2022-11-02, 17:40
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StonesThrow81
Ingen tvil om at tiltalte og hans kone er en duo... Resten får tas i kveld

Var en ny bruker innom tråden som påsto hun hadde pakket sakene for lenge siden.

Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Nå som dommen er sluppet er det jo greit å minne om hva siktelsen i Lørenskog-saken handler om.

Vedkommende er siktet for drap eller medvirkning til drap. Politiets siktelse handler ikke om kidnapping.
Både etterforskningen og siktelsene viser med all tydelighet hva som er politiets reelle hovedhypotese.

Ja, det er verd å merke seg ordlyden i siktelsen. I motsetning til mannen i 20-årene vi først fikk vite om i forrige uke, han var visst siktet for medvirkning til frihetsberøvelse. Men kommer PSS til å snakke?
Senast redigerad av Svartediket 2022-11-02 kl. 17:43.
Citera
2022-11-02, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu
Hettemann2 kom ut av senteret. Han er ikke, som hettemann1, observert signaliserende ved hjelpemiddelsentralen og gående i retning av SV4 på et tidspunkt noe kan ha tilstøtt Fru Hagen. Han ser for det meste også ryggen på en særs godt tildekket person der han vandrer noen meter bak i videoopptaket.

Men klart de kunne etterlyst vedkommende med tanke på at denne kunne ha gjort observasjoner av hettemann1 på vei ut av senteret før hettemann1 passerte utgangen der. Han kunne kanskje klart å tippe høyden på denne særs godt tildekkede personen. Gitt opplysninger om farger på klær, skotype, at personen bar maske osv.

Hettemann1 ser derfor ut til å ha vært langt viktigere for dem å få opplysninger om. Ikke så vanskelig å forstå med tanke på observasjonene gjort av han under gåturen han foretok den dagen.
er vi ikke ferdig med h enda. Jeg dummet meg ut ved å skrive at han ligner th men det gjør jeg ikke en gang til.
Citera
2022-11-02, 17:47
Medlem
Citat:
Her er VGs første artikkel om dommen:

Han er dømt til 3 år og 3 måneders fengsel.

Tiltalte skal nå dømmes for seks helerier, ett tilfelle av hvitvasking og dokumentforfalskning. Heleriene og hvitvaskingen er begått blant annet ved bruk av omfattende misbruk av andres identiteter», står det i dommen

https://direkte.vg.no/nyhetsdognet/news/loerenskog-siktet-doemt-i-heleri-sak.qDNube_v2?utm_source=vgfront&utm_content=hoved lopet_row3_pos1&utm_medium=df-86-d30cd1ce

I tillegg TV2:

https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/drapssiktet-mann-31-domt-for-grovt-heleri-og-hvitvasking/15236791/
straffenivået i norge skremmer ikke kriminelle akkurat.
Citera
2022-11-02, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Var en ny bruker innom tråden som påsto hun hadde pakket sakene for lenge siden.

Ja, det er verd å merke seg ordlyden i siktelsen. I motsetning til mannen i 20-årene vi først fikk vite om i forrige uke, han var visst siktet for medvirkning til frihetsberøvelse. Men kommer PSS til å snakke?
Tipper han har snakket. Stusselig dom ut fra gjerningsbeskrivelsen.
Citera
2022-11-02, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
er vi ikke ferdig med h enda. Jeg dummet meg ut ved å skrive at han ligner th men det gjør jeg ikke en gang til.

Som jeg vel har skrevet før og nå da gjentar. Du har ikke dummet deg ut, hettemannen er TH.
Citera
2022-11-02, 18:06
Medlem
Citat:
Nå som dommen er sluppet er det jo greit å minne om hva siktelsen i Lørenskog-saken handler om.

Vedkommende er siktet for drap eller medvirkning til drap. Politiets siktelse handler ikke om kidnapping.
Både etterforskningen og siktelsene viser med all tydelighet hva som er politiets reelle hovedhypotese.

Siktelsen taler sitt eget språk, selv om politiet til tider forsøker få det til å fremstå som om de parallelt har beholdt kidnappingshypotsen. Sånn holder man Holden og Hagen på en armlengdes avstand mens man jobber på for tiltaler.
Citera
2022-11-02, 18:07
Medlem
mister007s avatar
Citat:
Som jeg vel har skrevet før og nå da gjentar. Du har ikke dummet deg ut, hettemannen er TH.
Og hvem er han bak da?
Citera
2022-11-02, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mister007
Og hvem er han bak da?

Kunde på senteret.
Citera
2022-11-02, 18:17
Medlem
Citat:
Siktelsen taler sitt eget språk, selv om politiet til tider forsøker få det til å fremstå som om de parallelt har beholdt kidnappingshypotsen. Sånn holder man Holden og Hagen på en armlengdes avstand mens man jobber på for tiltaler.

Det brukes ikke en kalori på kidnappingshypotesen fra politiet sin side. Siktelsen mot TH er uendret, og siste brikken i puslespillet er snart på plass🧐
Citera
2022-11-02, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket

PSS bør nok forklare seg. Eller så er det kanskje noen andre som snakker. Vi får se hva som skjer.
De som forsøker å gjøre kidnapping til "hovedhypotese" bør forøvrig se på hva politiet faktisk gjør.
Citera
2022-11-02, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troverdig
Det brukes ikke en kalori på kidnappingshypotesen fra politiet sin side. Siktelsen mot TH er uendret, og siste brikken i puslespillet er snart på plass🧐

Når siste brikken er på plass skal ikke jeg prøve meg på noen gjetning rundt, men ellers enig. Ikke en kalori.
Citera
2022-11-02, 18:23
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:

Tipper at kidnappingshypotesen formelt står som nummer to helt til det er uomtvistelig
bevist at AE ble drept og at kidnapping er en villedningsmanøver.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in