2022-11-02, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Diskmaskin1234
Precis som Jonna som styckmördade sitt ex flickvän, hästtjej…

Ja, alla hästtjejer är såklart psykopater. Dessutom råstarka, kan bära en häst med en hand…
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PoljeX
S*ar*a Lundbl*ad i Kalmar? 18 år. Motivet ansågs vara pengar, pappan var god för antal miljoner.
Samma dom för pojkvännen.
De överklagade men HR tog aldrig upp fallet.

E det inte hon Jonna Henningsson som styckmördade en kärleks rival i Askersund han/hon tänker på?
Kan i o för sig vara det du skriver också …
Citera
Medlem
Krickedixans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av linakova
Nej, det brukar jag inte. Men i just det här fallet så talar vi trots allt om två MGM som lyckats hålla tyst i ett par veckor i häktet. Spontant undrar man ju om det inte blir så att det är M som kvittrar och J som håller tyst. Det är den bilden man får av det hela. Men jag kan ju ha fel.

Om du inte är van att läsa FUP :ar tycker jag du ska läsa den om skjutningen av unga Adriana i Botkyrka.
Där kommer du att se hur mycket polisen vet och hur mycket som kommer fram i kameror, kvitton, förhör med vittnen både på plats och i närhet av mordet. Kläder som gås igenom och skickas för analys.
Det är intressant. Polisen har full koll och folk pratar även de som egentligen var måltavlan för skjutningen.
Det kan ta ett tag innan jobbet är gjort men inget åtal kommer väckas innan de är helt klara och har en klar syn på vad som hänt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av buhusan
Podden ”Försvunnen” tar upp detta fall och i slutet av dagens avsnitt har tydligen programledaren fått ett anonymt tips och behöver kontakta polis. Lät som att det var ett ställe att leta på. Kan det vara utav det tipset som hon är hittad tro?

Jag kollar Spotify 1 gång i timmen för att se om de släppt nytt avsnitt. Första kom ju i fredags, andra igår och hoppas han får ut avsnittet snarast. Samtidigt är jag lite rädd att det har blivit en del av förundersökningen och kanske inte kan släppas förrän allt är klart?! Har inte en aning hur eller om det eventuellt skulle påverka poddavsnittet.

Det som har hänt är helt galet hemskt såklart men själva brottet är otroligt intressant att följa.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 69donpapa
Nä sant, skulle ju iofs kunna vara försvunna El fakir från Sydöstra Israel också.

Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Enligt flera i tråden har ju anhöriga fått besked om att hon hittats. Det är väl ändå ganska säkert att det är Tove?

Trådar på flashback, hur mycket är det värt när allvaret gäller?
Citera
2022-11-02, 19:10
Medlem
gubbroras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
I och med att häktning äger rum kommer det FUP.

FUP betyder förundersökningsprotokoll och är det underlag som åklagaren fattar beslut om åtal på.
Det innebär att att det som nu är häktade kommer att kvarstanna i häkte fram tills rättegång. Under den tiden pågår polisundersökningen. När åtal väcks så publiceras förundersökningen. Just nu är den antagligen väldigt tunn och ointressant
Citera
Medlem
borjeBandits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 69donpapa
Har det visst. Snälla. Läs

Ni är ett par stolpskott som dragit den slutsatsen efter att ni INTE LÄST ordentligt. Har följt tråden sedan dag 1 och det har aldrig framkommit annat om något sådant än av er som läst fel eller inte läst alls
Citera
Medlem
zugfahrers avatar
På presskonferensen kommer vi få veta att det är Tove. Men för utredningens känslighet inget mer. Så vi kan inte förvänta oss fler svar idag, såsom om riktad sökning var efter medgivande, dödsorsak, hur kroppen låg.
Citera
2022-11-02, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av termometern
Vem skulle det annars vara? Hulda, 90 år, som råkade halka på en våt sten?

Klart det är Tove. Tyvärr

Kan vara, det är trots allt inte bekräftat ännu.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Linalo1990
Ja, alla hästtjejer är såklart psykopater. Dessutom råstarka, kan bära en häst med en hand…

Det är ju inte helt osant. Starka som fan är de av allt kånkande med balar och grejer. Kanske inte Pippi-starka men betydligt starkare än genomsnittsbruden.
Citera
Medlem
Krickedixans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kebabfrulle
Nja inte säkert, hästtjejen var planerat mord och ett väldigt grovt sådant med.
Detta här kan vara dråp.

Så kan det vara men minst 10 år tror jag nog,
Citera
2022-11-02, 19:12
Medlem
Vila i frid Tove 🥺 (det känns uteslutet att det inte skulle vara Tove som hittats)

Har följt detta sedan dag 1, senaste dagarna har jag tyvärr inte hängt med i varenda inlägg i tråden då det varit typ över 50 nya på en natt när jag sovit..

Jag hoppas att GM kommer ruttna i fängelset för att ha gjort detta!

Någon som vet var presskonferensen kommer sändas ikväll? Aftonbladet brukar livesända, gör dom det vid denna?

Hittades hon nära JJs pappa? Verkar vara lite skilda uppgifter i tråden om det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in