2022-11-02, 09:49
Medlem
stillsodarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wattweke
Jag hör tydligt att han säger deT var en röd (t) påse. På samma sätt som han lägger till ett T på påseT när han pratar om att han tar emot -påseT- på McDonalds.
Ja, jag får ge mig där. Ändrade tonen på hans röst så jag blev av med förvrängning, och då hörs det tveklöst att det är "röd" han säger.
Citera
2022-11-02, 09:50
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kronertskocka
Antigen att mediarestriktioner bedöms sakna värde eller att polisen planerar att sprida uppgifter via media som de vill få mgm:s reaktioner på.

Vore det inte enklare att konfrontera mgm direkt med sådana uppgifter, vad är poängen med omvägen via media i så fall?

Släpper man uppgifter offentligt kan det tala för att man utesluter fler gm., i annat fall riskerar man ju att nu okända gm kan dra nytta av information.
Citera
2022-11-02, 09:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Fast inte brukar man väl lätta restriktionerna för misstänkta i så allvarliga fall som detta? Varför skulle hon börja prata om hon fick tillgång till media, risken är väl större att hon är tyst ifall hon vet att de inte hittat TT än

Nån form av psykologist effekt vill de nog få till.
Häktning är en sluten värld och det de inte kunnat få MGM att förstå kan de behöva lite draghjälp med för att de ska inse den stora bilden och konsekvenserna av sitt handlande.
Bilder i riksmedia på dykare, vadare, metalldetektorer, gula västar en masse, spårhundar, GW, eftelysningar i soc medier osv.
Effekten kan bli att de fattar att shit hon kommer hittas snart med all denna sökning och engagemang.
Så detta grepp kan sätta press på MGM på ”rätt” sätt får man hoppas.

Kalla det en stor ”reality check” om man vill.
Senast redigerad av Avel 2022-11-02 kl. 09:54.
Citera
2022-11-02, 09:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Fast inte brukar man väl lätta restriktionerna för misstänkta i så allvarliga fall som detta? Varför skulle hon börja prata om hon fick tillgång till media, risken är väl större att hon är tyst ifall hon vet att de inte hittat TT än

Hon behöver inte prata för att man ska ha glädje av det. Man kanske vill se hennes reaktion på planerade sökinsatser i olika områden till exempel. Uppvisar hon tecken på nervositet efter att ha läst att de planerar sök i område x så kanske man söker extra i det området. Den är information som är konstig att ge henne i förhör men som hon kan få via media. Att se reaktioner på polisens utredningsåtgärder ska nog inte underskattas.
Citera
2022-11-02, 09:53
Medlem
Vet vi vilken MGM första förhandlingen gällde?

Intressant om MH får media men JJ fortsatta restriktioner…
Citera
2022-11-02, 09:54
Medlem
Fixar någon dem nya häktningsframställan?
Citera
2022-11-02, 09:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eyodfresh
Fixar någon dem nya häktningsframställan?

Jag hoppas på att användare BillBass gör det som tidigare.
Citera
2022-11-02, 09:55
Medlem
Ok... Så J omhäktas, men restriktionerna släpps. Det är ändå någonstans logiskt, det finns ju en gräns för hur länge man rimligen kan hålla dem häktade med fulla restriktioner.

Återstår då att se vad man kommer fram till kring M.

Omhäktning innebär ju dock inte att man vet något mer dessvärre. Vi får se om det lämnas något mer statement efter nästa häktesförhandling.

Jag undrar också varför ingen har ställt sig frågan när M kommer hem igen? Hon bor enligt personsidorna på nätet (mrkoll, eniro osv) hos sina föräldrar. Någon tidpunkt måste hon ju ha kommit hem till dem, eftersom polisen enligt pressen förhörde henne i hennes hem innan de anhöll henne på måndagsförmiddagen (jag antar ju att den som förhördes på sitt jobb och sedan anhölls är J). Vid vilken tidpunkt kom M hem? Före eller efter tidpunkten för när två personer sågs i en immig bil vid Illharjen? Jag har inte sett någon alls här i tråden nysta i den frågan?
Citera
2022-11-02, 09:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Vore det inte enklare att konfrontera mgm direkt med sådana uppgifter, vad är poängen med omvägen via media i så fall?

Släpper man uppgifter offentligt kan det tala för att man utesluter fler gm., i annat fall riskerar man ju att nu okända gm kan dra nytta av information.

I det här fallet verkar polisen ha mycket god koll på informationsflödet. Det är inte uteslutet att man vill iaktta reaktioner hos både häktade och andra eventuellt misstänkta när viss info släpps.
Citera
2022-11-02, 09:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kronertskocka
I det här fallet verkar polisen ha mycket god koll på informationsflödet. Det är inte uteslutet att man vill iaktta reaktioner hos både häktade och andra eventuellt misstänkta när viss info släpps.

Är det här din egen teori eller något man brukar göra vid brottsfall som dessa?
Citera
2022-11-02, 09:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av linakova
Ok... Så J omhäktas, men restriktionerna släpps. Det är ändå någonstans logiskt, det finns ju en gräns för hur länge man rimligen kan hålla dem häktade med fulla restriktioner.

Återstår då att se vad man kommer fram till kring M.

Omhäktning innebär ju dock inte att man vet något mer dessvärre. Vi får se om det lämnas något mer statement efter nästa häktesförhandling.

Jag undrar också varför ingen har ställt sig frågan när M kommer hem igen? Hon bor enligt personsidorna på nätet (mrkoll, eniro osv) hos sina föräldrar. Någon tidpunkt måste hon ju ha kommit hem till dem, eftersom polisen enligt pressen förhörde henne i hennes hem innan de anhöll henne på måndagsförmiddagen (jag antar ju att den som förhördes på sitt jobb och sedan anhölls är J). Vid vilken tidpunkt kom M hem? Före eller efter tidpunkten för när två personer sågs i en immig bil vid Illharjen? Jag har inte sett någon alls här i tråden nysta i den frågan?
Det är många som undrat var MH befann sig när JJ åkte till McD o när/ om hon tog sig hem till sina föräldrar.. men ingen verkar veta svaret..
Citera
2022-11-02, 10:00
Medlem
Vad betyder att den häktade får ta del av nyheter från omvärlden? Får de även träffa sin familj? Då kanske någon av de bryter ihop och berättar 🤔
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in