2022-11-02, 12:23
Medlem
D3adknights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Nu kommenterade jag inte krigsmakten där jag f.ö. flera gånger hävdat att Ryssland inte är så stora som många tror annat än på kärnvapen men att bestämt hävda att ryssar är dummare än ukrainare är ju bara löjligt. Är svenskar dummare än norrmän? Pinsam nivå på många kommentarer här.

Så du tycker att det det ryska sättet att kriga visar på kompetens och list? .

Nej, du kan ju inte påstå att dom är smarta.

Dom är dåligt tränade, låg moral och ledarskap verkar vara en bristvara.

Jag byter då ordet "idiotiska/idioter" mot inkompetenta. Nöjd så? Pratar om soldaterna, ledarna och Putin. Inte civilbefolkningen i sig.

🙃

Edit: förtydligade.
Senast redigerad av D3adknight 2022-11-02 kl. 12:26.
Citera
2022-11-02, 12:25
Avslutad
Citat:
Nu kommenterade jag inte krigsmakten där jag f.ö. flera gånger hävdat att Ryssland inte är så stora som många tror annat än på kärnvapen men att bestämt hävda att ryssar är dummare än ukrainare är ju bara löjligt. Är svenskar dummare än norrmän? Pinsam nivå på många kommentarer här.

Icke desto mindre sant, vilket flera forskningsstudier påvisar. Du ser det klart och tydligt i filmer från terrorstatens militär, se hur de ramlar och kör av vägen, skjuter varandra och ibland sig själv. Ja, det kan tyckas dråpligt men vi snackar alltså om 150 miljoner byfånar som sedan februari bestämt sig för att kriga mot ett modernt och utvecklat folk.

Lyteskomik är ju bara förnamnet på terrorstaten ryssland.
Citera
2022-11-02, 12:27
Medlem
qwerty-66s avatar
Hmm... Förlorar Putler båda striderna?

Leaked Kremlin documents claim Russian President Vladimir Putin is secretly battling Parkinson's disease and pancreatic cancer
A Russian security services insider has claimed the dictator is battling two disease and is being "regularly stuffed with all kinds of heavy steroids" while trying to navigate his forces in the Ukraine war.

https://www.skynews.com.au/world-news/leaked-kremlin-documents-claim-russian-president-vladimir-putin-is-secretly-battling-parkinsons-dise ase-and-pancreatic-cancer/news-story/78df638b69d47c9fccbff3f102b45237

Tumors can still grow back in many patients. So, on average, patients whose tumors were resected live for 2.5 years after their diagnosis and have a five-year survival rate of 20 to 30 percent.
Citera
2022-11-02, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Enligt ett telegramkonto ja.

Väldigt mycket vete hamnade i väst om Turkiet räknas dit. Men det är inte problemet. För kommer Ukrainas vete ut på marknaden så sjunker priset. Och alla länder kan handla vete.

Ett stort problem när det gäller mat är att Kina köper upp allt och Indien har minskat sin export. Det var problem redan innan kriget.

Kina är egentligen den stora boven. De klarar inte längre föda hela sin befolkning när det gäller ris mm. De har förstört sin jordbruksmark. Dessutom är de dåliga att ta hand om sina grisar. När Grispesten kom till Kina fick de nödslakta hälften av sina grisar, som i sin tur var 25 procent av världens grisar.
Citera
2022-11-02, 12:32
Moderator
-Info-s avatar
Citat:

Bor man i ett samhälle där våldsbenägenhet premieras före intelligens, och mutor/korruption går före riktiga betyg, då kan dumheten bli väldigt utbredd inom vissa institutioner.

Jag kan tänka mig att den ryska armén är ett sånt ställe. Det skulle förklara varför de ständigt gör bort sig, trots att deras armé på papperet faktiskt är väldigt formidabel.

Fel personer vid beslutande positioner helt enkelt.
Citera
2022-11-02, 12:35
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ryssarnas dumhet beror på att man är korrumperade men inte vill inse det själva. Det är därför man blir förvånade när 1.5 miljoner vinteruniformer saknas. Att man blir utan bränsle när man är på väg att inta en stad. Att man inte ens har materiel att utrusta sin egen armé med. Så visst, det är en form av dumhet. Man vad kan man vänta sig när deras egen President är den mest korrumperade av alla. Helt patetiskt.
Citera
2022-11-02, 12:36
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Bor man i ett samhälle där våldsbenägenhet premieras före intelligens, och mutor/korruption går före riktiga betyg, då kan dumheten bli väldigt utbredd inom vissa institutioner.

Jag kan tänka mig att den ryska armén är ett sånt ställe. Det skulle förklara varför de ständigt gör bort sig, trots att deras armé på papperet faktiskt är väldigt formidabel.

Så du menar att det är skillnad på Ryssland och Ukraina?
Bl.a. så har Ryssland har haft tre gånger högre utveckling på BNP än Sovjets kornbod Ukraina sen splittringen av Sovjet.
Citera
2022-11-02, 12:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-

Är ju bara att kolla hur de dumma jävlarna bygger sina tanks. Tornet proppas fullt med ammo och när det sen kommer en takslående smällkaramelll så... ja, ni vet....
Citera
2022-11-02, 12:39
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Innerfittefett
Ha ha vilka muppar!

De fattade ju att transporterna skulle fortsätta utan deras medverkan och fick då kalla fötter.

De hade ju bara sett svaga och löjliga ut annars.

Lavovs resa till afrika skulle även ha vart bortkastad då, om ryssarna skulle ha dragit sig ut. Likaså bir man officiellt stämplad som "svält-görare 2022" då. Läste även någonstans att ryssarna önskar kränga sitt konstgödsel samtidigt i denna deal.
Citera
2022-11-02, 12:40
Medlem
Citat:
Så du menar att det är skillnad på Ryssland och Ukraina?
Bl.a. så har Ryssland har haft tre gånger högre utveckling på BNP än Sovjets kornbod Ukraina sen splittringen av Sovjet.

Ja, Rysslands BNP består av export av primary goods medan halva befolkningen lagar mat över vedeld.

Patetiskt
Citera
2022-11-02, 12:40
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hillsongsweden
Är ju bara att kolla hur de dumma jävlarna bygger sina tanks. Tornet proppas fullt med ammo och när det sen kommer en takslående smällkaramelll så... ja, ni vet....

Jag tror det beror på att de inte värderar människoliv. Sovjet och senare Ryssland ville bara ha en massa billiga stridsvagnar och struntade i om många sprängdes.
Citera
2022-11-02, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pinnpelle88
Det är inte bara civila som använder vatten, el och internet. Även UAF gör det, vilket gör infrastruktur till legitima mål.

Borde stå i den där Krigets regler boken ni skriker med tårarna i ögonen hesa över..

Inte ens rysk statsmedia försöker ju skönmåla det som du gör. Att du orkar. Byt översättningsprogram. Sista raderna är svårbegripliga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in