2022-10-20, 19:12
Medlem
xytrazs avatar
Jag skulle bara vilja undra hur ett normalt intag sker,
dvs där ingen doktor som har skrivit ut det på recept, säger åt en att krossa en 8mg tablett för att snorta det efter att 8st linor radats upp, och bara köra 1st lina ?

Dom kommer i blister 7x 8mg, och även här står det hur man skall köra ett intag.
Att låta tabletten smälta under tungan, som man får instruktioner om för lite övrigt inom tablett form just för ångestdämpande/smärtlindring.

Det är inte alla som vill följa direktiven genom snorting, eller annat knas genom sprutor och grejjjer asså. Sjukt att folk sitter och rekommenderar detta och tro det är bäst, för att vadå ?

Dessutom satt någon "överläkare" och babbla om att folk skulle dö runt grammet .

Om man nu har en tablett på 8mg och aldrig tagit Subutex innan, och sätter skiten under tungan för att tas upp genom slemhinnorna, så är ju allt grönt, eller hur ?

Det står klart och tydligt att ingen större effekt ges på doser över 24mg, även om man skulle vara intolerant.

Så till min fråga nu, om någon verkligen vill svara hehe. Men jag har verkligen försökt att hitta någon som beskriver ett intag genom det ordinare tillväga sättet här på fb ?!

Jag kör en 8a under tungan, och har aldrig testat denna medicin förut,

Vad egentligen skulle hända, om man tänker utöver "ruset" som kommer infinnas sig ?

Eller har du redan beskrivit det i ditt fina inlägg och info ?
Senast redigerad av xytraz 2022-10-20 kl. 19:14.
Citera
2022-10-21, 09:56
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xytraz
Jag skulle bara vilja undra hur ett normalt intag sker,
dvs där ingen doktor som har skrivit ut det på recept, säger åt en att krossa en 8mg tablett för att snorta det efter att 8st linor radats upp, och bara köra 1st lina ?

Dom kommer i blister 7x 8mg, och även här står det hur man skall köra ett intag.
Att låta tabletten smälta under tungan, som man får instruktioner om för lite övrigt inom tablett form just för ångestdämpande/smärtlindring.

Det är inte alla som vill följa direktiven genom snorting, eller annat knas genom sprutor och grejjjer asså. Sjukt att folk sitter och rekommenderar detta och tro det är bäst, för att vadå ?

Dessutom satt någon "överläkare" och babbla om att folk skulle dö runt grammet .

Om man nu har en tablett på 8mg och aldrig tagit Subutex innan, och sätter skiten under tungan för att tas upp genom slemhinnorna, så är ju allt grönt, eller hur ?

Det står klart och tydligt att ingen större effekt ges på doser över 24mg, även om man skulle vara intolerant.

Så till min fråga nu, om någon verkligen vill svara hehe. Men jag har verkligen försökt att hitta någon som beskriver ett intag genom det ordinare tillväga sättet här på fb ?!

Jag kör en 8a under tungan, och har aldrig testat denna medicin förut,

Vad egentligen skulle hända, om man tänker utöver "ruset" som kommer infinnas sig ?

Eller har du redan beskrivit det i ditt fina inlägg och info ?

Jag har läst din text nu två ggr men fattar fortfarande inte vad det är du undrar över då du skriver väldigt osammanhängande och rätt svamligt.

Det finns ju en bra sammanfattning om det mesta gällande sub i allra första inlägget?
Citera
2022-10-28, 19:25
Medlem
Det finns inga suboxone eller subutex som är märkta med CD på toppen och D under brytskåran va? Antar att jag blivit lurad. När jag kollade upp det så hittade jag bara stesolid.
Citera
2022-10-29, 13:54
Medlem
Nej det låter som Stesolid.

Undrar om någon vet om jag får rus av att ta subutex i näsan om jag samtidigt går på buvidal 128mg? Mvj
Citera
2022-10-29, 16:56
Medlem
WhenIAmQueens avatar
Teoretisk fråga. Om man har H avis och käkar Lope för att vara nästan människa i en vecka ca, när kan man ta sub för att antingen må okej eller kanske till och med bli lite mysig? Nere på 16mg lope och då mår jag nästan okej, typ förkyld med extra frossa bara, så rätt låg dos imo.

Eller är det avtändning från helvetet som väntar om man skulle försöka...?
Citera
2022-10-30, 16:59
Medlem
WhenIAmQueens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhenIAmQueen
Teoretisk fråga. Om man har H avis och käkar Lope för att vara nästan människa i en vecka ca, när kan man ta sub för att antingen må okej eller kanske till och med bli lite mysig? Nere på 16mg lope och då mår jag nästan okej, typ förkyld med extra frossa bara, så rätt låg dos imo.

Eller är det avtändning från helvetet som väntar om man skulle försöka...?

Nevermind, gick bra. Läste att det var en stor risk att hamna i super-at men min tolerans verkar ha gått ner tillräckligt för jag blev frisk
Citera
2022-11-02, 11:54
Medlem
Jag tog subuxone för någon dag sedan, men nu när jag försöker ta en vanlig subutex så fungerar det inte?! Jag får panik. Varför blir det då?
Citera
2022-11-02, 12:07
Medlem
Hejsan!
TLDR tar men känner inte något förutom extrem trötthet, någon som vet varför?

Har under senaste dagarna provat på lite Sub för första gången. Först nasalt och sen under tungan.

Känner knappt något öht. Dock, förutom att jag blir nå enormt trött. Trött som i, kan knappt hålla ögonen öppna för att tillslut ge upp, stänga dem och somna direkt.

Inget illamående, dock väldigt svårt att kissa (fast jag är otroligt kissnödig). Ingen sorts Euphoria eller så, ingen "skön" känsla. Trötthet och svårt att kissa, lite stickig på kroppen kanske.

Började med två små linor, till 2mg under tungan två gånger, och nu idag la jag nyligen in 4mg (en halv 8mg tablett dvs) under tungan för att se vad för fel det är.

Någon som upplevt detta/är lite insatt och vet vad felet kan ligga?
Tack på förhand

Edit: tar SSRI dagligen om det spelar roll, men har läst att de inte ska göra det.
Senast redigerad av Aschgar 2022-11-02 kl. 12:58.
Citera
2022-11-02, 14:49
Medlem
Ajss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aschgar
Hejsan!
TLDR tar men känner inte något förutom extrem trötthet, någon som vet varför?

Har under senaste dagarna provat på lite Sub för första gången. Först nasalt och sen under tungan.

Känner knappt något öht. Dock, förutom att jag blir nå enormt trött. Trött som i, kan knappt hålla ögonen öppna för att tillslut ge upp, stänga dem och somna direkt.

Inget illamående, dock väldigt svårt att kissa (fast jag är otroligt kissnödig). Ingen sorts Euphoria eller så, ingen "skön" känsla. Trötthet och svårt att kissa, lite stickig på kroppen kanske.

Började med två små linor, till 2mg under tungan två gånger, och nu idag la jag nyligen in 4mg (en halv 8mg tablett dvs) under tungan för att se vad för fel det är.

Någon som upplevt detta/är lite insatt och vet vad felet kan ligga?
Tack på förhand

Edit: tar SSRI dagligen om det spelar roll, men har läst att de inte ska göra det.

Det är inte en nackdel att du inte gillar det, eller fattar grejjen. 😅
Ge fan i att börja med råttgiftet är nog det bästa rådet du får av alla här...
Jag har tagit i flera år av o till och brukar oftast inte ta mer än 0.5-1mg om dagen, blir nog pigg på det och det spelar ingen roll hur mycket jag äter, noddar inte ändå, det har man nog gjort tillräckligt, och lägger hellre 400 i veckan på bruket än 400 per dag...

SSRI och Sub ska inte påverka varandra så mycket, Sub är en Dopaminantagonist och har inget med Seratoninet att göra, dock så sabbar Sub dina Testovärden, vilket bara innebär nackdelar...
+20kg på några år, var rätt hurtig innan så är väl -10kg muskler och +30kg fett, sedan ser man ut som en 15 åring då teston kommer tillbaka, med finnar, pormaskar och fan överallt.

Citat:
Ursprungligen postat av agr!
Jag tog subuxone för någon dag sedan, men nu när jag försöker ta en vanlig subutex så fungerar det inte?! Jag får panik. Varför blir det då?

Placebo?
Har varvat -oxone och -tex efter tillgång, per mg räknat ger nog -tex mera rus, men det är nog mest att dom e lite dyrare så dom ska fan funka bättre. 😅
Naloxonet ska inte påverka så länge man inte skjuter dem iallafall.
Senast redigerad av Ajs 2022-11-02 kl. 14:53.
Citera
2022-11-02, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ajs
Placebo?
Har varvat -oxone och -tex efter tillgång, per mg räknat ger nog -tex mera rus, men det är nog mest att dom e lite dyrare så dom ska fan funka bättre. 😅
Naloxonet ska inte påverka så länge man inte skjuter dem iallafall.

Jag snortar bara. Och det funkar inte överhuvudtaget. Även när jag kombinerat det med benso. Snortade upp en hel B8 uppdelat under dagen igår och det hände absolut ingenting. Jag vet inte vad jag ska ta mig till. Känner mig helt förtvivlad
Citera
2022-11-02, 17:09
Medlem
Ajss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av agr!
Jag snortar bara. Och det funkar inte överhuvudtaget. Även när jag kombinerat det med benso. Snortade upp en hel B8 uppdelat under dagen igår och det hände absolut ingenting. Jag vet inte vad jag ska ta mig till. Känner mig helt förtvivlad

Fan vad wierd :S
Fick du den i blister?

Har aldrig varit med om att Sub inte funkat, vanligare att man får en Blå Xanor som är närmare 0.5 än 1mg..
Citera
2022-11-03, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ajs
Fan vad wierd :S
Fick du den i blister?

Har aldrig varit med om att Sub inte funkat, vanligare att man får en Blå Xanor som är närmare 0.5 än 1mg..

Ja franska i blister
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in