2022-11-02, 10:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sevanol123
Varför? Själv har jag flera par. Bra att hen tipsade polisen.

För att hon inte hade addidas på fötterna såklart!
Citera
2022-11-02, 10:48
Medlem
tingsryd2.8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SuraStina
Men är häktade i isoleringscell alltid övervakade/ inspelade? Så man kan se deras ansiktsuttryck, kroppsreaktioner osv?
Och får häktade tillgång till pappersmedia och radio, eller tex en padda som bara ger tillgång till vissa sajter och funktioner?

I övrigt undrar jag vad mer man får/ inte får göra i isoleringscell. Får man uterast dagligen? Äter man på rummet? Får man tidningar och böcker att läsa (ej media)? Eller vad fördriver man annars dagarna med?

Känner en som jobbat på häkte... För sömnen bjuds det på Theralen. Dom som sitter brukar få rätt konstig tidsuppfattning
Citera
2022-11-02, 10:49
Medlem
UnitedKingdoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trongen
Ja en omhäktas väl medans den andra släpps. I mina ögon är det mer troligt att en suttit och tigit medans den andra faktiskt inte vet. Båda har ju nekat brott, det stod väl senast igår.

Och hur vet du att mgm 2 släpps? Om så är fallet behövs det ju ingen förhandling kl 13.
Citera
2022-11-02, 10:50
Medlem
Tror ni vi kommer får veta något mer idag vad mer exakt dom har på tjejerna?
Och visst är häktningsförhandlingen bakom stängda dörrar?
Citera
Medlem
TupolevTu-144s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tingsryd2.8
Är det fortfarande obekräftat att JJ och MH skulle ha befunnit sig på Illharjen naturreservat på söndagsmorgonen?

Det måste man väl säga. En person lär enligt uppgift ha sett en bil med immiga rutor i området vid nämnda tidpunkt. Denna person har då knackat på rutan för att försäkra sig om att allt stod rätt till, och tycker sig då se JJ och MH i bilen. Men personen kan ju ha varit påverkad av medieuppståndelsen och tyckt sig se JJ och MH lite varstans, vem vet. Känns inte som jätte-tillförlitliga uppgifter väl?
Senast redigerad av TupolevTu-144 2022-11-02 kl. 10:55.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av stillsodark
Ja, jag får ge mig där. Ändrade tonen på hans röst så jag blev av med förvrängning, och då hörs det tveklöst att det är "röd" han säger.

Och färgen på påsen är viktig hur? Vad händer om den vore blå?
Citera
2022-11-02, 10:51
Medlem
SuraStinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rengen
Kan mkt väl vara så.
Tror på ett ganska okomplicerat scenario: Ej planerat mord utan bråk som gick fruktansvärt snett.
JJ tänkte sen gå ut för att typ reka/flytta cykeln/ ev avyttra TT:s mobil. Mötte tyvärr granne i trappen fick då köra med nödlögn om handla på McD. Sprang in kort för att meddela MH. Väl tillbaka från McD och fått tillgång till bil, bär MH o JJ ut kroppen, kör iväg och dumpar kroppen i de trakter de är bekanta med som du nämner. Tror definitivt att kroppen finns där.

Med förbehåll för hur JJ fick tag i bilen. Stod bilen parkerad utanför JJ, Eller kom någon med bilen tex denne Nils, pappan eller annan om nu GW har rätt i att man inte hade tillgång till bil.

Om de håller käften fullständigt i häktet vet vi inte. Men om, skulle det kunna vara för att slippa gola om en tredje inblandad. Och det vill de absolut inte av någon mkt känslig anledning.

Låter som ett väldigt troligt scenario.

Vet någon hur relationen mellan JJ och brodern N var? Tänker att om man gjort nåt riktigt dumt så är det väl sällan man skulle ringa en förälder och be om hjälp. Mer troligt att ett syskon skulle ställa upp. En förälder är väl oftast mer förståndig och skulle övertala barnet att gå till polisen tillsammans. Medans ett syskon i ungefärlig samma ålder är lika oklok och handlar i panik för att hjälpa syrran ur denna uppkomna situation.

Å andra sidan läste/ hörde jag i media att N varit väldigt uppskakad efter polisbesöket på gården. Så kanske inte han är involverad ändå. (Om han inte är uppskakad över sin egen medgärning vill säga.) Men om polisen tror han är inblandad i bortförandet så borde väl han också vara häktad nu?
Citera
2022-11-02, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mutemute123
Tror ni vi kommer får veta något mer idag vad mer exakt dom har på tjejerna?
Och visst är häktningsförhandlingen bakom stängda dörrar?

Det kan det vara spekuleras i.. vid 13 får vi ev reda på mer om så är fallet.
Citera
2022-11-02, 10:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tingsryd2.8
Är det fortfarande obekräftat att JJ och MH skulle ha befunnit sig på Illharjen naturreservat på söndagsmorgonen?

Nån skrev det var två vita i bilen, MH är ju färgad brun
Citera
2022-11-02, 10:55
Medlem
SayWhatAgains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TupolevTu-144
Det måste man väl säga. En person lär har enligt uppgift sett en bil med immiga rutor i området vid nämnda tidpunkt. Denna person har då knackat på rutan för att försäkra sig om att allt stod rätt till, och tycker sig då se JJ och MH i bilen. Men personen kan ju ha varit påverkad av medieuppståndelsen och tyckt sig se JJ och MH lite varstans, vem vet. Känns inte som jätte-tillförlitliga uppgifter väl?
Finns två av varandra oberoende uppgifter om detta.
Saxad från sammanfattningen:

Citat:
Observationer av MH, JJ och JJ:s far Illharjen Naturreservat - tidigt sön 16 okt
- "En persons (väldigt nära person till mig) kollega berättade att dennes pappa hade varit på morgonpromenad i Illharjen tidigt söndag morgon (16 oktober) och hade då reagerat på att det stod en bil där, det satt folk i den och den var immig på rutorna, så dem hade knackat på för att höra om allt var okej. Det var JJ och MH som satt i bilen". (Obekräftad uppgift). Skrivet av Bluegypsy

-"Jag har hört samma sak, också ifrån en trovärdig person. Den personen sa att det var en liten röd bil. Vilket JJ har". (Obekräftad uppgift. Skrivet av: Kulsprutan86)

- I söndags, innan det kom ut med efterlysning, var det en bekant som promenerade i Illharjen. Där mötte personen en man. Efteråt så inser personen att det var JJ's pappa. Annars väldigt, väldigt likt (Skriver användare sodastreamcoca)
Citera
2022-11-02, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haldane
Och färgen på påsen är viktig hur? Vad händer om den vore blå?

Det handlade om att många inte hörde va han sa. Men att det lutar mot att han ska ha sagt röd. Jag försökte själv luska ut vilken påse som skulle kunna vara röd, eller från vilken butik den kommer från. Men det konstiga är väl att man lämnar en påse i sin cykel om det regnar så mycket ute.
Citera
2022-11-02, 10:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UnitedKingdom
Och hur vet du att mgm 2 släpps? Om så är fallet behövs det ju ingen förhandling kl 13.

Kan det var så att den andras bestäms 13?
Inte klart?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in