2022-11-02, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
+1
hade de lyckats dumpa cykel o mobil så hade det nog sätt väldigt annorlunda ut, nu trasslade dom sig in i för många lögner, speciellt JJ vilket jävla stolpskott!!

Ja samt de va nog inte helt rena /drogfria
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Troligen inte hittad på pappans mark.

https://www.vetlandaposten.se/2022-11-02/markagaren-chockad-efter-fyndet-fruktansvart-att-en-kropp-hittas-pa-vara-marker

Vad får dig att tro att det är där?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av missy123
Om det är så, så måste MH ha ett jävla bra psyke.. aldrig i helv… att jag skulle stannat med en avliden person i lägenheten som jag sett mördas.. usch nackhåren reser sig bara jag tänker på det..

Tar hon tunga droger så ja
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snickartasken
Brukar man frakta avlidna brottsoffer i likbilar?
Första gången jag ser det. Trodde man gjorde det med ambulans eller skåpbil.
Ambulans transporterar i princip aldrig avlidna personer. De fordonen behövs till annat. Det är begravningsentreprenörer som blandas in för transport.
Citera
2022-11-02, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av termometern
Minst 18 år??? Vi snackar om fucking svenskt rättsväsende nu. Blir max 3 års fängelse

Eller också blir det frikännande, om åklagaren inte kan bevisa vem av de båda häktade kvinnorna som har gjort vad mot Tove.

Ett nytt Lindome-fall alltså.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Babblarna97
Livstid är ju inte livstid ”egentligen”… om det är så du säger att man sitter 10 år innan man kan ansöka om tidsbestämt.
Tommy fick ju livstid, men ändå kom han ut efter 26 år. Så svenska rättsystemet är lite av dubbelmoral i den fattningen. Livstid i tex usa är verkligen livstid.

Det där med livstid i Usa är också en fel vinkling de har som i Sverige rätt att ansöka om tidsbestämt i vissa delstater. Samt de har olika befattningar life without parole och life with parole . Så att man alltid hänvisar till Usa och drar det att i usa är verkligen livstid /livstid men så är de ju ej riktigt. Men som sagt beror på delstat samt federalt osv. Riktigt invecklat system men de har ju strängare straff generellt i allt . Men som sagt vissa delstater så kan du få 10 år till livstid t.ex då har du rätt att ansöka om parole efter 10 år . Men du kan lika gärna få avslag och verkligen sitta kvar tills du dör . De där nämnderna släpper inte gärna ut folk .
Citera
Medlem
gubbroras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av missy123
Men hur ser kroppen ut om polisen fortfarande inte är 100% säker på att det är Tove?

För att vara 100% säker krävs antagligen DNA, tandkort eller anhörigs identifikation. Vi har ingen aning om i vilket skick kroppen är i men tämligen självklart att polisen vill vara 100% säkra annan man går ut offentligt med namn
Citera
2022-11-02, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av justtalktrue
Stilla er!
Det är ännu inte bekräftat att det är Tove.

Vem skulle det annars vara? Hulda, 90 år, som råkade halka på en våt sten?

Klart det är Tove. Tyvärr
Citera
2022-11-02, 18:43
Medlem
Malacodas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Nej tiden är förbi. Det kommer att bli ordentligt kännbara straff här. Dock vet vi inte om det i slutändan blir mord eller dråp som blir aktuellt. För eventuell medhjälpare är ju läget ett annat.

Fast dom är kvinnor, så någon sorts rabatt blir det nog oavsett, tyvärr
Citera
2022-11-02, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bekannelse
Vad får dig att tro att det är där?

Kan inte läsa artikeln. Men eftersom markägaren är chockad och pratar med pressen, utgår jag från att det inte är på J s pappas mark.
Citera
2022-11-02, 18:44
Medlem
johannes111s avatar
Hur kan ni va så säkra på att det blir mord? BO har ju frivilligt gått hem till MGM, där det mycket väl kan ha uppstått bråk och i stridens hetta hände det som nu har hänt. Därav kan MGM hävda dråp och brott mot griftefriden.

Eller vad har jag missat?
Citera
2022-11-02, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Nej tiden är förbi. Det kommer att bli ordentligt kännbara straff här. Dock vet vi inte om det i slutändan blir mord eller dråp som blir aktuellt. För eventuell medhjälpare är ju läget ett annat.

De är rätt unga gissar på 10 till 14 år som påföljd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in