2022-11-02, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan13
En fundering, i podden försvunnen . Sa inte grannen att när han först såg cykeln så stod den dumt till. När dom sedan kom tillbaka så låg en påse i den .. eller har jag drömt?!

Tänkte om det var ett täcken på att någon fraktat bort kroppen medans hon handlade på donken ??

Skrev detta tidigare i tråden då jag tänkte liknande. Jag tror den/dom personerna JJ kallade ”Mamma” var dit ringda för att bära ut kroppen. När det var klart så skulle MH lägga ut påsen.

Möjligtvis att dom som hämtade kroppen sedan åker i en röd bil till McDonalds.
Citera
2022-11-02, 19:21
Medlem
Expressen skriver oxå att markägaren, på vars mark det har varit avspärrningar flera gånger sen Tove anmäldes försvunnen, känner att det är fruktansvärt att en avliden hittats på dennes marker

Det måste vara tydligt att detta område varit högintressant hela tiden och kan kännas märkligt att det tog så lång tid att hitta den avlidne, kan jag tycka
Citera
2022-11-02, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beck86
Ni som tror att grepen har använts på Tove - släpp det.
Personen i fråga har HÄST.....

Dessutom är hon lite mer smartare att inte sälja ett mordvapen på sin egna Facebook.

Smartare? Japp så sitter hon häktad med
Citera
2022-11-02, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Vilseledning ...
Jo det förstår jag, men ändå så iskallt att säga så😪
Citera
2022-11-02, 19:23
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Ja, och varför är det relevant när kroppen utanför Vetlanda hittades, vad har restriktioner med saken att göra?

Hiner inteläsa tråden riktigt nu, så jag vet inte vad skribenten i fråga var ute efter.

Men jag tänker att det kan möjligen finnas ett elller felra samband där.

- antingen har man redan haft allt klappat och klart inför förhandlingnen, dvs begärda restriktioner med lättnader, och det iaf i ett fall av de två kan hända att kroppen ännu inte hade hittats. I det andra visste man om kroppen, men man hade redan lättat restriktionerna för en av dom, och ansåg att man fick löpa linan ut.

Vet inte om man kan begära fulla restriktioner på nytt, mellan förhandlingarna?

- en av tjejerna, eller bägge har berättat var platsen är

- man ville att tjejerna skulle få ta del av vad som skrivs i media, om fallet, om vad som sägs om dom mm för att sätta lite press på dom

- om man visste om fyndet av kroppen vid förhandlingarna, kan det ha bestämts att de redan inlämnade dokumenten om begäran om förlängning av åtlastiden fick kvarstå med önskan om de restriktioner som begärts (dvs lättnaderna).Jag vet inte om man kan ändra något så tätt inpå.

Säkert någon annan som känner till mer om allt dt här.
Citera
2022-11-02, 19:24
Medlem
Krickedixans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snasavglas
Du är inte lite trög du. Tekniken kan inte få folk att berätta vad de har gjort, och man är inte skyldig att säga ett dugg som tilltalad i ett brottsmål. Givetvis kan de välja att vara helt tysta. MH kommer inte klara det, men JJ kommer vara knäpptyst.

Tror inte de kommer klara av att vara knäpptysta. De kommer förhöras så många gånger och få bevis kastade mot sig så de till slut pratar. De handlar om veckor ev månader med förhör.
Vi får väl se i FUP: en när den kommer till våren och jag är helt säker på att båda kommer prata.
Citera
2022-11-02, 19:25
Medlem
gubbroras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Det framkommer väl mer allt eftersom.

I princip allt framkommer i polisundersökningen, dvs från och med nu. Det är därför det inte finns något av vikt att presentera i samband med häktningen(förutom misstanke och eventuella indicier )
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whyman
Skrev detta tidigare i tråden då jag tänkte liknande. Jag tror den/dom personerna JJ kallade ”Mamma” var dit ringda för att bära ut kroppen. När det var klart så skulle MH lägga ut påsen.

Möjligtvis att dom som hämtade kroppen sedan åker i en röd bil till McDonalds.

Det låter troligt. Hon fick veta utanför donken att arbetet var utfört. Kunde således åka hem i lugn och ro.

Sov gott fina T ❤️❤️ Beklagar sorgen för din familj.
Citera
Medlem
panzertaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beck86
Ni som tror att grepen har använts på Tove - släpp det.
Personen i fråga har HÄST.....

Dessutom är hon lite mer smartare att inte sälja ett mordvapen på sin egna Facebook.

Den här personen förefaller inte smart alls. Någonstans.
Citera
Medlem
movingmads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zugfahrer
På presskonferensen kommer vi få veta att det är Tove. Men för utredningens känslighet inget mer. Så vi kan inte förvänta oss fler svar idag, såsom om riktad sökning var efter medgivande, dödsorsak, hur kroppen låg.
Vi kanske åtminstone kan få bekräftat vart exakt den har hittats.
Citera
Medlem
Bunkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snasavglas
Å andra sidan är det PRECIS vad en psykopat skulle säga...

Jag forstar din misstanksamhet men jag lovar att du inte behover vara orolig. ALLA hasttjejer ar INTE psykopater.
Citera
Medlem
Vart kan inslaget med grannen ses?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här