är klart?! Har inte en aning hur eller om det eventuellt skulle påverka poddavsnittet.

Det som har hänt är helt galet hemskt såklart men själva brottet är otroligt intressant att följa.

Håller med! Tänkte att han släppte 1 gång per vecka men det kan ju såklart inte stämma, det är ju pågående.
Det kanske faktiskt är munkavle på det? Men å andra sidan så kan han inte släpp ifall han inte vet vem, ifall infon inte är bekräftad osv. Men sjukt verkligen. Får vänta 1h till så kanKe det händer ngt. Ovanligt med tjejer? Kanske drf det blir så intressant. Så jävla skumt
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bunks
Jag forstar din misstanksamhet men jag lovar att du inte behover vara orolig. ALLA hasttjejer ar INTE psykopater.

Nej du har såklart rätt inte ALLA men nästan.

Delar med mig några ååååääääööööö som du saknar.

Högst troligt att JJ gjort det här själv för att sedan få hjälp av andra som MH som möjligtvis blir dömd för giftefriden.
Citera
2022-11-02, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
"”För närvarande ingen ändring i rubricering”, skriver Adam Rullman i ett mejl."

https://www.expressen.se/nyheter/dod-person-hittad-i-vetlanda/

Inte oväntat förstås. Man behöver säkert göra obduktion, undersökningar först, och dessutom kanske ha kopplingar mellan ett mord och de häktade.

Det tror jag inte, man behöver nog bara fastställa att det är rätt döing.
Citera
Medlem
Beck86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av missy123
Samtidigt var hon så ”smart” att hon tog med TTs mobil när hon åkte med grannen och sa till polisen i förhör att både hon och MH åkt dit.. när grannen kört endast henne🤯 hon borde då fattat att polisen skulle kolla upp uppgifterna med grannen.. JJ är inte en seriemördare och är nog inte insatt i hur hon skulle kunna komma undan efter ett mord..

Jag tror.... Eller är rätt säker på att mordet inte va planerat..... Förmodligen hände dådet på några sekunder.... Någon GM fick förmodligen svarta ögon och då bragde tösen om livet.
Det som händer därefter - är en s.k snabb, ogenomtänkt manöver, för att städa upp efter sitt ogenomtänkta mord.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av easycomeeasygo
Vad är det som säger att det verkligen kommer ta flera månader innan åtal kan väckas? Visst kvarstår en hel del arbete, det förstår jag, men i många fall man läser om så väcks ju åtal ibland redan efter 1-2 månader?

Oftast är det NFC som är bromsklossen. Tar månader att få svar på vissa prov. Ett halvår från nu är en rimlig gissning.
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av radbean
17 november senast läste jag

Det skjuts ju upp hela tiden.
Citera
Medlem
Skaraborg2s avatar
Kommer att ta tid.

Citat:
Ursprungligen postat av Fenixcomp
Första inlägget någonsin på fb så va snälla nu nu.

Förstår att det tar tid innan FUP osv kommer ut, men kan man potentiellt få veta något kring möjliga dödsorsaker redan nu i dagarna?

Tyvärr inte för det är mycket arbete innan det kommer en FUP.

Något kanske vi kommer att får reda på? Polisen håller ju en presskonferens i kväll kl. 21.00. Få vad denna kan ge?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in