2022-11-01, 22:19
Moderator
Dr Kings avatar
Johar visar var skåpet skall stå direkt. Det känns mycket troligt att de kommer att vinna också denna säsong.
Citera
2022-11-01, 22:26
Medlem
XtraXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farling
App, app.
Nu får Filip allt ta och bättra på sin geografikunskap innan han börjar slänga sig med info som att Kinna ligger i närheten av Malexander!
Kinna är centralort i Marks kommun, som F&F besökt vid två tillfällen med sina tidiga serier. Ena gången var de i Björketorp och besökte Otto Hjelm som sade sig sova bara fem minuter varje natt, och andra gången hälsade de på hemma hos "Häxkvinnan" Miriam Larsson Kruse i Örby.

(FB) Filip och Fredriks frågesport - Alla mot alla Kanal 5

Citera
2022-11-01, 22:26
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr King
Johar visar var skåpet skall stå direkt. Det känns mycket troligt att de kommer att vinna också denna säsong.

Villig att flytta upp Johar till delad första plats på min ranking. Han hör hemma bredvid Erik!
Tier S: Erik Haag, Johar Bendjelloul
Tier A:
Tier B: Jesper Rönndahl, Hellqvist, Olof Lundh, Emma Molin
Tier C: David Sundin, Jonas Eriksson, Lotta Lundgren, Mikael Tornving, Sven Melander, Unge
Citera
2022-11-01, 22:41
Medlem
Ramlade in mitt i momentet med TV-serier som sänts i mer än 50 avsnitt. Undrar vad kritirierna var för att en serie skulle komma med? Är ju massa svenska såpor, skilda världar etc. som haft betydligt mer än 50 avsnitt, som inte verkar varit med, varken bland de sagda, eller bland de som visades efter att momentet var avgjort.
Citera
2022-11-01, 22:53
Moderator
Dr Kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jenlov
Ramlade in mitt i momentet med TV-serier som sänts i mer än 50 avsnitt. Undrar vad kritirierna var för att en serie skulle komma med? Är ju massa svenska såpor, skilda världar etc. som haft betydligt mer än 50 avsnitt, som inte verkar varit med, varken bland de sagda, eller bland de som visades efter att momentet var avgjort.
Det handlar ju bara om att de skall turas om att varannan gång svara något som uppfyller kriteriet (i detta fall en TV-serie som sänts i mer än 50 avsnitt). Så fort ett lag inte klarar av det tar momentet slut och det andra laget vinner.

Det känns som en av de lättare frågorna de har haft på det temat. Om man hade tagit det lugnt och tänkt efter lite hade man nog kommit på 50 stycken.

Några självklara som de inte sa är ju bl.a. Seinfeld, Spanarna på Hill Street, Miami Vice, Cosby, Alf, Lagens änglar, Magnum, Bevetly Hills 90210, Melrose Place o.s.v.
Citera
2022-11-01, 22:56
Medlem
Enmansdemos avatar
Ny demokrati var rasister! är budskpet 2022! från fem-red
Tjatsex är våldtäkt!!!!

Ven fan är Bibel-Jona och sugfisken?

Det är en dålig fråga, vilka TV-serier finns det som inte varit mini-serier & inte nått upp
till 50 avsnitt hade dessutom varit en roligare och klurigare fråga

Svennis fick inte Sven Ingvars frågan trots allt, den hade han inte kunnat!
Senast redigerad av Enmansdemo 2022-11-01 kl. 23:19.
Citera
2022-11-01, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr King
Det handlar ju bara om att de skall turas om att varannan gång svara något som uppfyller kriteriet (i detta fall en TV-serie som sänts i mer än 50 avsnitt). Så fort ett lag inte klarar av det tar momentet slut och det andra laget vinner.

Det känns som en av de lättare frågorna de har haft på det temat. Om man hade tagit det lugnt och tänkt efter lite hade man nog kommit på 50 stycken.

Några självklara som de inte sa är ju bl.a. Seinfeld, Spanarna på Hill Street, Miami Vice, Cosby, Alf, Lagens änglar, Magnum o.s.v.

Jo, men efter ett lag svarade fel, så kom det ju upp ett antal serier i de tomma rutorna. Men är ju förstås massor som aldrig visades. Arkiv X är ju ett annat exempel.
Citera
2022-11-01, 23:00
Moderator
Dr Kings avatar
Citat:
Jo, men efter ett lag svarade fel, så kom det ju upp ett antal serier i de tomma rutorna. Men är ju förstås massor som aldrig visades. Arkiv X är ju ett annat exempel.
Jo de visade ju inte alla utan bara några exempel. De lägger ju på grafiken efteråt när de vet hur det gick och har då ”lagom” många rutor där så att man inte lätt skall kunna inse när ert lag inte kommer att kunna för att det är ”slut på rutor”.
Citera
2022-11-01, 23:15
Medlem
Gavins-Friends avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Positivt överraskad av Billgrens dotter - energisk, skön utstrålning och hyfsat duktig. Trodde vi hade att göra med en ny Liza Moberg, men där hade jag fel.
En idiotfråga borde vara "Per Moberg eller Per Morberg?"

Det rätta svaret är med r men har nog aldrig sett någon stava det rätt.

Citat:
Ursprungligen postat av XtraX
Tittar just nu på Torsdagens avsnitt från denna veckan.
Chock vett fan. Han har säkert hört det 1000 gånger men aldrig brytt sig. Typiskt honom. Vissa vill inte lära sig vad olika saker är eller vad saker betyder osv.

Ja att de inte tog den andre i UP var väldigt märkligt.

Citat:
Kriterierna var väl just det de sa "en TV-serie med minst 50 avsnitt" jag trodde de skulle hålla på jättelänge. Jag hade kunnat rabbla upp säkert 150 stycken. Att ingen sa Seinfeld när Vänner nämndes eller som du skriver skilda världar och såna såpor var märkligt men var ju Johar som skulle "stajla" till det och tog en mindre känd serie men som visade sig ha 2 avsnitt för lite.
Senast redigerad av Gavins-Friend 2022-11-01 kl. 23:26.
Citera
2022-11-01, 23:23
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gavins-Friend
En idiotfråga borde vara "Per Moberg eller Per Morberg?"

Det rätta svaret är med r men har nog aldrig sett någon stava det rätt.

Dåligt av mig, har t.o.m. blivit tillrättavisad en annan gång i tråden. Lär mig aldrig.

Semi-tysta R är förövrigt bra idiotfrågor, som du säger. Minns inte vilket avsnitt, men en idiotfråga denna vecka är
Citera
2022-11-01, 23:27
Medlem
Gavins-Friends avatar
Citat:
Dåligt av mig, har t.o.m. blivit tillrättavisad en annan gång i tråden. Lär mig aldrig.

Semi-tysta R är förövrigt bra idiotfrågor, som du säger. Minns inte vilket avsnitt, men en idiotfråga denna vecka är
Det var andra eller tredje (minns inte de andra) gången jag hade fel. Jag trodde det var det sistnämnda och en jag känner trodde också det.
Citera
2022-11-02, 11:06
Medlem
Citat:

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in