2022-11-02, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
+1 hon måste gjort jävligt mycket motstånd.
synd att grannen/grannarna ej ringde snuten, men de kanske hade varit försent ändå(?)
Finns ingen anledning att ringa snuten, vad ska han säga? Han anande ju inget. Som sagt, JJ hade tydligen en historia av att skapa högljudda fester sen tidigare.
Citera
2022-11-02, 16:46
Medlem
Bunkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shvetsiya
Sker en ny häktningsförhandling igen nu med ändrad brottsrubricering, eller fortgår den som kom idag med nytt namn?

Antagligen ändras den från människorov till mord.
Citera
Avstängd
”En avliden person har under onsdagsförmiddagen hittats av polisen i ett skogsområde öster om Vetlanda. Det skedde efter en riktad polisinsats i det aktuella området” skriver åklagarmyndigheten. Det var således en RIKTAD insats. Det får mig att undra om någon av de häktade trots allt pekat ut platsen….
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ABanderas68
Helt öppet? Med risk för att bli påkomna?

Huruvida det var öppet eller ej kan vi ju bara spekulera i men utan att bli påkomna gick ju bra. Möjligheten finns ju såklart att de haft hjälp men rent viktmässigt så var det nog inga problem att göra det på endast de två som sitter häktade.
Citera
Medlem
thevowwws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fbc
EXAKT. Klart de kan släpa ut en kropp men diskret? Fick de hjälp av någon?

RESVÄSKA! Inte alls svårt att få in en kropp/människa i en resväska. Sedan två personer med adrealin som snabbt försöker bli av med kroppen.
Citera
Medlem
Citat:
Jävligt bra fråga. Två småpeckliga tjejer ska försöka få ut 50kg tjej ur lägenheten.

För inte fan har dom väl styckat henne?

Herregud vad folk krånglar till detta. Det är inte svårt att bära ut en kropp om man är två!!
Citera
Medlem
Citat:
Helt öppet? Med risk för att bli påkomna?
Jonna lyckades ju ta ut en kropp helt ensam utan att bli påkommen i Askersund . . . .
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fbc
Då hade de haft tillräckligt med bevis för min uppfattning har varit att de inte "hittat något" i lägenheten. Men har följt fallet sporadiskt.

Alltså att få ut kroppen kanske var ganska lätt, släpa in den i hissen och sedan släpa den till porten. Men osedda? Och sen in i en bil? Känns som grannar borde ha hört frustande och oljud i porten...

Det låter ju som upplagt för att nån av grannarna skulle ha kikat ut, åtminstone genom ett titthål.

Så jävla kyliga kan dom väl inte ha varit? Eller de kanske var berusade, stressade - ordentligt med stresspåslag och då kanske man inte tänker så mycket, ”bara gör”….
Citera
2022-11-02, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarolineMM
Usch vad ledsen jag blir, stackars Tove 😭❤️

Utan att verka känslokall så ska det bli intressant att läsa fupen sen, JJ och MH verkar vara totalt känslokalla!!

Finns inga ord med att ta livet av 21-årig kvinna som dessutom var en vän till vänninorna som nog har gjort detta.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarolineMM
Känns troligast att han hjälpt till om vittnen sett de tillsammans på morgonen.
Ńej kroppen dumpades nog när han var borta på ärenden under söndagen eller sov.

nu har vi en förklaring till marketplace annonsen på greppen också.

Satt dom med kroppen i bilen på parkeringen vid katthemmet och vänta på att fadern skulle lämna hemmet?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av missy123
Jag hoppas på många fler år än så, straffet ska kännas ordentligt😩
Eksjö tingsrätt är kända för att döma hårt så dom får nog vad dom förtjänar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medvetenommycketxx
Står i Vetlanda posten att hon hittades i ett skogsområde.

https://www.vetlandaposten.se/2022-11-02/extra-person-hittad-avliden-i-vetlanda--polisen-kallar-till-presstraff

Men skogsområdet ska vara nära vattendrag, jag vet det, och jag vet att det är nära JJ pappas hem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in