2022-11-01, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av silverhest
Det har hävdats i tråden att så är fallet. Att de själva kontaktat polisen och blivit avskrivna från utredningen efter förhör. Det har också påståts att det var ifrån dem som ryktet om en grå BMW kom ifrån (alltså förmodligen den bil grannen skjutsade JJ till McD i).

Är TTs orolig över sina vänner och pojkvän.... och trött på att MH och JJ förser de med droger?

Har TT bevis i mobilen?

Hotar TT med att polisanmäla ifall de inte slutar?

Mördar MH TT av denna anledningen?

Eller mördar JJ TT pga rivalitet och svartsjuka?????
Citera
2022-11-01, 21:27
Medlem
Hade inte tagit den där podden på allvar, verkar oprofessionellt gjord och klippt att framställa vissa teorier. Skulle inte förvåna mig om mycket som sägs är ren bs påhittat för att få mest maximal effekt bland publiken.

Dessutom ringde poddmakaren till TTs mamma för att ställa frågor. Vem fan ringer till anhöriga och är så gränslös? Psykopatbeteende.
Citera
2022-11-01, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xavian
Ändå imponerande att två vanliga tjejer kan komma undan med ett nästan helt perfekt mord. Kroppen trollade dom bort. Polisen har inte mycket att gå på. Tjejerna har hållit tyst i två veckor och behöver bara göra det tills dom blir frisläppta. Dom kommer nog fira rejält då.

Verkligen! Om nu inte JJs pappa varit involverad och sagt åt de att när de blir häktade ytterst de absolut ingenting så kommer detta gå bra.
Citera
Medlem
Angående den s k Biltema-masten.

Bland annat TV4 länkade 20/10 till den här artikeln i Vetlandaposten:

https://www.vetlandaposten.se/2022-10-20/nya-uppgifter-har-ar-polisens-senaste-spar-efter-forsvunna-tove-21

Som synes i länken så pryds artikeln av en bild på en mast och ja den står strax ovanför parkeringen vid Biltema.

Enligt Aftonbladet sin kartläggning häromdan så ”fångar en mobilmast vid Biltema upp Toves mobil”.

Och 21/10 återkommer Vetlanda-Posten med
” Den sista pejlingen av mobiltelefonen sker två timmar senare i mobilmasten på höjderna ovanför Biltema, vilket Vetlanda-Posten var först att rapportera om.”

Jag såg härom dagen vid besök i Vetlanda en stor jäkla mast bredvid Biltema. Och den har jag visat bild på osv i nåt inlägg. Jag har jämfört mina bilder på den med Vetlanda-Postens och den matchar.

Vetlanda-Posten skriver om denna mast för de har fått ”uppgifter” nånstans ifrån.

Frågan är bara om det missförtåtts vilken mast det gäller?

Anledningen till den frågan är nämligen att kikar man i den mest använda ”karläggnings-appen” för mobilmaster så sänder en annan mast över detta område.

Den står uppe ”på höjderna” en bit från Hällingevägen här:

(57.4336560, 15.0443310)

Den upptäckte jag nu när jag äntligen fick tid att sätta mig och lokalisera alla ”mobilmaster” i Vetlanda och koppla de cellid (antennriktningar) jag mätt upp på stan där.
De sitter uppe på hotellet och på en större parkering i centrum och sen nere i nåt ind område osv.

Och sen då de två masterna på höjderna ovanför Biltema. En fotad i Vetlanda-Posten och en annan lokaliserad av mig här nu då.

Kikar man då i den populära appen/sajten Cellmapper.net och väljer t.ex Telenor och 4G i ”Provider”-menyn så får man upp masten vid uppe längs Hällingevägen.

Stämmer allt så är det den jag har mätt upp vid JJ bostad ser jag nu.

Ska testa klicka runt i Cellmapper och jämföra med alla cellid jag snappat upp men det finns en chans att Vetlanda-Posten fotat fel mast och att den mast de fått ”uppgifter” om istället står vid koordinaterna ovan.

Jag ska givetvis reda ut detta allt eftersom jag får tid här men ville bara flagga att detta hänger lite i luften vilken mast det faktiskt gäller de hänvisar till i dessa uppgifter.
Med ”reda ut” menar jag att identifiera vilka celler den mast som plåtats i tidningen använder.

Edit: Masten i tidningen står här: (57.4383850, 15.0595930)
Klistra in koordinaterna i Google Maps.
Senast redigerad av Avel 2022-11-01 kl. 21:33.
Citera
Medlem
Ladidas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haldane
JJ's bästa kompis åker i en liten röd bil, en sådan som JJ disponerar från sin far, tror hon sade till sin kompis att hon ville ha tillbaka bilen...

Sannolikt, duger det? Varför vi nu ska diskutera semantik kan man undra...
VEM påstår att det ens ÄR hennes bästa kompis de ser på donken?? DU var ju inte där, det är alltså något som ett vittne säger att JJ säger.

Ingen någonsin säger vad den ”lilla bilen” har för märke, eller gör dom det? Det har jag missat, alltså den lilla bilen utanför Donken.

Varför vi ska diskutera sånt här? För att det är så tröttsamt att folk i den här tråden bara: ”Ahmen det var en Björk utanför huset, björkar finns i Umeå, då MÅSTE Tova också finnas i Umeå…Jajjemän”

Istället för ”kan det eventuellt vara så att”..

För härnäst kommer ju nästa som knappt läser ett skit och spottar ur sig:
”Vi VET ju att JJ’s bil har varit på donken…”

And so on!
Citera
2022-11-01, 21:30
Medlem
Nu är avsnittet släppt på Podcaster och spotify bla.
Citera
2022-11-01, 21:31
Medlem
Kellywomans avatar
Vet någon när podden släpps i andra poddkanaler?
Citera
2022-11-01, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
Vet någon när podden släpps i andra poddkanaler?

https://open.spotify.com/episode/2ItqEynvgXYLpoJT2SnGI9?si=acd0704a549540af
Citera
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wattweke
Nu är avsnittet släppt på Podcaster och spotify bla.
Oj tack
Citera
Bannlyst
Det enda av värde med den där poddmakaren är att han intervjuat nyckelpersoner, nu har han gjort det, i övrigt ligger han hopplöst efter, ser inte att han kan komma med något mer av värde.
Citera
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av silverhest
https://open.spotify.com/episode/2ItqEynvgXYLpoJT2SnGI9?si=acd0704a549540af
Varmt tack
Citera
2022-11-01, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Hade inte tagit den där podden på allvar, verkar oprofessionellt gjord och klippt att framställa vissa teorier. Skulle inte förvåna mig om mycket som sägs är ren bs påhittat för att få mest maximal effekt bland publiken.

Dessutom ringde poddmakaren till TTs mamma för att ställa frågor. Vem fan ringer till anhöriga och är så gränslös? Psykopatbeteende.

Håller med till 100%. Man ringer inte en nära anhörig på det viset. Särskilt inte en förälder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in